tikkende geluid tijdens rijden

Marcin Nales

MF'er
18 mei 2011
75
3
Emmen (Drenthe)
Hallo allemaal,:]

Tijdens het rijden hoor ik de hele tijd tikkende geluid ( heel irritant ) als ik de koppeling vast houd is de geluid weg..laat ik het los hoor ik het weer..
Ook zelfde tikkende geluid als ik geef gas... Gebeurt alleen tijdens het rijden als de motor op stationair staat hoor je dat niet.!

Gaat om Yamaha R1 uit 2006.

Heeft iemand hier ervaring mee?
 

Bijlagen

  • 20190322_184105.jpg
    20190322_184105.jpg
    344,9 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Altijd handig, zo'n filmpje.

Aangezien je met de koppeling ingetrokken niets hoort zal het wel niet de ketting zijn, dus blok is logischer. Dingen die kunnen tikken oa kleppen, nokkenaskettingen en de koppeling zelf. Als tikken niet de goede omschrijving is kan het zo’n beetje het hele blok zijn. Maar ja da’s lastig te zeggen zo, 'heel irritant' zijn ze allemaal.

Je zegt dat het alleen tijdens het rijden gebeurt, want stationair hoor je niks. Doe nou eens stilstaand gas geven? Die heb je ook nog namelijk.
 
Ik denk niet dat het de nokkenasketting is want dan zou je het ook horen bij stationair is het niet?

alhoewel als ik denk dat iets niet kan word ik soms nog onaangenaam verrast;)
 
Met mijn GT heb ik me eens de tandjes gezocht naar een zingend geluid zodra ik er op ging zitten... Hoorde het voor t verkeerslicht en iedere keer als ik afstapte was het weg. Bleek de Makita in mijn rugzakkie te zijn die ging draaien zodra het rugzakkie ondersteund werd als ik ging zitten
 
Altijd handig, zo'n filmpje.

Aangezien je met de koppeling ingetrokken niets hoort zal het wel niet de ketting zijn, dus blok is logischer. Dingen die kunnen tikken oa kleppen, nokkenaskettingen en de koppeling zelf. Als tikken niet de goede omschrijving is kan het zo’n beetje het hele blok zijn. Maar ja da’s lastig te zeggen zo, 'heel irritant' zijn ze allemaal.

Je zegt dat het alleen tijdens het rijden gebeurt, want stationair hoor je niks. Doe nou eens stilstaand gas geven? Die heb je ook nog namelijk.

Klopt...als je stilstaand gas geven maak het ook lawaai...Wat ik nu hoor is meer rommelig lawaai dan tikkende .
Mij vriend heeft zelfde motor en zijn motor maakt die rommelig geluid niet :( Zou de kleppen afstellen helpen ? al vast bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan