tikken gsxr 600 srad

floris21

Rookie
29 jan 2006
17
0
venlo
hoi,

ben vrij nieuw hier, en ik heb dus een suzuki gsx-r 600 srad uit 1997 de donkerpaar/blauw grijze versie (de mooiste dus :-) ) Heb hem nu een dikke maand en heb hem gekocht met 38000 km en heb er nu 40000 op staan, maar ik merk nu als ik hem start koude motor dan tikt hij een beetje aan de rechter zijde van het motorblok dit is alleen de eerst 30seconde ofzo tot dat ie een beetje warm is.

Wat kan dit zijn de distributie ketting? hier is ooit een terug roep actie opgeweest meen ik?? Toen ik hem net kocht had hij het nog niet volgens mij.

Of help een keer verse olie hier tegen?? en heel af en toe meen ik dat ik ook een licht tikje links hoor in koppelingshuis?

Moet wel zeggen toen ik voor het eerst motors ging kijken en der is goed naar luisterde dacht ik dat dat ze stuk voor stuk zo kapot liepen met allemaal dat gerammel enzo dat uit blok komt. Maar blijkbaar hoor dat toch zo. Ben automoteur bij een luxe merk en ja zon 6 cilinder op toeren hoor je nog amper lopen dus denk dat ik daar wat van over heb gehouden. En mijn kreidler 50cc getuned die rammelde ook wat maar dat kon ik wel begrijpen zon oud beeste op 11000rpm :-)

ik hoor het wel
 
pictures er maar ff bij

rechtszij.jpg


linkszij2.jpg


ps zon open uitlaat die eronder zit, kan die ook de regelmatigheid van een stationair lopen beinvloeden? heb er de orgineele ook bij
 
Check je nokkenaskettingspanner maar eens.

Geluid is zeker om en nabij de 3000 t/m het ergst toch ???

Heb dit ook gehad. Vervangen stelt niet veel voor. Kost je ongeveer €50,=

SUCCES
 
als het alleen de eerste 30 seconden heeft dan zou ik die spanner lekker laten zitten ,pas als het constant(koud-warm) is bij een bepaald toeren gebied dan zou ik hem pas vervangen.

Zeker nog nooit een CBR gehoord. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan