Tikkend geluid bij stationair lopen bol dor

Stanmen

MF'er
22 mei 2006
191
0
Gemert
Hoi,

Wanneer m'n brik nog niet op temperatuur is en ik laat hem stationair draaien hoor ik een vrij regelmatig "tok tok" geluid (er zit geen kip in mn brik) Is dit mn nokkenasketitng die ik maar eens moet spannen? Zo ja hoe doe ik dit?

Andere vraag, mn stionair toerental staat tussen de 1500 en 1750 Rpm is dit niet wat hoog? Wat zou een reden zijn om het stationair zo hoog in te stellen?


Bedankt voor jullie hulp,


Stan
 
nokkenasketting stel je door de[2]borgmoeren los te draaien,en de bout iets te
lossen bij stationair draaien van de motor.[bouten erna weer handvast]
Daarna weer borgen met de twee moeren en klaar is ie.
van de bovenste ketting zit de bout aan de voorkant van het blok[beetje bovenaan]
en van de lange ketting zit de bout in het midden van het blok,onder de carb's
tegen de onderkant van de cyl.
Maar die kip geluiden :? denk niet dat het de kettingen zijn,misschien eerst eens alles afstellen?
Als alles goed staat dan moet ie op zo'n 1100rpm gezet kunnen worden[misschien wel lager,maar meestal gaat ie dan slaan].
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dat van die bouten los draaien had ik gelezen ja.. maar heb je miss een foto van welke bouten het zijn? als ik lukraak bouten los draai gaat het niet lukken denk ik :P


Bedankt,


Stan
 
"TOK" is meestal geen nokkenasketting die rammelt/ritselt meestal.
Als je de koppeling intrekt is de "tok" dan nog aanwezig?
 
Geen idee, ik zal straks al ik naar huis ga een controleren.

Als ie dan niet meer tok doet, wat is er dan aan de hand?



Bedankt,


Stan
 
Hoi,

Dat van die bouten los draaien had ik gelezen ja.. maar heb je miss een foto van welke bouten het zijn? als ik lukraak bouten los draai gaat het niet lukken denk ik :P


Bedankt,



Stan
Ik heb op dit moment helaas geen foto van deze bouten,maar als je je een beetje verbeeld waar de kettingen lopen zie je ze vanzelf :)
Als het tok tok geluid verdwijnt, wanneer je de koppeling intrekt,dan kan het aan de korf liggen [is niet zo heel erg]
Als de carburateurs synchroon gezet moeten worden,rammelt alles ook veel meer
Maar voordat je hieraan begint,moet alles goed staan[kleppen,ontsteking enz]
ontsteking is electronisch,dus dat zal wel goed staan,of er moet aan gepruts zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan