Tikkend geluid

MotoJoen

Die hard MF'er
10 mei 2005
325
0
Hilversum
Van het weekend mijn motor weer uit de schuur gehaald om lekker te rijden.

Maar helaas, ik hoorde met mijn test ritje een raar tikkend geluid bij mijn rechter voet vandaan komen. Ook voelde ik het aan mijn rechter voet. Ik voel en hoor het alleen als ik mijn gas hendel niet beweeg. Dus geen gas bij geef of verminder. Ik heb niks kunnen ontdekken wat los zit. En voor de winterstop had ik het niet.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Alvast bedankt.

Groeten Jeroen
 
Ik vind 1 cm wel een beetje weinig.
Heb je hem gesmeerd voordat je weer ging rijden?

Nee ik heb hem niet gesmeerd omdat de ketting er nog gesmeerd uitzag. Maar ik zal hem morgen wel even opnieuw smeren en dan nog een stukje rijden.
Kan het door een te strakke ketting? Want anders geef ik hem wat meer speling.
 
Weet niet hoe ver je testritje was?

Heb ook op m'n kawa wel eens gehad dat ik na een tijdje stilstand een tikkend geluid hoor als ik wegrijd.
Zoeken...zoeken.. zoeken.. owja!!! Bezinekraantje staat nog op 'off'. (testritje kan dan niet lang duren ;)

Zal 't waarschijnlijk niet zijn... maar toch...
 
Die heeft ongeveer 1 tot 1,5 cm speling. Dus te slap is hij niet. Zou hij te strak kunnen zitten?

:X :X

Die zit echt veel te strak, de spelling op de ketting van jou fiets moet tussen de 35 mm en 40 mm zijn. Je komt dus ruim 2,5 cm te kort!

Je moet tijdens het stellen net tegen de kettingkast ter hoogte van de voetsteun aan kunnen komen als je hem omhoog wipt. Succes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan