Tikkend geluid voorzijde Gixxer?

14 jul 2004
171
0
Voorburg
Ha hier zijn veel deskundigen!

Ik bemerk sinds enige tijd, misschien is het er al langer, maar sinds enige tijd valt het me op, een tikkend geluid bij het voorwiel vandaan komen. Nu is dit alleen hoorbaar als ik naast m’n motor loop en de motor uitstaat, bijvoorbeeld bij het stallen. Het is een regelmatig geluid, dat gevoelsmatig bij iedere omwenteling een tikje ten gehore brengt. Bovendien lijkt het geluid duidelijker aanwezig na een stukje rijden. (Warme schijven?)

Een motormaat van me denkt dat het de schijven zijn, die als het ware “semi-zwevend” in de bussen verankerd zijn. Het lijkt mij niet geheel onwaarschijnlijk, alhoewel ik nou niet bepaald enige speling voel op de schijven. :?

Ook sluit ik de mogelijkheid niet uit, dat er iets in de holle ruimten van de velg terechtgekomen kan zijn, dat dit geluid produceert.

Het betreft een GSX-R 600 uit 2002.

Iemand ervaringen mee?

Greetz en vast bedankt voor het meedenken!
 
Behalve een tijdbom of een tuinkabouter die je aangereden hebt, lijkt het me ook de remschijf.

Laat anders ff iemand anders duwen en luister zelf met een oor dichterbij?
Heb je onlangs je remmen of remschijf vernieuwd? En kijk goed je remschijf na, je zal niet de eerste zijn die met een gebarste remschijf rondbanjerd. :)
 
JE remschijven zijn nooit 100% recht, er zit dus altijd een lichte slag in.
Dit zorgt ervoor dat je remblokken iets opgetilt worden en daarna weer in de klauw "vallen" dit is het geluid wat je hoort.
Waarchijnlijk als je achteruit rijdt hoor je niks.
 
JE remschijven zijn nooit 100% recht, er zit dus altijd een lichte slag in.
Dit zorgt ervoor dat je remblokken iets opgetilt worden en daarna weer in de klauw "vallen" dit is het geluid wat je hoort.
Waarchijnlijk als je achteruit rijdt hoor je niks.

Goede tip! Ik denk zelf ook niet direct dat ze krom zijn, dit zou je namelijk direct moeten voelen middels trillingen in je stuur bij het remmen. Toch denk ik dat het wel met een zekere vervorming van de schijven te maken kan hebben door de warmte. Als ze dan afkoelen "tillen" ze de blokken ook niet meer op, doordat ze in een oorspronkelijke volledig vlakke vorm terechtkomen.
 
jammer dan he , dat je alleen maar 6 vooruit versnellingen hebt ;)


full
 
Ik had dat ook met mijn 1100, maar bij nader onderzoek was het een iets klein uitgevallen politieagent die klappertandend en angstzwetend tegen de kuip aangeplakt zat
Had een hand nog omhoog, en een fluitje in zijn mond..
(is dat niet een stopteken of zoiets :] )
 
Terug
Bovenaan Onderaan