TILSBERK DVISION

Williej

MF veteraan
24 jul 2013
1.842
218
Omdat er nog geen topic over was open ik hem hier maar. Zodat we hier ervaringen en informatie kunnen delen.

Hier onder een kopie via translate van de beschrijving van het toestel.

Meer info kun je vinden op de website van de fabrikant TILSBERK - clevere Motorradprodukte made in Germany.

Het enige verkoop punt in Nederland is Louis Verkoop website link mochten er meer zijn vermeld ze dan even!


Met het DVISION head-up display heb je je tour altijd voor je neus.
Richt uw aandacht op de weg voor u en uw motor. Bepaal zelf wat u tijdens uw rit wilt zien - en wat niet. Tegen afleiding, voor je onafhankelijkheid. Blijf gefocust, vrij en geniet van je rit! Met aanpasbaar display, adaptieve helderheid en extra lange batterijduur.

Het DVISION Head-Up Display brengt informatie direct in uw gezichtsveld zonder het te beperken. Jij bepaalt wat je wilt zien - en wat niet. DVISION wordt door middel van een helmadapter direct achter het vizier aan uw helm bevestigd en kan vervolgens op elk moment snel in de helm worden geplaatst of verwijderd.
Het monochrome display is geïnspireerd op head-up displays in jets en is overal gemakkelijk te herkennen. Het past zich optimaal aan alle lichtomstandigheden aan. Het display is glashelder en klapt snel in als je hem even niet nodig hebt. Je bent dus volledig flexibel. De krachtige batterij zorgt samen met het energiezuinige display voor een extra lange batterijduur - voor dagtochten tot 12 uur.
In de app kun je kiezen uit 4 weergavemodi die zijn geoptimaliseerd voor verschillende rijomgevingen. Elke weergavemodus is individueel configureerbaar in de app:

CITY-weergavemodus:
Navigatie - Snelheid - Snelheidswaarschuwing - Inkomende oproepen - DVISION-oplaadstatus - Bluetooth-verbindingsstatus - Tijd.

EXPLORER weergavemodus:
Kompas - Navigatie - Snelheid - Snelheidswaarschuwing - Inkomende oproepen - Tijd - DVISION-oplaadstatus - Smartphone-oplaadstatus - Bluetooth-verbindingsstatus

NAVIGATOR-weergavemodus:
Geavanceerde navigatie met rijstrookindicator - Snelheid - Snelheidswaarschuwing - Tijd - DVISION-oplaadstatus - Bluetooth-verbindingsstatus

MINIMALIST weergavemodus:
Navigatie - Snelheidswaarschuwing - Tijd - DVISION-oplaadstatus - Bluetooth-verbindingsstatus

Leveringsomvang:
- DVISION-module
- Montageset met helmadapters en snelstartgids
- Beschermhoes - Oplaadkabel
USB C

3b.12.36.D4DVISIONHeadupDisplay10053700.jpeg
71.f5.98.E2DVISIONHeadupDisplay10053700.jpeg
7f.fe.e0.D8DVISIONHeadupDisplay10053700.jpeg
28.37.12.D5DVISIONHeadupDisplay10053700.jpeg
fe.ea.03.D7DVISIONHeadupDisplay10053700.jpeg
15.c0.5d.E1DVISIONHeadupDisplay10053700.jpeg
 
Het enige nadeel wat ik heb kunnen ontdekken dusver is dat er geen gpx track/route ingeladen kan worden. Deze optie is wel binnenkort beschikbaar volgens de fabrikant.

Als die optie er is overweeg ik het serieus om er 1 te kopen.
 
Laatst bewerkt:
wel interessant, ook dat je hem in elke helm zou moeten kunnen monteren. Is wel zo'n ding wat je eerst eens zou willen proberen.
 
wel interessant, ook dat je hem in elke helm zou moeten kunnen monteren. Is wel zo'n ding wat je eerst eens zou willen proberen.

Wat ik lees is dat het bij iedereen lukt. Mocht het niet passen kan hij retour maarja dat is weer extra moeite. Misschien gewoon eens bij een verkoop punt langs gaan en proberen.
 
Waar lees je dat. Behalve de site met vooral veel reclame heb ik nog niet veel meer/andere info gevonden. Kan je me op weg helpen ?
 
€329,-
best aan de prijs.
Wat zou het grote verschil zijn met al die eerdere pogingen / start-ups?
Heb er al een aanzienlijk aantal voorbij zien komen de afgelopen jaren maar volgens mij is er geen één echt aangeslagen
 
€329,-
best aan de prijs.
Wat zou het grote verschil zijn met al die eerdere pogingen / start-ups?
Heb er al een aanzienlijk aantal voorbij zien komen de afgelopen jaren maar volgens mij is er geen één echt aangeslagen
Van wat ik toen zag, zat het geïntegreerd in de helm. Maar nu is het een toevoeging aan je eigen helm. Zelf heb ik er geen interesse in, maar vind het wel interessant om te volgen.
 
Wat ik lees is dat het bij iedereen lukt. Mocht het niet passen kan hij retour maarja dat is weer extra moeite. Misschien gewoon eens bij een verkoop punt langs gaan en proberen.
Ik heb verschillen Duitse reviews gelezen waar ze dat bijna allemaal zeggen. Maar deze persoon legt het wel erg goed uit en is onafhankelijk dus niet de zoveelste gesponsorde review.

Klik voor het filmpje
 
€329,-
best aan de prijs.
Wat zou het grote verschil zijn met al die eerdere pogingen / start-ups?
Heb er al een aanzienlijk aantal voorbij zien komen de afgelopen jaren maar volgens mij is er geen één echt aangeslagen
Wat je vaak zag bij die start ups is dat dat het display wazig was of een accu duur van slechts 2 uur en de bouw kwaliteit was vaak slecht. Als mensen hem überhaupt al kregen haha.
 
Van wat ik toen zag, zat het geïntegreerd in de helm. Maar nu is het een toevoeging aan je eigen helm. Zelf heb ik er geen interesse in, maar vind het wel interessant om te volgen.

Waarom geen interesse meer? Dit is toch veel mooier zelfs? Wat je vaak hebt met die helmen met ingebouwde apparatuur is dat het maar net je pasvorm moet zijn. Nu kun je dus je eigen favoriete helm combineren met dit navigatie systeem. Ook zie je vaak dat de bouwkwaliteit van de helm niet of minder belangrijk is voor de leverancier.

Ik test en review met enige regelmaat intercom setjes zo ook eens de Sena helm met geïntegreerde intercom. In Nederland overigens niet verkrijgbaar. Het leek net of ik een emmer op m'n hoofd had zo slecht hahaha, maar de intercom was wel super en dan merk je gelijk waar de focus en specialiteit van zo'n fabrikant ligt en dat was niet in helmen bouwen!
 
Waarom geen interesse meer? Dit is toch veel mooier zelfs? Wat je vaak hebt met die helmen met ingebouwde apparatuur is dat het maar net je pasvorm moet zijn. Nu kun je dus je eigen favoriete helm combineren met dit navigatie systeem. Ook zie je vaak dat de bouwkwaliteit van de helm niet of minder belangrijk is voor de leverancier.

Ik test en review met enige regelmaat intercom setjes zo ook eens de Sena helm met geïntegreerde intercom. In Nederland overigens niet verkrijgbaar. Het leek net of ik een emmer op m'n hoofd had zo slecht hahaha, maar de intercom was wel super en dan merk je gelijk waar de focus en specialiteit van zo'n fabrikant ligt en dat was niet in helmen bouwen!
Dit systeem vind ik zeker interessanter dan wanneer hij geïntegreerd is in de helm. Bedoelde dat ik er verder niet achteraan ga, omdat ik het niet nodig heb. Rijd veel te weinig, 1 keer per jaar rondje buitenland, de rest in de buurt. Leuke gadget maar voor mij niet meer dan dat.
 
Wat me niet bevalt is dat je geen kaart ziet.
Bij hele simpele kruispunten geen probleem.
In bergachtige streken kom ik regelmatig hele rare kruisingen of splitsingen tegen,waarbij ik heel blij ben dat ik nog even kan inzoomen om te kijken waar ik nu feitelijk in moet.
Het is ook een hele stevige prijs,terwijl je geen GPX kan laden en daarboven ook nog eens een smartphone nodig hebt zo te zien.
Je gaat het ook nog regelmatig moeten opladen,terwijl een normale GPS gewoon tijdens het rijden oplaadt.
 
Tja, zo'n overhead indicatie is leuk, maar op een motor is plek genoeg voor een behoorlijke navigator met zoals gezegd een kaart en een duidelijk overzicht van kruisingen en het verloop van de weg en die laatste twee zijn toch wel erg handig.
Een telefoon die al die taken overneemt klinkt leuk, maar de nadelen zijn al genoemd; vooral de accu duur zal tegenvallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan