Tikken in blok !!! ZXR

Evil D

Rookie
15 aug 2006
6
0
Hoensbroek
Ik hoor een tikken onder het rijden maar kan niet vinden wat het is.
Ik heb de motor zelfs naar een Kawa-garage gebracht, maar die konden het niet horen.
Heeft hier iemand ervaring mee ?. ;(

Bijlage: kawasaki 1.jpg
 
Een specht? :+

Het klinkt erg cliche en moeilijk te geloven, maar Kawa 750 blokken lopen niet zo geruisloos en zijn wat rauw.
Mijne doet het ook, als ie stopt met geluidjes maken dan ga ik me zorgen maken :P .
En als een Kawasaki dealer het al niet hoort zal het allemaal wel mee vallen ;)
 
Mijne ratelt als een gek, heeft ook niet anders gedaan de afgelopen 39.000km... Maar de dealer heeft me wel verteld dat er pitting op de nokkenassen zit en dat dat het geluid kon veroorzaken in combinatie met ingeslepen slepers. Dus binnenkort komen er andere nokkenassen in...

Maar zou me er niet echt druk over maken...

Oh ja... en je ff melden in het ZXR750 topic he! :Y
 
Ik denk zelf van niet, afgaand op mijn eigen blok!, ken jouw ratel natuurlijk niet.
Ik heb hem gekocht met een ratel met 33.000km op de teller en er staat nu 72.000 op de teller. Heb nooit problemen gehad... (op een keerringetje en een benzinepomp na...) En al eerder gezegd hiero.. Kawa's lopen wel rauw en maken altijd meer herrie dan een ander merk...

Ik ben er 2 weken terug nog op en neer mee geweest naar portugal en daar heeft ie echt te lijden gehad in de bergen met +30 graden en volomhoog blazen *D
 
Met die schroevendraaier heb ik gedaan (voor de kleppen bedoel je).
Ik heb alweer een nieuw probleem.
Colega is met m'n moter omgevallen,
Heb schade aan het rechter kuipdeel, tank en m'n rechter voetsteun is afgebroken
;( ;( :(
 
Mijn Kawa KLE waar ik gister voor het eerst mee heb gereden is ook een beetje een knikkerbak :X maar dat schijnen ze dus allemaal te zijn. Moet nog maar ffies rijden en goed luisteren waar het vandaan komt. Net gister nieuwe olie erin en een nieuwe ketting, dus beestje is weer verwend.

Maarja, wat kan er allemaal tikken? Kleppen, distributieketting, primaire ketting.... en anders is er toch meer aan de hand denk ik als je gaat denken aan lagers.
 
Ze worden zonder tikken van de band gehaald,maar dat kawa rauwer lopen is een feit. Tikken kan idd van alles wezen , als de dealer het niet kon "horen" dan denk ik dat het tussen je oren zit. Een geruisloze motor fiets moet nog uitgevonden worden maar of dat zo fijn is :? Misschien is het een klep die te ruim staat? Zet em eens in z`n vrij en laat em uitrijden hoor je dan ook tikken? Zoek een heuvel op en rij zonder de motor aan te zetten ervan af misschien tikt er iets aan je aandrijflijn.
 
Een monteur bij een Ferrari Dealer zij ooit eens "wat moet je doen als een Ferrari geen olie lekt?... Olie bijvullen".
Bij Kawa is het zo dat als hij soepel en stil loopt je zeker een probleem hebt 8-)
 
Moet je de mijne eens horen, ratelt als een gek. Maar loopt verder prima.
Monteur steld de kleppen altijd ruimer dan normaal. Kunnen ze niet inbranden.
Dat ratelende geluid doet ie pas 13 jaar en ruim 61000 km.
Ik kan er maar niet aan wennen. Maar ik ben geen techneut, dus het zal wel goed zijn.
Maar ik heb tot nog toe nooit problemen hier mee gehad. Hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten. :] :] :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan