Tillende Honda NTV

NTV650

Rookie
27 aug 2004
2
0
Utrecht
Ik heb een Honda NTV gekocht (cardan, gemakkelijk in onderhoud; hiervoor div600), maar ik vind hem ontzettend trillen, vooral op de snelweg rond de 130. Zoals gewoonlijk is de dealer heel terughoudend; omdat het nu eenmaal een 2-cilinder is.
Iemand een idee of dit normaal is?
 
Ja, maar je *mag* helemaal geen 130 rijden! ;)

Wat trilt er precies, misschien in je stuur, of je voetsteunen, of je zadel? Komt het van de voorkant of de achterkant?
 
Ik heb het idee dat vooral het blok trilt en dan vooral rechts; niet zozeer de voor- of achterkant. Misschien is het gewoon de motor: de monteur heeft de carborateurs gesynchroniseerd en het het trillen is wel minder, meer een fijne trilling nu dan de grove hiervoor. Lekker vaag, he!

Langzaam rijden is misschien een goed idee aangezien er nu trajectcontrole is op de A12!

Ik kijk het wel een tijd aan en anders maar weer eens terug.
 
1 en 2 cilinders trillen meer dan viercilinders. Bij een 1 en 2 is dat een en constante en prettige tril, van het trillen van een viercilinder krijg je op den duur "dode handen".
Mijn NTV trilt wel maar niet echt irritant. Stel je vraag ook eens aan de andere NTV rijders, misschien dat je kan vergelijken met een andere NTV die bij je in de buurt woont
Het MF NTV650 Revere & NT650V Hawk Topic
 
Toevallig een kuipruitje gemonteerd, of stuureinddempers eraf gehaald of er nooit opgezeten, vollekuip gemonteerd?


Allemaal trillings factoren.
 
mij is verteld als je rechter step flink haat trillen dat dan je cardan ding zooi as geval aan vervanging toe is maar zo als ik zei dat heb ik van horen zeggen.

mzzl muppet
 
mijn hawk heeft ook trillingen en hoofdzakelijk rechts maar ik stoor me er niet aan, af en toe even je been strekken is bij mij al voldoende
 
Terug
Bovenaan Onderaan