TiN coating. Goudkleurige Binnenpoten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bandiet1200

MF'er
1 feb 2006
107
0
Vught
Halloa,

Ik heb een vraagje:

Ik ben net nieuw maar ik kan bijna niets vinden over Tin (Titaan-nitride) Coating op binnenpoten (voorvork). Deze goudkleurige coating wordt meestal op voorvork poten gedamd zodat er minder wrijving ontstaat tussen de binnenpoot en de buitenpoot voor optimaal contact op het wegdek. Ik zelf doe het omdat ik het mooier vind, maar goed. Ik heb zelf geen USD voorvork dus, ik heb mijn binnenpoten en redelijk makkelijk uitgehaald. Maar een vriend van mij heeft wel een USD en daar is het wat moeilijker. Maar nu zitten we met nog een probleem. Het onderste stuk waar de remklauw op bevestigd zit moet er ook af, vanwege de hitten in de cabine waar de binnenpoot komt te staan voor de TiN coating.

Nu is dus mijn vraag: Hoe kan ik deze het beste er vanaf halen, zodat ik alleen maar de hardverchroomde binnen poot overhoud.

Ik laat het nu zelf doen op mijn voorvork binnenpoten. Ik zal het eindresultaat laten zien als ik wat foto's heb. (koste per poot 90 euro!)

large


large


Alvast bedankt,
 
Laatst bewerkt:
heeeeeeel gaaf!
Een normale vork met gouden poten , das nog eens orgineel.
gr. Carlo

Helemaal normaal is hij niet. Iedereen weet dat van de bandit er een nogal slappe voorvork in zit. Dus heb ik er WP binnen vering in gedaan.
Dat scheelt echt aanzienluk. :}

Ook ga ik de buiten vork nog mat zwart laten spuiten. 8-)

ps. kijk uit dat die tuinkabouter niet tussen je achterwiel kruipt... :)

Direct na de foto heb ik hem een schop verkocht. ........

(Koste hem zo'n 20 euro. Nu zit hij de buren te vervelen. )
 
Laatst bewerkt:
bij gsxr vorken heb ik te vaak meegemaakt dat die coating gewoon loslaat.
Ook bij de poten van de gsxr met zwatre coating (dlc) heb ik het al meerdere keren gezien. Mijn advies.....laat ze lekker zoals ze zijn of neem het risico dat ze vervagen (wat ze gaan doen).
maar mooi is het wel...... ;)
 
Bij gsxr vorken heb ik te vaak meegemaakt dat die coating gewoon loslaat.
Mee eens, ik heb het nu 5x mee gemaakt en doe het vanaf de laatste keer ook niet meer, ik heb me er een beetje in verdiept maar het gaat waarschijnlijk om alle voor vork poten van het jaar 2000 =/> van Suzuki

De poten worden vanaf deze periode bij een andere fabriek hard verchroomd.
 
hola,

Doet die knaap nog meer dan dit soort lagen op vorkpoten aanbrenge. Ik denk aan het "vernikkelen"van frame en achterbug... Nu nog geen budget voor maar wel benieuwd of dit ook door die persoon gedaan wordt en wat dit dan zou gaan kosten....
 
Helemaal normaal is hij niet. Iedereen weet dat van de bandit er een nogal slappe voorvork in zit. Dus heb ik er WP binnen vering in gedaan.
Dat scheelt echt aanzienluk. :}

Ook ga ik de buiten vork nog mat zwart laten spuiten. 8-)
Is afdraaien en laten annodiseren in goud/geel geen optie...??? :9~

Mee eens, ik heb het nu 5x mee gemaakt en doe het vanaf de laatste keer ook niet meer, ik heb me er een beetje in verdiept maar het gaat waarschijnlijk om alle voor vork poten van het jaar 2000 =/> van Suzuki

De poten worden vanaf deze periode bij een andere fabriek hard verchroomd.
Wat er bij Suzuki op de fabriek gebeurt mag je ook niet vergelijken met de kwaliteit bij een gereedschapmaker..
Bij Suzuki gaat alles massaal en moet tegen een bodemprijs, die laag is flinterdun en lang niet zo goed. Ik ben er van overtuigd als je het voor 90 euro per poot in NL laat doen bij een gerenommeerd bedrijf, dat je een onverslijtbare laag hebt...
 
Wat er bij Suzuki op de fabriek gebeurt mag je ook niet vergelijken met de kwaliteit bij een gereedschapmaker..
Bij Suzuki gaat alles massaal en moet tegen een bodemprijs, die laag is flinterdun en lang niet zo goed. Ik ben er van overtuigd als je het voor 90 euro per poot in NL laat doen bij een gerenommeerd bedrijf, dat je een onverslijtbare laag hebt...
Over welke laag heb je het? De hardchrome laag of de Titaannitride (TiN) coating?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan