tikkende versnellinsbak aprilia falco

je-oentje

Die hard MF'er
12 jun 2005
327
0
Arnhem
hey hallo,

Ik ben in het bezit van een falco die nu een probleem heeft.
Als ik in de 3e, 4e, 5e of de 6e versnelling zit en 3000 toeren draai en geeft dan een klein beetje gas hoor ik een enge rammel in mijn versnellingsbak lijkt het wel...zodra ik meer gas ga geven is het weg....en ook boven de 4000 toeren is het weg....in de 6 kan is het gekuid erger en loopt het tot 4500 toeren.

wat zou dit kunnen zijn?? lagers of me hele versnellings bak naar de k%@ ??
Ketting is het denk ik niet...moeilijk goed in te schatten als je zelf op de motor zit waar het probleem nu echt vandaan komt...
zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad met een aprilia of met een andere motor??
 
Ja! Heb ik ook. Sinds ik het ding heb (12000km), nog nooit iets aan laten doen (inmiddels 21000km).

Soms hoor ik het. Meestal rijd ik gewoon wat hoger in toeren, no problem. Ik heb het zelfs gelezen in een test toen de Falco net op de markt kwam, toen werd het omschreven als King Kong Castagnettes. Treffende omschrijving, als je bekend bent met die instrumenten. Het is iets dat zich ook bij nieuwe exemplaren voordeed, geen slijtage dus. Overigens hebben lang niet alle Falco's dit.

Anyway, ik zou me geen zorgen maken.
 
Ja! Heb ik ook. Sinds ik het ding heb (12000km), nog nooit iets aan laten doen (inmiddels 21000km).

Soms hoor ik het. Meestal rijd ik gewoon wat hoger in toeren, no problem. Ik heb het zelfs gelezen in een test toen de Falco net op de markt kwam, toen werd het omschreven als King Kong Castagnettes. Treffende omschrijving, als je bekend bent met die instrumenten. Het is iets dat zich ook bij nieuwe exemplaren voordeed, geen slijtage dus. Overigens hebben lang niet alle Falco's dit.

Anyway, ik zou me geen zorgen maken.


Hmmmm ik schrok me dood toen ik het voor het eerst hoorde...dacht dat er lager uit lag ofzo....dan word het toch maar hard rijden ipv rustig :9
 
'k heb zelf een falco gehad, nu een mille en een falco (voor mijn vriendin). als je een keer door velp tuft wil ik wel even luisteren? 'k vermoed dat er niks mis is. maar als je zekerheid wil...
 
Terug
Bovenaan Onderaan