[tip] Anti diefstal gps tracker

er zit een autolader bij, stekker eraf knippen en op je motor accu aansluiten?

Zomaar wat gedachten:

  • Je moet dan wel na het parkeren van je fiets de accu aansluiten op een druppellader, zeker als je ook nog een alarminstallatie hebt, en zeker als je niet elke dag rijdt.
  • Als je de SOSknop van de tracker niet op het alarm aansluit moet je de diefstal wel doorhebben voordat de stoute mensen de tracker hebben gesloopt.
  • Let op de voorwaarden van de provider van de prepaidkaart. Het zou jammer zijn als je motor met een verlopen beltegoed in Polen staat.
 
Ja, gek he.

Goed, dus je komt een politiebureau binnen.
"Hallo, mijn motor is gestolen, en ik heb reden om aan te nemen dat hij nu op de Swarslkystraat te Poznań staat."

Wat doet de politie?
Je begint al verkeerd. Je moet ze bellen en het even anders aanpakken om maximale aandacht te krijgen:

"Hallo, met Gilles. Ik ga NU naar de Huppeldepupstraat in Rotterdam, want daar staat mijn gestolen motor, en ik maai iedereen neer die daar in de buurt zit. Bestel alvast maar ambulances en bodybags."

Ik vermoed zomaar dat er wel een autootje naar toe gaat.
 
T fijne aan zo`n apparaatje is volgens mij vooral dat je de politie even buiten spel kan laten staan })
Eerst zelf ff checke of je ze aan kan, zo ja, al je sadistische neigingen even helemaal botvieren, ze zullen je echt niet snel aangeven, doen ze dat wel, sja, dan ging je op in emotie.

Verder heeft de genoemde een abonnement, er is er ook ene zonder abonnement, dus 1x aanschaffen en klaar. Met genoemde zit je nog steeds aan een maandelijks bedrag vast. (Staan trouwens op markpl voor ergens tussen de 4 en 500Eu p/st)
Tenminste ik weet niet hoe hoog de kosten van het abonnement zijn bij deze.

Die dingen kun je ook zo instellen dat ze een melding geven, zodra je beveiligde object buiten een ingestelde afstand komt van waar ie achter gelaten was.
 
Bewegingssensor met alarm in je garage (als je gaat slapen) is volgens mij net ietsje handiger.
 
Kwam net deze tegen, ipv van nieuw topic maken deze omhoog kicken.

Het is dus een aanbieding voor 1 dag, morgen staat er wat anders op de link!!!

1DayFly.com | Al 11 jaar elke dag super aanbiedingen

-----------------------------------------

GPS tracker
Een GPS tracking device, wat kan zo'n apparaat nu precies? Dat is een vraag die ongetwijfeld veel mensen zullen stellen. Het is echt heel handig, maar behoeft misschien wat uitleg over de verschillende functies:

GPS Tracking
Met deze functie kunt u de gps tracker terugvinden via GPS satellieten. Na de configuratie d.m.v. een startup SMS (‘begin+wachtwoord”) naar de tracker is het mogelijk om de gps tracker te bellen waarna u een SMS terug krijgt met de betreffende coördinaten.

Monitoring
De GPS tracker is voorzien van een microfoon. wanneer u een SMS stuurt met daarin ‘monitor+wachtwoord’ schakelt u de afluister functie aan. Als u nu de GPS tracker belt is het mogelijk te horen wat er in de buurt van de GPS tracker gebeurt.

Bewegingswaarschuwing
Wanneer de GPS tracker voor minimaal 10 minuten op een bepaalde plek stil staat, kunt u een SMS sturen met ‘move+wachtwoord’. Wanneer de trackster nu gaat bewegen zullen de geautoriseerde telefoonnummers een SMS ontvangen met ‘move + de coördinaten’. Hierdoor weet u dat uw GPS tracker in beweging is.

Snelheidswaarschuwing
Met deze functie kunt u in de gaten houden hoe snel uw GPS tracker zich beweegt in kilometers per uur. Stuur hiervoor een SMS met "speed+wachtwoord+spatie+080”naar de GPS tracker (als de maximum snelheid 80 km/h is). Wanneer de GPS tracker daarna harder gaat dan 80 km/h krijgen de geautoriseerde telefoonnummers een sms met daarin de snelheid en de coördinaten.

SOS knop
Wanneer u op de SOS knop drukt voor 3 seconden zal de trackster een SMS sturen naar de geautoriseerde telefoonnummers met “HELP ME + de coördinaten”.

De GPS tracker wordt geleverd met een KPN prepaid kaart met €10 beltegoed, deze is vanzelfsprekend op te waarderen. Het apparaat werkt echter met iedere simkaart, zowel prepaid of abonnement.

Als speciale actie leveren we de GPS tracker met zowel een 220v als 12v lader. Hiermee kunt u de accu, die het ongeveer 48 uur volhoudt, opladen.

12 volt lader (autolader)
220 volt lader (thuislader)
prepaidkaart met 10 euro beltegoed (KPN)
Nederlandstalige Handleiding
Quick Install Guide
12 maanden garantie

In de winkel : € 264,-
Alleen vandaag: €139,95 incl BTW
 
had 'm ook gezien ja, zeer handig! op ebay staan er ook genoeg. heb nu even geen geld, dus laat 'm schieten, grote kans dat een andere eendagsaanbiedingssite er binnenkort ook een aan gaat bieden.

lijkt mij ideaal voor je moto.
 
Ik heb onlangs zo'n gps tracker gekocht op www.bladieblabla.nl, geeft me echt een goed gevoel nu altijd te weten waar mijn motor zich bevindt. ze worden daar echt voor een goede prijs aangeboden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wordt hoog tijd dat http://www.tracker.co.uk/TRACKER/ in nederland ook gaat exploiteren.

Mijn geïmporteerde motor is hiermee uitgerust, maar ik kan er nog niks mee...

Voordeel van dit systeem is dat deze niet met GPS maar door middel van radiogolven werkt, mijns inziens beter want als je motor niet in de buitenlucht staat heb je weinig aan een GPS systeem.
Achterin busjes, in containers of bij iemand in de garage is de motorfiets nog steeds te traceren.

Bovendien zijn in alle regio's politievoertuigen voorzien van meetapparatuur om dit signaal uit de lucht te pikken en gestolen voertuigen terug te vinden.
 
Allemaal leuk en aardig maar op ebay haal je voor 10-20 dollar een gps blocker waardoor je tracker niet werkt :) Denk dat het dievengilde daar ook wel van op de hoogte is.
 
Allemaal leuk en aardig maar op ebay haal je voor 10-20 dollar een gps blocker waardoor je tracker niet werkt :) Denk dat het dievengilde daar ook wel van op de hoogte is.


Jep, een vriend van me heeft zelfs een laptoptas met vakje waarin hij zijn telefoon kan doen zodat hij niet gebeld kan worden, en dat is zonder apparaatje. Als ze zo'n apparaat hebben dan is je hele gps tracker nutteloos, helaas
 
Waarom investeren in iets wat de overheid waarschijnlijk tóch gaat verplichten .....

Kilometerheffing wordt dadelijk middels GPS signalen "gevoed" .... kunnen ze dit óók meteen meenemen ;)

En dat het voor motoren niet wordt ingevoerd is een politiek iets .... techniek is er al.
 
Waarom investeren in iets wat de overheid waarschijnlijk tóch gaat verplichten .....

Kilometerheffing wordt dadelijk middels GPS signalen "gevoed" .... kunnen ze dit óók meteen meenemen ;)

En dat het voor motoren niet wordt ingevoerd is een politiek iets .... techniek is er al.
Oh ja? Ik heb een motor die standaard geen accu heeft, en een motor op 6V.
Ben benieuwd.
 
Oh ja? Ik heb een motor die standaard geen accu heeft, en een motor op 6V.
Ben benieuwd.

Én voor dat ding betaal je nú nog houderschaps/wegenbelasting? ..... Volgens mij niet :+

Al die oldtimerspullen zijn voor het reguliere boevengilde wat motoren steelt niet écht interessant omdat ze die tóch niet snel slijten aan .....
 
Laatst bewerkt:
Én voor dat ding betaal je nú nog houderschaps/wegenbelasting? ..... Volgens mij niet :+

Al die oldtimerspullen zijn voor het reguliere boevengilde wat motoren steelt niet écht interessant omdat ze die tóch niet snel slijten aan .....
Die ene zonder accu is van 2001.
 
Ding met kickstart ....en eigenlijk ook niet bedoeld voor op de "openbare" weg, waarschijnlijk ;)
 
Als je motor gestolen wordt, dan vraag ik mezelf af of ik hem uberhaubt wel terug wil hebben. Ken nl een paar mensen waar ze de gestolen fiets van hebben terug gevonden en kan je vertellen die fietsen zijn er niet beter op geworden :X . Ik laat persoonlijk mijn fiets om de 3 jr taxeren en dan is de fiets voor die waarde verzekerd, is alleen interessant als je veel xtra s er op hebt zitten. Heb er dus dit jaar profijt van gehad, motor gecrashed en had em net volledig laten overspuiten in black pearl, incl andere wielen, remmerij etc. Mijn nieuwe fiets is ook alweer getaxeert kost 110 eu en je moet om de 3 jr laten taxeren althans bij de knmv.
 
Als je motor gestolen wordt, dan vraag ik mezelf af of ik hem uberhaubt wel terug wil hebben. Ken nl een paar mensen waar ze de gestolen fiets van hebben terug gevonden en kan je vertellen die fietsen zijn er niet beter op geworden :X . Ik laat persoonlijk mijn fiets om de 3 jr taxeren en dan is de fiets voor die waarde verzekerd, is alleen interessant als je veel xtra s er op hebt zitten. Heb er dus dit jaar profijt van gehad, motor gecrashed en had em net volledig laten overspuiten in black pearl, incl andere wielen, remmerij etc. Mijn nieuwe fiets is ook alweer getaxeert kost 110 eu en je moet om de 3 jr laten taxeren althans bij de knmv.


heeft dat taxeren of bijverzekeren van accessoires nou echt nut vraag ik me af? Krijg je hier altijd de nieuwwaarde van vergoed?

Originele onderdelen zijn vaak net zo duur, en regelmatig zelfs duurder dan aftermarket onderdelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan