Tikkend geluid bij optrekken

Millencolin

MF veteraan
15 aug 2013
1.285
40
Baarle-Hertog
Goedemorgen,

Ik heb een probleempje met m'n FZS1000.
Een tijd terug begon ie wat te tikken bij het rijden (dacht iets te horen).
Dus ik heb de ketting wat strakker gezet. Eigenlijk ziet deze er nog goed uit. Wel wat vuil.

Nu is ie dus begonnen met een ratelend geluid te maken bij het optrekken.
Normaal zou ik zeggen, de ketting is op, maar deze ziet er nog steeds goed uit.
Nu voel ik het ook tikken in de voetsteunen (vooral de linkerkant).

Ik ben dus een beetje zoekende naar wat het zou kunnen zijn.
Zeker omdat ook, als ik de koppeling loslaat als de motor in z'n vrij staat, hij begint te ratelen.
Ik denk dat het dan wel iets met de versnellingsbak moet zijn.
Kan dat kloppen?
 
Je hebt het nu zelf gezien/meegemaakt dat je het best zelf kunt en dat moet je toch goed doen niet waar ?

Toen ik voor de eerste keer de ketting klonk en het wiel eruit had ging ook twijfelen aan alles ene nog wat.Ik gedachten tjdens de testrit zag ik mijn wiel en ketting mij al inhalen :+

Dat is normaal en ook gezond wat twijfel, het moet wel geen fobie gaan worden. _O-

Het is zeker een opsteker ja.
Doet goed en geeft ook moed voor het volgende project.
Maar inderdaad, niet zo stressen of alles wel goed zit.
Een gezonde twijfel, maar inderdaad, het moeten geen waanbeelden worden

En ook onthouden dat er altijd mensen in de buurt zijn die niet te beroerd zijn even mee te denken en kijken
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het nu zelf gezien/meegemaakt dat je het best zelf kunt en dat moet je toch goed doen niet waar ?

Toen ik voor de eerste keer de ketting klonk en het wiel eruit had ging ook twijfelen aan alles ene nog wat.Ik gedachten tjdens de testrit zag ik mijn wiel en ketting mij al inhalen :+

Dat is normaal en ook gezond wat twijfel, het moet wel geen fobie gaan worden. _O-
Wel of niet?
Als je al een twijfelaar bent.... :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan