Tikkent geluid bij de kleppen R1

Snoepie

Die hard MF'er
9 sep 2004
302
0
omgeving Rotterdam
Topic zegt het...

Doet sterk denken aan een kleppengelijdersprobleem..

Ik heb een R1 en de meningen verschillen nogal over bovenstaand probleem..

Om het echt weg te krijgen moet ik het laten vervangen, maar dan moet de kop eraf van het blok. En dat gaat GELD kosten.

Nou heb ik mij laten vettellen dat als die op de 1000 KM meer dan 1 liter olie gaat gebruiken MOET het vervangen zo niet kan ik er gewoon mee blijven rijden zegt men..

Zijn er hier meningen over? Alle kennis is welkom..

Greetz
 
full



Maar dan met een ;) , staat nl al erg veel over op M-F ;)
 
hallo

weet niet of dit nog gelezen word maar om er nog een topic voor te openen :?

maar mijn vraag ik ik heb er 1 uit 98 ik hoor ook een tikkent geluid maar niet echt hard kan het meer vergelijken met het geluid van een onsteking
hoe hard is het tikken bij jullie??

mvg
erik
 
hallo

weet niet of dit nog gelezen word maar om er nog een topic voor te openen :?

maar mijn vraag ik ik heb er 1 uit 98 ik hoor ook een tikkent geluid maar niet echt hard kan het meer vergelijken met het geluid van een onsteking
hoe hard is het tikken bij jullie??

mvg
erik

heb je soms contactpuntjes op je r1? :P



zal wel komen van je nokkenasketting die een beetje klappert
 
Stom toevallig hoorde vanochtend voor het eerst ook een tikkie. Hij was koud en ben er nog voor gestopt ook, zonder helm hoorde ik t haast niet, maar gek genoeg met helm op wel.

Zelfde plek, ook linksvoor. Dacht eerst dat hij lichtjes pingelde, maar toen hij warm was hoorde ik niets meer...

Ook ik heb geen idee wat t kan zijn. Er staat nu 40.000 op en volgens WPHB moeten de kleppen gesteld worden, dus dat zal het denk ik zijn bij mij..
 
Laatst bewerkt:
En je weet zeker dat het je kleppen zijn?

Bij mij tikte er ook iets.... ben toen naar een bekende(monteur) gegaan die ook dacht dat het de kleppen waren doordat het tikken sneller werd bij stijgend toerental.

De kleppen gesteld.... vervolgens nog steeds het tikje.... vaag....... even goed nagedacht, schopje tegen de linkpijp en.......... *tik*..... nog een keer *tik*
Het bleek de Exup klep te zijn die meetikt bij het trillen... dus het kleppen stellen was in mijn geval helemaal niet nodig geweest.

Maar goed, het is gebeurd. Dat is ook iets waard.
Dus sluit even wat dingen uit voordat je een berg met geld uitgeeft.(in mijn geval was het een stuk goedkoper dan wanneer je het bij een zaak laat doen)
 
En je weet zeker dat het je kleppen zijn?

Bij mij tikte er ook iets.... ben toen naar een bekende(monteur) gegaan die ook dacht dat het de kleppen waren doordat het tikken sneller werd bij stijgend toerental.

De kleppen gesteld.... vervolgens nog steeds het tikje.... vaag....... even goed nagedacht, schopje tegen de linkpijp en.......... *tik*..... nog een keer *tik*
Het bleek de Exup klep te zijn die meetikt bij het trillen... dus het kleppen stellen was in mijn geval helemaal niet nodig geweest.

Maar goed, het is gebeurd. Dat is ook iets waard.
Dus sluit even wat dingen uit voordat je een berg met geld uitgeeft.(in mijn geval was het een stuk goedkoper dan wanneer je het bij een zaak laat doen)

thnx voor je reactie
maar waar kan je dit vinden??
ik moet shopje geven tegen?? :$
 
Tikkend geluid kunnen inderdaad de kleppen zijn maar dan wordt het meestal duidelijk minder wanneer de motor warm is.
Kleppen stellen bij een R1 is inderdaad kostbaar doordat er erg veel gedemonteert moet worden voor je bij de kleppen bent.
Ik heb hier nu ook een R1 met een tikkend geluid, bleek het derde big-end lager te zijn dat eruit was gelopen waardoor de zuiger tegen de kop tikte, niet echt iets om mee door te blijven rijden dus.
Ander blok op de kop getikt, voor de zekerheid gedemonteerd, en helaas hetzelfde probleem.
Dus wanneer iemand een nog gave krukas heeft voor een 2001 R1 of een compleet blok dan hou ik me aanbevolen. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan