Tikkend blok Triumph tiger 1200

Marcel78tiger

Rookie
27 jan 2023
6
1
Goedemorgen ik ben Marcel en nieuw hier,ik zal gelijk met de deur in huis vallen…ik heb een tiger 1200 van 2013 met 47k op de teller.Momenteel staat hij bij de dealer voor groot onderhoud en kleppenstellen want ik vond het blok nogal tikken.Nu staan de kleppen allemaal goed en te timing is ook ok,de distr ketting blijk ok te zijn evenals de spanner maar het blok blijft tikken.
Iemand een idee of ervaring wat dat eventueel zou kunnen zijn?
Alvast bedankt voor jullie reacties

Marcel
 
Maak er anders een filmpje van indien mogelijk. En als je een lange schroevendraaier hebt, kun je deze met de punt tegen het blok aan zetten en je oor op de achterkant van het handvat leggen. Zo werkt de schroevendraaier als een soort stethoscoop en kun je, door op verschillende plekken te luisteren, bepalen waar het geluid vandaan komt.
 
de dealer zei dat hij vond dat hij nog wel aardig tikte na het kleppen stellen.nou ja stellen ze hebben de speling gecontroleerd en dat was goed
Dus je brengt hem naar de garage omdat hij tikt en controleren dat met de bevestiging dat hij tikt.
Toen je de hoek omreed hebben ze hem zeker nagekeken. (hebben ze nog gezwaaid?)

idd uitlaatlekkage is ook een mogelijkheid bij de cilkop
 
@Marcel78tiger Ik vrees dat ik hetzelfde probleem hier heb. Wat uiteindelijk bij jou de oorzaak van de tik ?
De tik begon bij mij ineens 3 dagen na een grote beurt tussen de 2000 en 2500 toeren. Inmiddels is de tik duidelijker hoorbaar rond de 3000 toeren en valt vooral erg op bij afremmen op de motor omdat de motor dan niet brult
 
Er is gezegd bij de dealer in Groningen dat het tikken wat nu nog te horen is waarschijnlijk bij de uitlaatpakking vandaan komt.volgende winter spruitstukje er even af en een nieuwe pakking er tussen,dan hopen dat het klaar is!.motor rijd verder goed en heb verder geen problemen.Het blijft engels heh!!
 
Er is gezegd bij de dealer in Groningen dat het tikken wat nu nog te horen is waarschijnlijk bij de uitlaatpakking vandaan komt.volgende winter spruitstukje er even af en een nieuwe pakking er tussen,dan hopen dat het klaar is!.motor rijd verder goed en heb verder geen problemen.Het blijft engels heh!!
De Dealer leest mee denk,...
Waarom nu niet die pakking vervangen? rijdt weer een stuk rustiger dan is waarschijnlijk pakking maar waarschijnlijk kan ook iets heel anders zijn.
 
Er is gezegd bij de dealer in Groningen dat het tikken wat nu nog te horen is waarschijnlijk bij de uitlaatpakking vandaan komt.volgende winter spruitstukje er even af en een nieuwe pakking er tussen,dan hopen dat het klaar is!.motor rijd verder goed en heb verder geen problemen.Het blijft engels heh!!
Hoi @Marcel78tiger,
Ik ga dit denk ik ook maar eens proberen. Ik ben ook bij de dealer geweest en deze gaf aan niks vreemds te horen. Helaas hoor ik duidelijk een verandering van geluid in de motor. Een nieuw spruitstuk pakking is geen dure optie. Ik denk dat ik het eens ga proberen.

Bedankt voor je reactie
 
Recall uitgevoerd? De eerste serie van die blokken heeft een recall gehad ivm klepgeleiders. Sommige hadden er last van, sommige niet Is een bepaalde serie geloof ik.. Zelfde blokken als de Trophy (SE), die hadden dat (dan natuurlijk) ook..
 
Terug
Bovenaan Onderaan