tikken bij dynamo

edwardjacobs

MF'er
30 jun 2008
52
0
Tilburg
Goed, gisterenavond eindelijk klaar.....dacht ik ! Ik heb de carburateurdeksels vervangen voor onbegrensde en mijn uitlaatsysteem vervangen door een Muzzy uitlaatsysteem (lees mijn andere onderwerpen). Voor dat laatste moest ik de radiator eraf halen dus ook alle koelvloeistof uit de motor. Nu alles weer in elkaar, nieuwe koelvloeistof erin, ontlucht en gestart ........maar daar komt ie;

1. De rvs buizen van het uitlaatsysteem werden roodgloeien en veranderden daarna in een ´gouden´ kleur, ik denk dat dit normaal is ?
2. Ik hoor onregematig ´zachte´ tikken bij de dynamo, kweet niet zeker of het ook van de dynamo komt. Bij de tikken moet je je voorstellen dat het lijkt of het ´vonkt´. Ik heb alles goed gecontroleerd en zie geen gekke dingen. Ik weet ook niet of dit altijd zo is geweest maar het valt me nu ineens op omdat het kuipwerk eraf ligt en ik de motor stationair laat draaien en naar het blok aan het luisteren ben voor afwijkingen na mijn de-montage van eea.

Iemand een idee ?
 
dat dacht ik in eerste instantie ook maar heb toch het idee dat het meer van de kant van mijn dynamo komt. Nogmaals, zeker weten doe ik het niet ! Ik heb vanmiddag vrij genomen en ga eindelijk weer eens een paar uurtjes rijden *O* zal er eens op letten of het afneemt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan