Tikken bij wegrijden

gelecbr

MF'er
8 sep 2007
187
0
Zaandam
Sinds enkele weken heb ik last van 3 a 4 tikken als ik wil wegrijden, ik heb al geprobeerd om te horen waar het vandaan komt maar vooralsnog is het niet echt duidelijk.

Zelf denk ik dat het uit mn vering komt omdat ik t soms echt voorin hoor en vaker beetje achter/onder me en ook omdat ik het heel af en toe ook hoor als ik een drempeltje langzaam op of af ga

het is overigens echt een hele lichte tik/klik en lijkt erger te worden als ik iemand achterop heb zitten.

een kleine maand geleden is ook mn balhoofdlager vervangen en kreeg hier ook niet meteen derna last van.
Ook voel ik helemaal geen speling en tikt/klik deze niet als ik hem op en neer beweeg met mn rem in.

Heeft iemand zoiets alleens gehad of eerder gehoord en wat zou het kunnen zijn.

Het is een cbr 600 f uit '99

BVD
 
vrijwel nieuw ik heb mn motor in augustus gekocht en toen zat er net een nieuwe onder.

heb sindsdien 12.000 km gereden en ketting altijd optijd ingevet.

spannen hoef ik em bijna niet omdat mn motor 25 kw is.
 
Net toch nog even de suggestie van Rambabbel nagekeken maar als ik em in zn 1 zet op de paddockstand en geef rustig gas is er niets aan de hand dus het is alleen onder belasting.

Ook met het handdraaien van het wiel hoor ik geen rare geluiden van mn ketting afkomen spanning vd ketting is ook goed en hij is ook goed vet.

Remmen zijn ook nog niet zo heel lang nagekeken en deze werken volledig naar behoren.

Zelf ook nog gecontroleerd of het 1 van mn wiellagers zou kunnen zijn?!?!?! maar zowel voor als achter kunnen ze vrijdraaien zonder enig geluid of weerstand.

Ik weet wel dat mn nokkenassketting spanner al ong 2 weken kapot is. nieuwe (handmatige) spanner kan ik vanavond ophalen maar denk niet dat dit het kan wezen???
 
Nee het is precies t zelfde als ik met slippende koppeling wegrij.

Volgens mij komt het vanuit midden achter.

Ik zet er morgen als eerst die nieuwe spanner er wel in kijken wat het dan doed ook al betwijfel ik het aan het geluid te horen.

Maar Thnx voor alle reacties
 
Ketting:

1 schakel van je tandwiel bestaat uit een massief as en een metalen ring erom heen. Soms gaat 1 van zo'n ringetje stuk. Als spanning erop komt te staan tijdens wegrijden hoor je een "Tikje" op de padocktand hoor je niets omdat er geen spanning op je ketting zit.

2 de optie: 1 schakel beweegt niet soepel. of zit vast.

controleer je ketting. misschien komt het ergens tegenaan :VB: Padockstand
 
Volgens mij zit het in de bewegende delen van je achterbrug...
probeer maar eens flink te drukken op de budysit (bij stilstand),
dus even iemand de voorkant laten vasthouden zodat hij niet omvalt en
rechthouden, en jij dan de achterkant flink naarbeneden duwen (dus de vering indrukken)... als je dan het getik hoort ligt het waarschijnlijk aan die as die door het frame en je achterbrug gaat...

succes!
 
We zijn net ruim 4 uur bezig geweest om mn nokkenaskettingspanner(leuk woord voor galgje) te vervangen.

na deze goed afgesteld te hebben zonder geratel een stuk gereden en ook paar x stoppen en weer wegrijden zijn de oorspronkelijke tikjes totaal verdwenen :?

wat bleek dus is dat de spanner die erin zit is automatisch en word geduwd door een veer maar normaal kan deze pen daarna niet meer terug omdat er waarschijnlijk van binnen een nokje zit die em tegenhoud, bij mij kon ik deze pen gewoon weer indrukken en denk dat deze tegen de nokkenas geleider aantikte _O-

Thanx voor alle reacties :} en van mij mag er een slotje op :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan