Tikkend geluid bij warme motor

Wannes

Die hard MF'er
12 sep 2002
773
3
Biervliet
Hoi,effe een vraagje mijn motor tikkert een beetje bij warme motor.Als de motor koud staat hoor je het niet.Iig zijn de kleppen recent gesteld en is de nokkenaskettingspanner ook vervangen.Motor is een 92 blade.
 
Wannes kan je ook effe vermelden hoeveel km deze moto heeft.
Misschien kan ik je dan verder helpen.
Is het hoogte van je kleppendeksel ?
Wat doet de motor als je hem stationair laat draaien en eens goed gas geeft ?
 
Wannes om nu al te spreken van teveel speling op je klepzittingen is het bij 52000 km toch wel wat vroeg vind ik.
Ik kan nog wel dingen aanbrengen die hiermee inverband kunnen gebracht worden .
Maar dan zal je er een handleiding moeten bijnemen om de tolerantiegrenzen op te meten.
Ik denk niet dat jij hiervoor het nodige materiaal of ervarin voor hebt.
Zijn deze problemen begonnen kort nadat je je motor terug was gaan halen bij de hersteller ?
Ik wou dat ik je echt kon verder helpen , maar zoals ik al zeg.
Moeilijke situatie.
ik zou maar ens naar je hersteller terug rijden .
Normaal gezien bij het regelen van de kleppen controleer ik ook telkens de staat van de nokkenaskettingenz.
ik weet niet of ze dat bij jou dealer controleren.
De klepveren enz enz .
 
Op een ritje door Leidschendam hoorde ik ook bij ieder stoplicht de kleppen tikken, en ik rij tweetakt :? . Pas na een tiental stoplichten kwam ik er achter dat er blindensignalering op de verkeerslichtinstallatie was gemonteerd...
 
:D

Mijn fiets heeft exact 'tzelfde probleem met iets meer kilometers, zelfde bouwjaar.. een ZZR 600. Kleppen recent laten stellen, nokaskettingspanner vervangen en nieuwe kleppendekselpakking... het helpt niets dus ga binnenkort maar es terug naar Goedhart. :)
 
Dollar,waarschijnlijk heb je mijn eerste bericht niet goed gelezen .Kleppen stellen is om de 24000 km voor mijn motor.Ook is het zo dat ik dit geluid eerder niet hoorde (ook niet toen de kleppen nog niet gesteld waren).Morgen ga ik naar de dealer en laat ik weten wat ze zeggen.yo
 
Ik snap niet dat een tikkend geluid kan duiden op de noodzaak van kleppen stellen. Een tikkend geluid zou je verwachten als de klepspeling teveel is (bijvoorbeeld door vekeerd stellen, dit zou je dus kunnen horen NADAT de kleppen gesteld zijn). Door normale slijtage (het inslaan van de kleppen op de klepzittingen) wordt de klepspeling na verloop van tijd juist minder, en als deze een bepaalde ondergrens heeft bereikt moet er weer gesteld worden.

De enige uitzondering die ik kan bedenken is koolaanslaag op de klepzittingen, dan wordt de speling juist meer, maar dan heb je een heel ander probleem (te rijk mengsel).
 
Terug
Bovenaan Onderaan