Tik/klik bij starten

Yammie

MF veteraan
24 mrt 2002
1.601
6
Uden-City
Nu we toch bezig zijn met een topic over hitte van het motorblok, heb ik de volgende vraag:

Als ik een tijdje goed bezig ben geweest met blazen en zet vervolgens mijn motor uit om te tanken of what so ever en ik start mijn motor weer dan hoor ik een duidelijke tik/klik.

Het rare is dat hij dat alleen doet als mijn motorblok van te voren ff goed op zijn sodemieter heeft gehad.

Iemand een idee :?
 
Zitten we hier nu een beetje offtopic te posten meneer de MOD })

Maar we zullen het hier uitgebreid over gaan hebben binnenkort, want ik hoorde net dat jij zondag bij Hellraiser een stukkie taart komt bikken :9
[very offtopic]
pas maar op :+
( enne ik kom niet met mn regenlaarzen, das tever lopen :; )
[/very offtopic]
 
Geluidjes analyseren via MF is altijd feest ;) .

Kun je het iets beter omschrijven?
Is het 1 tik, komt het uit het blok (boven/onder) meerdere tikken, relais-achtige tik. 'klak' van versnelling?

*****

Op maandag 17 juni 2002 17:49 schreef subduc het volgende:
is et als je de motor start of als je et contact aanzet.????
Het is dus als ik de motor start en het komt ergens van voor vandaan. Dus het is geen krimpend metaal of zo |( en het is ook niet mijn uitlaat ;)
Zodra ik dus de motor start en hoor ik "klik".
Iets wat hij dus normaal nooit doet :?
Doe ik meteen de motor af zetten en start hem weer opnieuw dan hoor ik het weer....
En de brandstofpomp is het ook niet....
 
Het is dus als ik de motor start en het komt ergens van voor vandaan. Dus het is geen krimpend metaal of zo |( en het is ook niet mijn uitlaat ;)
Zodra ik dus de motor start en hoor ik "klik".
Iets wat hij dus normaal nooit doet :?
Doe ik meteen de motor af zetten en start hem weer opnieuw dan hoor ik het weer....
En de brandstofpomp is het ook niet....
ja ik dacht dus dat et de brandstofpomp was maar ja als dat et al niet is zou ik et ook niet weten.heb je er wel mee gereden en reed die vreemd ofzo??
 
als het een vloeistof gekoelde motor is zou het de thermostaat van de koeling kunnen zijn !!
als je em op zijn flikker hebt gegeven is je water lekker warm en dan schakelt de thermostaat in om de koelleiding open te gooien voor een betere koeling
 
Terug
Bovenaan Onderaan