Tikken tegen helm of tegen voorhoofd?

Ben bang dat dit topic dat niet gaat halen...
De vraag is natuurlijk, waarom niet? Ook al heeft het topic een hoog zwaaigehalte, het gaat over de 'leuke kleine dingetjes in het leven', op de motor. Dat een groot aantal mensen er nu een zwaaitopic van gaat maken en suf gaat reageren is wel grappig, maar doet niks af aan het 'nut' van dit topic, toch? O-)

Slotje zou dus flauw zijn. Langzaam versterven omdat de aandacht verslapt, prima, daar doe je weinig aan, maar slotje? Nee, dat zou flauw zijn.
 
Gisteravond op de terugweg van mijn werk iets grappigs meegemaakt. Ik reed tussen de file door op de A1 in de buurt van de afslag A30, daar waar de spitsstrook heeft geleid tot 3 banen file ipv 2 banen file ;) Er reed een snellere motor achter me. Ik remde af om even tussen twee auto's te kunnen om hem voor te laten. In het voorbijgaan tikte hij tegen zijn helm.

Ik dacht eerst dat ik misschien te hard remde (wat wel meeviel) en dat hij daarom tegen zijn helm tikte, zo van "idioot, dit is niet handig wat je deed". Maar toen ik nog eens goed keek, had hij exact dezelfde helm als ik op. Nou ja, hetzelfde model, niet dezelfde helm, dat past niet ;)

Vond het wel grappig en wilde dat dolgraag met jullie delen :+

Overigens ga ik er voor het gemak maar vanuit dat hij inderdaad op de helm doelde :)

Ik bedoelde inderdaad dat je veel te hard en onverwachts remde |(







maar de volgende keer zal ik ook gewoon zelf wat meer afstand houden O-)
 
maar de volgende keer zal ik ook gewoon zelf wat meer afstand houden O-)

Gewoon afstand houden. Gisteren zat er ook bijna een motorrijder met z'n voorwiel op mijn buddyseat. Moest even remmen omdat de motorrijder weer voor mij dacht dat zijn BMW 20 meter breed was ... Tja, ... ja mag er best langs van me, maar als ik zelf achter iemand zit die al trager gaat dan ik wens dan moet je even wachten.
 
Ik maakte gisteren een veel bizardere situatie mee... Op de tegengestelde rijbaan op de waalbrug kwam een twee-wielig voertuig aangereden. Ik identificeerde dit voertuig al snel als een scooter. Op zich is dat niet eens zo schokkend, scooters kom ik wel vaker tegen, maar dit geval was anders... Plotseling verheft de scooterbestuurder zijn linkerhand van het stuur om hem vervolgens op schouderhoogte heen en weer te bewegen... Ik was te verbaasd om te reageren en gaf een knikje met mijn hoofd terug, om vervolgens me ervan te verzekeren dat het toch zeker een scooter betrof en niet zo'n lelijke nieuwe BMW/Honda die van voren op een scooter lijken. Maar nee, het was echt een scooter... Ik was zo in de war, dat ik bijna mijn afslag miste... Zwaaien er ook wel eens scooterrijders naar jullie? :/

Andersom wel eens, ik heb een derbi senda en motorrijders steken vaak hun hand/vinger uit.
 
Ok, screenshotje, kan eigenlijk ook best nu (voordat mijn topic overlijdt):
full
 
in dat geval ontgaat jou de (vreselijke flauwe) grap :P
<friday mode> Hehe, ok dan :+ </friday mode>

<serious mode> Als diegene zich hier daadwerkelijk meldt en vond dat ik mijn *kuch* manoeuvre *kuch* niet goed uitvoerde hoor ik dat natuurlijk graag, opbouwende kritiek is goed :Y </serious mode>
 
Ik maakte gisteren een veel bizardere situatie mee... Op de tegengestelde rijbaan op de waalbrug kwam een twee-wielig voertuig aangereden. Ik identificeerde dit voertuig al snel als een scooter. Op zich is dat niet eens zo schokkend, scooters kom ik wel vaker tegen, maar dit geval was anders... Plotseling verheft de scooterbestuurder zijn linkerhand van het stuur om hem vervolgens op schouderhoogte heen en weer te bewegen... Ik was te verbaasd om te reageren en gaf een knikje met mijn hoofd terug, om vervolgens me ervan te verzekeren dat het toch zeker een scooter betrof en niet zo'n lelijke nieuwe BMW/Honda die van voren op een scooter lijken. Maar nee, het was echt een scooter... Ik was zo in de war, dat ik bijna mijn afslag miste... Zwaaien er ook wel eens scooterrijders naar jullie? :/

Ik was gister ook zo verbaasd... ik haalde een vespa in met zo'n scherm (zon holleder ding) die reed 120km!!!!

Blijkt dat die dingen ook al te krijgen zijn met 200cc :?

Maar er naar zwaaien :N
 
Ik was gister ook zo verbaasd... ik haalde een vespa in met zo'n scherm (zon holleder ding) die reed 120km!!!!

Blijkt dat die dingen ook al te krijgen zijn met 200cc :?

Maar er naar zwaaien :N
Vind het maar schandalig.
Heb tegenwoordig ook een motorscooter voor erbij maar is gewoon een motor dus als je gewoon even terug zwaai blijven we vriendjes oke :+
 
Uh, heb ik er overheen gelezen, maar hoe maak jij een foto op de motort?
Je hebt er niet overheen gelezen, nog niet uitgelegd. In de file rijd je niet overdreven snel, dus heb je op zich wel tijd om de camera uit je tanktas te pakken, dop eraf te halen, voor je helm houden en op de gok goed mikken.. klik... foto controleren op het schermpje, snel weer opbergen in de tanktas, hopsakee! Misschien tikte hij daarom wel tegen zijn helm? :?

...





Kidding ofcourse, ik heb een Vholdr ContourHD, zo'n helmcam met verbluffend goed beeld. En ja, ik ben zo'n nerd die hem (nu nog) op elke rit meeneemt ;)
 
Uh, heb ik er overheen gelezen, maar hoe maak jij een foto op de motort?

Kijk naar de screenshot, kijk waarvandaan (positie) de foto is geschoten, en let ook op de schaduw op het asfalt ;)

Vrijhijdaaaaaggg ! ! 11 1 ! !! 1 1! 1! 11 *O* *O*


:W :W :W :W :W :W


@ TS: ik denk dattie bedoelde dat er een vierkant ding op de rechterkant van je helm zit, of dat hij het apart vindt dat je een filerit aan het filmen bent..

Overigens wel handy als je een gevalletje 'boem = ho' hebt, mits je je aan de regels hield uiteraard ;)
 
Laatst bewerkt:
Kijk naar de screenshot, kijk waarvandaan (positie) de foto is geschoten, en let ook op de schaduw op het asfalt ;)

Vrijhijdaaaaaggg ! ! 11 1 ! !! 1 1! 1! 11 *O* *O*


:W :W :W :W :W :W


@ TS: ik denk dattie bedoelde dat er een vierkant ding op de rechterkant van je helm zit, of dat hij het apart vindt dat je een filerit aan het filmen bent..

Overigens wel handy als je een gevalletje 'boem = ho' hebt, mits je je aan de regels hield uiteraard ;)

Had het gezien en inderdaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan