tikken van een sv

SVforlife

MF'er
17 apr 2004
140
0
Utrecht
Hej, misschien is dit een kwaaltje van de sv ik weet het niet, maar in lage toeren hoor je het blok tikken. Elke keer als je opschakelt en je geeft weer gas weer dat tikken. Misschien is dit normaal?

thnx jo.
 
Ben zelf ook nog ff weze zoeken en het blijkt dus een sv kwaaltje te zijn. bedankt voor de reacties.

This has got to be everybody's first question. The short answer is that the SV has noisy cam chain tensioners. A few riders have reported having them replaced but the majority live with it and have experienced no further problems.

We will have to wait and see if Suzuki recalls the bike like they did with the GSXR's my guess is that they won't.

Van de site www.svrider.com
 
inderdaad.........de spanner van de nokkenasketting.
Heb het met mn eerste nieuwe SVS ['99] ook gehad. Na div. keren teruggeweest naar dealer en div. tel. naar nimag uiteindelijk onder fabrieksgarantie eerst de spanner van voorste cil. en 2000km verder, de spanner van achterste cil. De achterste spanner viel officieel niet meer binnen garantie, maar gekregen onder coulance en zelf vernieuwd. Geluid was verdwenen. Bij mn huidige SVS geen problemen.
 
ten eerste wat voor een sv ?
650 ou od nieuw model
of de 1000 ?
de oude 650 had ngo wel eens last van een versleten nokkenas ketting geleider
gewoon vervangen want je wilt neit dat ie echt kapot gaat
en het is een relatief makkelijk te doen
als je een 1000 hebt is het een normaal geluid
dit hebben de tl 1000 en de dl 1000 ook
 
Als het geluid inderdaad door 1 [of 2] spanner veroorzaakt wordt, valt dit toch gewoon onder de aankoopgarantie, sowieso.....als het geluid abnormaal is en er dus niet in hoort te zitten, moet hier toch onder garantie een oplossing voor gevonden worden! Ben je er al mee naar de motorzaak geweest?
 
Ben er nog niet mee naar de dealer geweest, mede omdat ze nogal MOEILIJK doen daar bij moto :r . Ben al terug geweest voor een voorband die aan biede zeide was afgesleten, maar dat was bij aflevering al. Heb dus voor de helf die nieuwe band moeten betalen. En op de beurs maar zeggen "Meneer,de motor wordt helemaal nagekeken". Not.

Ga het wel proberen.

Gr jo
 
Het is idd bij de TL's ook normaal en aangezien de SV1000 zo'n beetje hetzelfde blok heeft als de TL zou ik zeggen dat het dan ook normaal is op jou fiets.
 
@tlpeter

Het gaat hier om een 650s uit 2001. Mocht ik het eventueel gaan vervangen, op wat voor kosten kan ik rekenen.

Gr. jo
geen idee wat het gaat kosten
kijk eens op www.svcontact.com
effe aanmelden bij de yahoogroup en effe vragen
er zitten daar een paar mensen die er last van hebben gehad en het zelf hebben gedaan en die het hebben laten doen
die kunnen je wat meer info geven hierover
 
Hi,

Mijn bike heeft ook sinds kort last van dat getik.
Vooral de voorste cilinder heeft er last van.

Nikkootje: jij hebt die spanners laten vervangen, wat is dan het verschil met de originele?
 
Hi,

Mijn bike heeft ook sinds kort last van dat getik.
Vooral de voorste cilinder heeft er last van.

Nikkootje: jij hebt die spanners laten vervangen, wat is dan het verschil met de originele?

Als ik het goed begrepen heb, heeft het te maken met de veer in de spanner, maar ik weet op afstand dus niet of het hier hetzelfde geluid betreft! Mijn eerste SVS'99 begon te tikkeren thv. voorste cil. al na een 1200km. SVS was toen net nieuw op de markt, maar als ik me niet vergis was dit voor de eerste SV-sen ook een redelijk bekent probleem!? De achterste spanner begin lawaai te maken net na de garantie en heb ik toen zelf vervangen, met onderdeel onder coulance.
 
Dank je,
Vandaag langs dealer geweest, volgens hem wat het distributieketting of die spanner. Ik heb zelf al een keer gekeken en die spanner zit al op zijn max op die moment, dus dan zal een spanner met een sterkere veer niet veel uitmaken. Wordt denk ik toch distributieketting vervangen.
 
Dank je,
Vandaag langs dealer geweest, volgens hem wat het distributieketting of die spanner. Ik heb zelf al een keer gekeken en die spanner zit al op zijn max op die moment, dus dan zal een spanner met een sterkere veer niet veel uitmaken. Wordt denk ik toch distributieketting vervangen.

Mijn bescheiden mening: als je de spanner eruit haalt staat die toch automatisch op de uiterste stand als ik me het goed herinner.
 
kan iemand me zeggen of het goed te doen is de deksel te lichten of moet de crab. er ook af ?
ik ga zelf de spanners vernieuwn is het dan verstandig de kleppen deksel effe te bebijken of de geleider vervangen moet worden als ik dan toch bezig ben .
wat moet ik allemaal verwijderen voor ik hier bij kan.
het is het zelfde model met kuip als op de foto
grt arjan
full
 
Het vervangen van de spanners is niet zo heel verschrikkelijk veel werk. Ik zou wel de kleppendeksels eraf halen om te kijken welke ketting slap staat. De carb hoeft er niet af.
Om makkelijk bij de achterste spanner te komen zou ik wel de voetsteun met rempedaal enzo even losmaken en met een tie-wrapje aan de passagiers voetsteun vastmaken.
Het lichten van de kleppendeksel van de voorste cylinder is helaas wel iets meer werk omdat je dan de radiator eraf moet halen, tenminste dat doe ik altijd met kleppenstellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan