Tikken en zeer slecht lopen Zx9r

freek84

Die hard MF'er
22 okt 2006
586
73
Steenwijk
Mijn zx9 uit 1994 heeft een probleem.
Als je hem start komt er vanaf de rechter kant een tik die niet weggaat (net of hij nog maar op een paar cilinders loopt) Hij start slecht en slaat na een paar seconden ook weer af ook als ik de choke erop hou. Er komt een zooi witte rook uit de uitlaat bij het starten.

Ja ik vul altijd netjes de olie bij en ja ik span altijd de ketting op. Naar mijn weten zijn het niet de welbekende zakkende cilinderbussen, maar goed ook ik kan het fout hebben
 
Mijn zx9 uit 1994 heeft een probleem.
Als je hem start komt er vanaf de rechter kant een tik die niet weggaat (net of hij nog maar op een paar cilinders loopt) Hij start slecht en slaat na een paar seconden ook weer af ook als ik de choke erop hou. Er komt een zooi witte rook uit de uitlaat bij het starten.

Ja ik vul altijd netjes de olie bij en ja ik span altijd de ketting op. Naar mijn weten zijn het niet de welbekende zakkende cilinderbussen, maar goed ook ik kan het fout hebben


Freek of koppakking naar de mallegiezen ,of toch gezakte cilinderbussen ,denk ik dan eej
 
Ik zet ook in op de cilinderbussen. Hopen dat het onder je garantie valt. Laat je maar niet te snel afschepen. Ook de dealer weet waarschijnlijk dat het een bekend euvel is en zal er misschien onderuit willen komen. Het is tenslotte geen goedkoop grapje.....
 
iig koppakking stoek.....heb ik ook gehad met de mijne


gezakte bussen is afwachten/onderzoeken......



zou er niet teveel meer mee rijden als ik jou was :N
 
Laatst bewerkt:
Nou hij wordt onder garantie gemaakt werd zelfs bij mij thuis opgehaald.

Wat het is wistren ze mwe nog niet te vertellen toen ik symptomen uitlegde, maar hij dacht aan distributie ketting.

Km stand is rond 48000 dacht ik zo uit mijn hoofd.
 
nou werd net gebeld er zit een gat in de zuiger :?
zonder dat ik er extreem hard mee heb gereden.
:o
Wow, dat zal voor de dealer ook ff schrikken geweest zijn.
Wel netjes dat ze hem opgehaald hebben voor reparatie, hoewel ze er niet zo blij meer mee zijn :P
Ik ben zeer benieuwd hoe ze dit voor je gaan oplossen :Y
 
Laatst bewerkt:
Het is ook een zeer goede dealer die alom bekent staat om de service die ze leveren en ze zijn daar ook zeker niet blij maar goed ik heb er echt geen gekke dingen mee uitgehaald dus is het niet mijn schuld dacht ik en moeten ze het ook wel oplossen i.v.m. de gegeven garantie
 
Hij doet het weer was geen gat in de zuiger maar de zuiger was afgeknapt en door de cilinderkop de cilinder ingeschoten, maar met een nieuw bovenblok zijn we er weer helemaal klaar voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan