tikkend geluid

TYRI F1

MF veteraan
15 sep 2003
1.364
0
Nijkerk
Gister trok ik op bij n verkeerslicht en toen voelde ik een schokkerend, tikkend geluid van achter komen... dus ik stoppen en mn buddyseat eraf, kijken of mn disclock los zat maar dat was niet het geval.
Later heb ik nog stilstaand met mn gas gespeeld om veel toeren te maken, maar toen was het er niet. puur en alleen als de motor begon te rollen (tot 50km/h). Overigens, als ik gewoon constant reed (30-40km/h) dan was er nix aan de hand...
errug maf voor mij, maar misschien weten jullie wat dit zou kunnen zijn en natuurlijk wat ik eraan kan doen...
 
ketting aangespannen en voila, probleem opgelost. Blijft vervelend als iets zomaar ineens gaat tikken...

Ik ben dr wel ff voor naar John vd Bunt (nijkerk, zie ander topic) gegaan. Ik kreeg namelijk zelf de borgmoer niet los. Waarmee zou ik dat het beste mee kunnen doen. M'n suzuki setje is nog wel kompleet maar ik kan weinig kracht zetten met dat sleuteltje wat dr bij zit.

bedankt in iedergeval voor het lokaliseren van het probleem!
 
Het beste kan je een goede steek/ringsleutel of een goede dop met een lange stang in de juiste maat kopen. Het originele gereedschap wat bij de motor zit stelt vaak niet echt veel voor
 
Terug
Bovenaan Onderaan