tik/ratel in blok of omgeving van blok RM125 '97

Bas2Stroke

MF veteraan
29 mei 2009
1.990
0
Bollenstreek
Hallo,

tijdens het rijden vanmiddag hoorde ik opeens een tik/ratel in het blok,,
als ie stationair loopt hoor je bijna niks maar zodra je meer gas geeft hoor je het weer,

En trouwens ook opeens weinig vermogen in het begin, Normaal als ik in ze 1e versnelling optrek dan vliegen de polle gras weg,, en nu trekt die belachelijk langzaam op, en komt die pas later op vermogen, dan schakel ik naar de 2e versnelling en krijg ik precies het zelfde.. eerst weinig vermogen, en dan opeens komt die vermogen weer op.. Voor heen was dit nooit zo...

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Alvast bedankt
-Bas,
 
Ik denk ook de power-valve. Dat stangetje wat aan je kleppen zit is denk ik afgebroken. Zo hebben je kleppen vrijspel en gaan ze open en dicht zonder dat ze reageren op het toerental. Zo heb je de ene keer geen kracht en de andere keer weer wel. Zou hem zeker open maken en niet meer mee rijden, want anders kan er een klep op je zuiger slaan. En dan is het foute boel. ;) :r
 
ahhh :/ , ik dacht al aan de power-valve.. maar wist het niet zeker.
Ik was ook gelijk gestopt met rijden want ik vond dat tikkend een beetje ernstig,

In iedergeval Hartstikke bedankt en ik laat het wel weer weten als ik weer hulp nodig heb en/of het gerepareerd is en ie het weer doet :)

Gr, Bas
 
Als de twee kleppen nog goed zijn zal het nog wel een beetje mee vallen, rest is dacht ik niet zo heel duur. Maar één klep kost al 100euro dacht ik. Het had erger kunnen zijn als je klep op je zuiger had geslagen ;) Maarja je hebt straks wel weer een goede motor *O*
 
ehhhhh.. 1 van die dingen is gebroken..... Zuiger is niks mis mee, heb al gecheckt. Voor de rest niet echt schade alleen die kleppen dan,, Post wel effe een foto
 
klepgebroken.jpg

Gebroken,


as-2.jpg

As - niks mis mee, (Maar denk beter om ook nieuw tekopen)


klepheel.jpg

Deze is nog heel, Maar niet meer te gebruiken denk?


klepheel-2.jpg

Nog een keer,


poort.jpg

Cilinder, niet echt schade.. Alleen klein hapje uit dat middelste schotje aan de zijkant,


scherven-4.jpg

Dit zat allemaal achter dat klepje, Het zijn denk ringetjes?.. Het is flinter dun, En allemaal aan brokke,


scherven-3.jpg


scherven.jpg



Zuiger is ook nog helemaal goed,, zit niks van beschadiging op :)

Maar er zal ongetwijfeld wel meer van die brok stukken van die ringetjes in me blok zitten of niet? :/


Iemand een goed adresje om dit te bestellen?, :Y


Gr, Bas
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan