Tikkend geluid in de bocht

selim

Rookie
29 mei 2015
2
0
Ik heb een BMW K1200R Sport uit 2008.
In de bocht naar rechts hoor ik een tikkend geluid. Weet iemand wat de boosdoener is? Na de bocht of in de bocht naar links is het geluid niet te horen, alleen in de bocht naar rechts is dit geluid te horen.

Bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een BMW K1200R Sport uit 2008.
In de bocht naar rechts hoor ik een tikkend geluid. Weet iemand wat de boosdoener is? Na de bocht of in de bocht naar links is het geluid niet te horen, alleen in de bocht naar rechts is dit geluid te horen.

Bedankt.

Bij mij is het de blokbout / ophanging (rubberplug) ben ik achter gekomen, ik denk verouderd en uitgehard en de hoor je "kraken / tikken".
 
Het zit blijkbaar voor Tom.
Ach, 50% kans :P

Je zal niet de eerste zijn die de hele voorkant uit elkaar haalt en van alles vervangt/serviced terwijl blijkt dat het toch een probleem aan de achterkant is. Been there, done that.

Gezien Tommy z'n ervaring met BMW's zou ik dat advies ter harte nemen en in ieder geval eerst de achterzijde controleren voor je aan de voorzijde gaat sleutelen.
 
Je zal niet de eerste zijn die de hele voorkant uit elkaar haalt en van alles vervangt/serviced terwijl blijkt dat het toch een probleem aan de achterkant is. Been there, done that.

Gezien Tommy z'n ervaring met BMW's zou ik dat advies ter harte nemen en in ieder geval eerst de achterzijde controleren voor je aan de voorzijde gaat sleutelen.

Dank voor de waarschuwing maar het is a. niet mijn fiets en b. het zijn niet mijn woorden
Dit is namelijk wat TS zelf elders meldt: Tikkend geluid - De BMW K-serie door Bert Meijerink


Daarnaast heb ik geen moeite met lezen; de tijd van dikke letters als in kinderboeken heb ik reeds lang geleden achter mij gelaten, dank u...


Maareh, zullen we Tom maar meteen heilig verklaren dan? :+
No offence, Tom...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank voor de waarschuwing maar het is a. niet mijn fiets en b. het zijn niet mijn woorden
Dit is namelijk wat TS zelf elders meldt: Tikkend geluid - De BMW K-serie door Bert Meijerink


Daarnaast heb ik geen moeite met lezen; de tijd van dikke letters als in kinderboeken heb ik reeds lang geleden achter mij gelaten, dank u...


Maareh, zullen we Tom maar meteen heilig verklaren dan? :+
No offence, Tom...


:?

Ik weet dat het niet jou motor is.
Wat TS elders meld....?? Ik lees niet het hele internet, ik lees M-F *D




En ik reageer op het deel wat je hier typt
Het zit blijkbaar voor Tom.

Daar reageer ik op met de tekst

Je zal niet de eerste zijn die de hele voorkant uit elkaar haalt en van alles vervangt/serviced terwijl blijkt dat het toch een probleem aan de achterkant is. Been there, done that.


De tekst daarna
Gezien Tommy z'n ervaring met BMW's zou ik dat advies ter harte nemen en in ieder geval eerst de achterzijde controleren voor je aan de voorzijde gaat sleutelen.

is niet gericht naar jou, maar aan de topicstarter. Maar mijn excuus als je je stoort aan dikgedrukte letters hoor, ook al waren ze niet voor jou bedoeld.


Tom heilig verklaren ? Geen idee, zo goed ken ik m niet, maar zijn kennis aangaande BMW motoren schat ik erg hoog in, zelfs zo hoog dat het een van de weinige M-Férs is waarbij ik 1 op 1 zijn advies zou opvolgen.
En omdat ik zelf 2 x hetzelfde euvel heb meegemaakt met een BMW waarbij het probleem ook van de aandrijflijn aan de achterzijde kwam.

Ik hoop dat ik zo je verwarring heb weggenomen ? :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan