tik in stuur zxr

De Kawaman

MF veteraan
2 apr 2002
6.515
1
Gouda
er zit in mn zxr een tikje, als ie rechtuitstaat (het stuur) en je gaat sturen moet ie even over een punt heen, het is heel licht maar is wel aanwezig.

Hij wil dus zeg maar alleen rechtdoor, als ie eenmaal over het tikje heen is merk je niks, totdat je weer recht gaat dan is het weer even tik.


Bij scooters is dit vaak door of te hard aangedraaide balhoofden, of een kapot lager.
Wat denken jullie, voordat ik hem helemaal uitelkaar haal?
 
balhoofd. begin maar met minder strak afstellen. nieuwe lagers zijn waarschijnlijk niet overbodig, afhankelijk van hoe lang je er zo mee rond gereden hebt.
 
monteurtje spelen geen enkel probleem!
reviseren? u zegt het maar!

wil alleen even zeker weten wat het is voordat ik de boel demonteer!

Maar eh ik zat dus goed te denken, balhoofdlager!

Enne de fiets heeft wel ooit es wat schade gehad, stikker weg en nog wat aanwijzingen.
Maar is niet krom, dat voel ik gelijk!
Heb al 100 en keren een scooterschaderapport gemaakt en dus scooters al dan niet krom bevonden.

Dus dan is schade mijns inziens niet zo erg, was allemaal netjes vervangen!
 
monteurtje spelen geen enkel probleem!
reviseren? u zegt het maar!

wil alleen even zeker weten wat het is voordat ik de boel demonteer!

Maar eh ik zat dus goed te denken, balhoofdlager!

Enne de fiets heeft wel ooit es wat schade gehad, stikker weg en nog wat aanwijzingen.
Maar is niet krom, dat voel ik gelijk!
Heb al 100 en keren een scooterschaderapport gemaakt en dus scooters al dan niet krom bevonden.

Dus dan is schade mijns inziens niet zo erg, was allemaal netjes vervangen!

Nee hoeft ook niet krom te zijn, maar een tik op de voorvork is vaak ook niet goed voor de balhoofdslagers.
 
Hij heeft ook al geen tankstickers.

Die bedoelde ik!
Tank is gespoten. verder geen gekke dingen kunnen konstateren, alleen tikje, is heel licht maar in snelle bochten wel vervelend!

Iig met losse handen geen probleem, totdat ie heel laag in toeren komt dan gaat ie trillen en naar een kant vallen, das denk normaal!
 
Ik heb hetzelfde probleem. Lastig en een onveilig gevoel. Mijn voorband was bijna op dus die heb ik vandaag vervangen voor een D207F :} (was 205F). Maar het zware punt is nog duidelijk aanwezig..balhoofdlagers dus ja.
Wie weet wat voor type lagers er in een ZXR750 H2 van 1990 zitten want die originele onderdelen zijn kneiterduur :( .
Ik wil ook mijn achterwiellagers vervangen, heeft iemand een idee wat voor type lagers dit zijn?
 
ben ff gaan proberen en bij een kneedown maakt ie als je echt schuin wil ineens een wobble, het stuur slaat dan ineens de andere kant op.

komt dit dus door de lagers?
Ze zijn 55 euro dus die ga ik wel ff vervangen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan