Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
ik heb een licht tikkend geluid bij koude motor. naarmate de motor warmer wordt neemt het geluid lichtelijk af.
heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
voor de rest rijd de motor prima.
alvast bedankt voor de info
Hij tikt inderdaad bij stationair lopen.
ik heb de motor inderdaad pas net, tijdens het proef rijden hoorde ik helemaal niets, waarschijnlijk omdat het blok al warm was.
nadat ik hem de volgende dag thuis startte, hoorde ik het getik. narmaate het blok warmer wordt neem het getik af.
in ieder geval bedankt voor jullie reactie, ik zal eens ff naar de klepspeling kijken.
is dat trouwens moeilijk bij een vfr om te controleren? of moet je dat echt bij een motorzaak laten doen.
ps wat voor olie gaat er in een vfr? 10w40 castrol bijvoorbeeld?
Nee, wel, voor de zekerheid, jaarlijks vervangen als je gewone pakt (vind m dr na een jaar toch vaak ranzig uit zien).
En dr even mee doorrijden kan ik niks van zeggen of dat schadelijk is, kan niet in die motor kijken
Olie verversen kan overigens een gigantisch verschil maken qua geluiden (en ook qua schakelen trouwens).
..voortaan zeggen dat hij van 1986 isik had vanmiddag toch een dagje vrij, dus ik dacht waarom niet om een secon opionion vragen bij een andere motorzaak.
die vertelden mij dat de motor inderdaad wat tikte en ruw loopte, maar dat het niks ergs was. maar dat ik er niet te veel geld aan moest verspijkeren omdat het toch een motor van 1986 is. en daarvan kan je niet verwachten dat die als een nieuwe motor klinkt, en gewoon blijven doorrijden, volgens hun kon die zeker nog een tijdje mee.
als advies gaven ze wel om binnenkort even een kleine beurt te geven. ( olie, filter etc).
dus ik heb vanmiddag gewoon twee verschillende adviesen gekregen, de ene zaak had het over kleppen stellen en mischien zelf de nokkenassen en tuimelaars. en de ander zaak adviseerde dus gewoon om er mee door te rijden.
wat is wijsheid?
Hey..is de olievoorziening van de oude (dubbele achtervering) VFR's ook al beter dan de nieuwere type's ?? dat wist ik niet zeker.. excuse voor de verwarring in dat geval.Kleppen stellen en dergelijk onderhoud is nooit een slecht idee, zeker als het onderhoud hoogstwaarschijnlijk toch al flink achter is gebleven (gezien die 2 jaar oude olie).
Kans dat het iets ergs is is niet groot, maar zo'n RC24 hoort wel heel netjes te lopen.
Dat de blokken meestal iets rumoeriger zijn dan de nieuwere is dan wel weer zo.
Overigens kan het ook iets simpelers zijn, is het getik toevallig weg als je de koppeling inknijpt ?
Verder, weet niet waar je woont, maar misschien dat er iemand in de buurt woont die dr een keer naar wil luisteren ?
Roger remschijf: dit is een VFR, dat blok is toch net ff 'iets' anders dan de VF blokken en haalt in 99,9% vd gevallen zeer hoge kilometerstanden zonder problemen.
dat lijkt me wel leuk,
enig idee wanneer deze sleutel dag gaat plaatsvinden?
ik kwam toevallig vanmiddag nog een vfr rijder tegen bij de benzinepomp.
hij vertelde mij dat hij ook hetzelfde probleem had.
hij had dit opgelost door super 98 te tanken en slick 50 toe te voegen aan zijn olie.
iemand ervaring met slick 50? of andere toevoegingen