Tinus R. Ninja zx6r 1995

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tinus R.

Die hard MF'er
In memoriam
16 okt 2005
276
0
Brabant
Hallee,

dit is dus mijn pagina over mn Ninja. Ik heb deze motor eind februari 2006 gekocht. Hiervoor reed ik drie jaar een Diversion 600.

Toen ik de motor kocht was ie helemaal origineel, wat voor mij de ideale basis is om nog aan verder te gaan knutselen.

Ik wil hem namelijk helemaal naar mn eigen smaak maken, origineel is ook niet echt origineel... ;)

Op rol staat:
Nieuwe knippers voor
Nieuwe knippers achter (geïntegreerd in undertail?)
Undertail (zelf maken met glasvezelmatten)
Klein huggertje (ook zelf fabrieken)
Race gaas monteren
Andere kuipruit (rood of carbon :9~ )
Kettingbeschermer (zelf maken? Carbon :9~ )
Nieuwe uitlaat (origineel echt TE stil/lelijk)
Zwartgelakte uitlaatbochten polijsten
Stalen remleidingen
...

Ideeën zijn natuurlijk altijd nog welkom! En voor vragen kunnen Ninja Owners hier natuurlijk terecht :}
 
Laatst bewerkt:
Zo was ie ooit, toen ik hem kocht.
full
 
Nog een origineel pikkie, let vooral op de verroeste zwarte uitlaatbocht.
full
 
Bijna helemaal origineel, alleen de pinkertjes voor zijn al vervangen (de detail fotos hiervan zijn weg, en zo boeiend is het nou ook weer niet).
full
 
Toen heb ik dus de kuip dr af gebuffeld, dat viel nogal mee, allen smerig dat dat ding van binnen was :r

Toen ben ik dus begonnen met het 'ontlakken' van de voorpijp van de uitlaat. Eerst geschuurd, later gepolijst. Al met al twee dagen mee bezig geweest bij ruim 30 graden. De blaren stonden op mn schouders van de zon... |(

Maar dan heb je ook wat...
 
Dit is hem dus. Een VIPER race demper. Dr moest wel nog een buis van de originele voorpijp afgezaagd worden (deze buis zat eigenlijk ongeveer 10 cm in de uitlaat, waar bij de racedemper helaas geen plaats voor was) maar het resultaat mag dr zijn!

En het geluidje :9~

full
 
Laatst bewerkt:
Nog 1tje dan om het af te leren... Het polijsten is best redelijk gelukt. Ook nog gelakt met hitte bestendige blanke lak, dus hopelijk heb ik dr nog lang plezier van!

Omdat de kuip er toch al af lag voor het polijsten, heb ik meteen (vakantie roeleert!) racegaas dr in gefabriekt.
full
 
En nog een mooi fototje van het racegaas. Zit er goed in, al zeg ik het zelf! Alleen moest ik bij de grote gaten een stuk van 2 bij 10 cm van de kuip af frezen. Het is dus niet te hopen dat ik ooit spijt krijg van mn kippenhok! })

EDIT: verkeerde foto

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/386806/0fdba2248939dec8dba4d8511c180160 (4.JPG)​
 
Goed, nog een keer proberen dan.

Ook zijn hier de nieuwe pinkertjes beter te zien (een hele vooruitgang met de zwaailampen die kawasaki dr zelf tegenaan schroeft...)

full
 
En natuurlijk dank voor degene die 2 dagen in de zooi heeft gezeten. En die 100 keer tegen zoonlief moest zeggen dat ie toch beter een tshirt aan deed met dat warme weer.

Dat dr nog vele dagen in de troep mogen volgen, want ik heb de smaak wel te pakken (nu de tijd nog) '( )

MOTHERS FIFTEEN MINUTES OF FAME
full
 
Dit is hem dus. Een VAMPIRE race demper. Dr moest wel nog een buis van de originele voorpijp afgezaagd worden (deze buis zat eigenlijk ongeveer 10 cm in de uitlaat, waar bij de racedemper helaas geen plaats voor was) maar het resultaat mag dr zijn!

En het geluidje :9~

(Afbeelding)

volgens mij heb je een Viper demper erop geschroefd, en geen vampire. Maakt niet uit, want een Viper maakt mooier geluid dan een Vampire ;)

verder leuke dingetjes al erop gesjopt, keep up the good work!

yur
 
Stom, klop ja. Mn vorige motor had een BSM Vampire demper, vandaar. Maar inderdaad het is een VIPER geworden.

En het geluid is ook echt om van te smullen ja! })

Bedankt :}
 
Hé Tinus..

Ben nieuw hier.. lees al langer wat topics op dit forum.. en heb me na het lezen van dit topic ook maar aangemeld..

Heb namelijk dezelfde motor.. en heb dezelfde plannen..

Heb net mn originele uitlaat verwisseld voor Laser open einddemper.
Verbruik nu wel wat meer brandstof, merk jij daar ook iets van misschien, of is dit normaal?!

btw schuurwerk is het werk waard geweest als ik het zo zie..

greetz
 
Heb net mn originele uitlaat verwisseld voor Laser open einddemper.
Verbruik nu wel wat meer brandstof, merk jij daar ook iets van misschien, of is dit normaal?!

Ik heb (nog) geen idee. Ik heb de demper er nog niet zo lang onder zitten. Scheelt ook dat ik me eigenlijk nooit heb beziggehouden met het verbruik. Maar ik kan me wel voorstellen dat ie iets meer verbruikt. Hij 'ademt' vrijer, en verbrandt dus makkelijker. Hierdoor zal ie allicht ook wat meer verbranden? Of misschien heeft je nieuwe uitlaat wel meer vermogen als gevolg, dat moet natuurlijk ook ergens vandaan komen...

Of je hangt vaker aan het gas voor het lekkere geluidje ;)

Maar ieder geval, als je dalijk echt gaat beginnen, maak dr een topic van, en misschien kunnen we elkaar wat helpen. Dan hoeven we niet allebei dezelfde fouten te maken...

SUCCES! :}
 
Ziet er netjes uit Marcel...gaan we dat geluidje ook nog in de Ardennen testen of wat ? })
 
Allicht!

Hij klinkt het mooist in de lage toeren, dus ik rijd nou echt overal in zn hoogste versnelling })

Maar gillen kan ie op zich ook wel hoor!
 
ziet er al een stuk leuker uit zo
ik ben niet zo kapot van die kleurstelling
maar het is een mooie motor zo met dat gaas
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan