Timing Retard Eliminator

Bazzie-11

MF'er
17 feb 2005
133
0
Deventer
Iemand ervaring met de TRE of de ATRE welke hetzelfde doet maar instelbaar is?? Ik heb een TL1000s en denk erover om deze aan te schaffen. HGoedkoper dan een powercommander!
 
De TRE zorgt ervoor dat je in de 1 2 3 etc onbegrensd vermogen hebt, en de motor minder bokking loopt. Wel trekt ie dus een stuk sneller op, wheelies etc alom. Het heft dus de beperking in de ontsteking op.

De powercommander regelt je injectie. Dat is dus als je motor te veel of te weinig benzine krijgt, om dat af te stellen. Mijn idee, een PC is bij elke motor goed, of je nou open uitlaten hebt of niet. Je kan je bike dan perfect afstellen.

Maar een TRE kost je bijna niks, dus mjah, gewoon doen. :)
Je zal geen spijt hebben.
 
Het verschil tussen beidde is me wel duidelijk. TRE: alle versnellingen het motormanagement (ECU) laten aansturen zoals die dat zou doen in de 5-e verscnelling. Men stelt dat de eerste versnellingen worden geknepen wegens emissie e.d. ATRE; zelfde idee alleen kun je kiezen welke in welke versnellingen de ECU wordt gefopt (1,2 of 1,2,3 of 1,2,3,4 etc.)en welke setting moet worden doorgegeven aan de ECU (alsof je in de 4-e venelling, de 5-e of de 6-e rijdt) Bij de PC kun je inderdaad alles zo regelen als je wilt (incl. bijregelingen voor open uitlaat, open filter e.d.) Het ging me om; 1) is het effect echt te merken 2)kan het geen schade berokkenen. 3) werkt het niet averechts als je een open uitlaat hebt en dat soort dingen

grtx Bas
 
volgens mij zijn er al een hoop topics over die tre, het schema van dat ding staat op een heleboel sites, ff googlen, scheelt je en hoop geld, en ik geloof dat meneer ritzen ooit eens in een topic heeft gemeld dat het geen meetbar verschil oplevert.
 
graag gedaan, zo`n dng zelf knuteslen kost trouwens maar een paar euro.

weerstandje, schakelaartje om hem uit te zetten, want je schijnt er problemen bij het starten mee te kunnen krijgen, en een stukje krimpkous
 
Terug
Bovenaan Onderaan