Tik in Nokkenas (automatic-decomp.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

henky

Guest
Ik heb een rare tik in mijn uitlaat nokkenas. Op mijn nokkenas zit een mechanisme wat in het werplaats handboek een "automatic-decomp." wordt genoemd.

Nou zegt mij deze term helemaal niks! Kan iemand mij vertellen wat dit is en waarvoor het dient!

Nou is namelijk het volgende: als ik het motorblok handmatig ronddraai, geeft deze automatic-decomp. een tik. deze tik geeft hij 1 keer per nokkenasomwenteling.
"tijdens" de tik zie ik dus dat ding bewegen.

Kan dit kwaad, zo ja hoe kun je het verhelpen?

Ik hoop dat iemand mij antwoord kan geven op 1 van de vragen

Alvast bedankt

nou...

dat ding licht je uitlaatklep ietjes.
Hierdoor kun je door zn compressie heendraaien.
En die tik, dat had ik ook met mn XR toen ik de kleppen had gesteld, en zag idd ook de uitlaatklep bewegen ..soort terugschieten ofzo.

Automatische kleplichter/automatische decompressor...zo heet dat ding dus gewoon.
Ding kapt trouwens met de klep lichten boven een bepaald toerental, het is alleen voor het starten.

nou...

dat ding licht je uitlaatklep ietjes.
Hierdoor kun je door zn compressie heendraaien.
En die tik, dat had ik ook met mn XR toen ik de kleppen had gesteld, en zag idd ook de uitlaatklep bewegen ..soort terugschieten ofzo.

Automatische kleplichter/automatische decompressor...zo heet dat ding dus gewoon.
Ding kapt trouwens met de klep lichten boven een bepaald toerental, het is alleen voor het starten.

Dus het kan geen kwaad dat dat ding tikt? Bedankt!

check je klepspeling ff voor de zekerheid.
Mijnes tikte vlgs mij niet toen ik de kleppen niet gesteld had

maar toen stond de klepspeling ook 10x te groot :x
zolang ie niet tikt als je motor loopt ist geen probleem

edit:...hmm.crap..andere topic niet gezien |(

Klepspeing is iets te klein die ga ik dus ook aanpassen! maar die tik komt dus echt van het "automatic-decomp." mechanisme.

Ik hoor dit voornamelijk tikken als ik het gas dicht doe en dus afrem op de motor!

Bij accelereren hoor ik het dus niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan