Timer voor de richtingaanwijzer

Status
Niet open voor verdere reacties.
5 feb 2021
5
11
Beste leden,
Sinds kort begin ik met motor rijden. 30 jaar auto gereden, en ik kan nog steeds niet wennen dat ik de richtingaanwijzer zelf moet uitdoen.
Na het zoeken op internet, heb ik een timer gevonden.


Heeft iemand ervaring met het plaatsen van zo'n apparaat?
 
1612974842686.jpeg
 
Als je al 30 jaar auto rijdt ben je vermoedelijk boven de 50 en dus wijs genoeg om een BMW te kopen.
:+ :+
Mila Kunis Lol GIF by IFC
volgens mij heb je Goldwing verkeerd gespeld.
Maar inderdaad, misschien koop je wel een motor met standaard zo'n systeem, of ben je nog jong genoeg om het je aan te leren. MAW. maak je hier nog maar geen zorgen over, eerst maar het 'papiertje' halen.
 
Ik heb inderdaad een bmw, maar niet uitgerust met dat systeem. En rijden kan ik prima. Vergeet je dan nooit om die richtingaanwijzer uit te doen?
Trouwens, het maar een vraag of iemand ervaring heeft met zo'n apparaat.
 
Zit standaard op mijn RD met als gevolg dat ik nu vaak een bocht omga zonder richting aan te geven, keerzijde van de medaille.

Zet effe 15 watt lampies in je cockpit, vergeet je het niet.

Zoals een maat van ons die altijd in vrij voor het stopicht stond en dan de koppeloing inkneep maar vergat te schakelen, die hebben we ook een 12 watt B9S voor zijn vrijstandlampie gegeven, voor het stoplicht was hij telkens helemaal groen, maar vergeten dee die hem niet meer
 
Als je het een beetje intelligent wilt, ga je inderdaad voor het eerder genoemde safer-turn systeem.

Als je het op tijd laat doen, gaat je richtingwaanwijzer uit wanneer je voor een verkeerslicht staat. Of hij blijft veel te lang knipperen in rijdende situaties.
Mijn BMW, zelfde serie als waar @Hellracer op doelt, schakelt automatisch uit na een bepaalde afstand (220 m geloof ik), maar daarmee heb ik dan soms weer, dat ik hem een keer extra aan moet drukken, wanneer ik op tijd ga aangeven dat ik de snelweg af wil, of voorsorteer om linksaf te slaan.
 
Ik heb inderdaad een bmw, maar niet uitgerust met dat systeem. En rijden kan ik prima. Vergeet je dan nooit om die richtingaanwijzer uit te doen?
Trouwens, het maar een vraag of iemand ervaring heeft met zo'n apparaat.
Een collega van me (ook bmw-rijder) kon ook kilometers lang al knipperend rechtdoor rijden,
op de dag dat we zijn claxon mee verbonden hebben met zijn knipperlcihten zodat de claxon gelijktijdigmet de knipperlichten meeging heeft het geen 5minuten aanleren meer geduurd :]*D
 
Ik ben er (per ongeluk) achter gekomen dat je ook knipperlichtrelais kan krijgen met een geluidje.
Als noodoplossing heb ik er tape omheen gedaan en gemeld dat als de klant het alsnog hinderlijk vond ik het normale relais binnen een week verwachtte.

Ik had in eerste instantie ook een beetje het idee dat het een lapmiddel is voor een probleem wat je niet wil aanpakken, maar niks doen is ook niet veilig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan