tikken in het blok

gibson76

Rookie
11 mrt 2004
7
0
nieuwkuijk
hallo ik heb een vraagje voor de VTR techneuten

soms als ik rijd hoor ik getik in mijn motorblok. het rare hiervan is dat het er zo is en na een tijdje is het ook weer weg. ik kan het dus niet laten horen aan een monteur bij een motorzaak want dan is het net weg. maatje van me is automonteur en die heeft het ook gehoord maar weet het niet. het maakt niet uit wat de temperatuur is want het gebeurt zowel met een koud( niet bij start)als warm blok. dacht aan eerst aan distributieketting maar dan moet het dus constant een getik zijn.
heeft iemand anders dit ook en weet iemand of het kwaad kan en of op te lossen is.

alvast bedankt
 
bij zx-7r...(is wel een andere motor) had ik dat ook,en dat was de distributie
ketting..dus dat kan het wel zijn.verdween als de motor wat langer draaide.
(dr was iets met de spanner)
sux6 dr mee..
 
Hoeveel km heb je ??
Heb juist de mijne zijn kleppen laten afstellen;had daarvoor af en toe ook zo'n geluidje dat wegging en terugkwam, nu opgelost :9 :]
 
Distributiekettingspanner vervangen of proberen te redden door hem te demonteren en gangbaar te maken met penetrerende/smerende olie (WD40 o.i.d.). Dit is i.i.g. de oplossing bij de CBR600F-jes.
 
iedereen bedankt voor de tips , ik zal het eens met de monteur bespreken. misschien dat hij zelf moet rijden .

marc
 
Terug
Bovenaan Onderaan