[tip] Anti diefstal gps tracker

Gsx-freak

MF veteraan
12 sep 2004
8.059
5
ik kwam hier een animo check voor gpstrackers tegen voor 135 euro. dat wil zeggen dat als er genoeg interesse is, deze persoon een inkoopactie zal opzetten voor deze gpstrackers. Gezien het hoge aantal diefstal van motoren leek me dit een mooie gadget voor relatief weinig geld.

Ps. Als dit spam is, verwijder het dan maar weer. ik zie het meer net als die lidlaanbieding-tips
 
Niet duur. Als dit in NL werkt dan is het een goedkope gadget om in je bike te bouwen.
 
ik heb even op die DX website gekeken en die geven aan dat hij quad band is.. dus dat zit wel goed denk ik.
 
oh? als ik de topic titel lees voorkomt ie dat je motor gestolen wordt voilgens mij.

Maar ja, ik snap ook nog steeds niet waarom mensen mierenlokdozen kopen.
 
Nogal makkelijk te vinden als ie in de garage staat bij iemand anders, of in het busje :W
Niet zo negatief.

In een busje is geen probleem. In de meeste garages, als het geen diepe betonnen parkeerkelder is, doet ie het ook nog.

Ik hou me beroepsmatig bezig met tracking en tracing, ik volg dagelijks 15 voertuigen die ook in en door fabrieken, bedrijfshallen, magazijnen etc rijden, en ze zijn goed te volgen. Ook hallen met betonnen en/of stalen constructie, platte daken met water op het dak, hij blijft signaal afgeven. Weliswaar af en toe met wat scattering, maar nauwkeurig genoeg.
 
oh? als ik de topic titel lees voorkomt ie dat je motor gestolen wordt voilgens mij.

Maar ja, ik snap ook nog steeds niet waarom mensen mierenlokdozen kopen.
Om mieren van hetgeen af te lokken waar je ze niet wilt hebben.
 
Lijkt me niet echt handig, met een accu dat je al na slechts 48 uur weer moet opladen. Je moet dat ding dus ergens inbouwen waar je makkelijk bij kunt. En je accu moet dus om de dag opgeladen worden, wat een gedoe.
Tevens moet je 2 accu's hebben zodat je fiets nooit gps-loos staat.
Het is een prima idee, maar dan zou wat mij betreft die accu langer mee moeten gaan.
 
Hij staat bij ons aangesloten op een autoaccu, werkt perfect.
 
Lijkt me niet echt handig, met een accu dat je al na slechts 48 uur weer moet opladen. Je moet dat ding dus ergens inbouwen waar je makkelijk bij kunt. En je accu moet dus om de dag opgeladen worden, wat een gedoe.
Tevens moet je 2 accu's hebben zodat je fiets nooit gps-loos staat.
Het is een prima idee, maar dan zou wat mij betreft die accu langer mee moeten gaan.
Ik heb net nog even gekeken op http://www.tzonedigital.com/document/TZ-GT01%20GPS+SMS+GPRS%20Personal%20Tracker%20UserGuide%20V3.9.pdf

Het apparaatje laadt met 5 Volt. Er is vast wel iets te fixen of te koop bij Konrad oid waarmee je van 12V -> 5V kan. Iemand een idee?
 
Dus stel het werkt, je motor is gestolen, en er komt een bliepje uit Polen op je PC... zou je dan medewerking krijgen van de politie hier en daar? :?
 
Ik kan nog meer situaties bedenken waarin het niet werkt. Maar als je de geofencing mogelijkheid gebruikt krijg je al een sms-je zodra hij zich buiten een vooraf door jou gedefinieerd gebied begeeft.

Ik denk toch dat het het snelst werkt als je meteen zelf actie neemt.
 
Lijkt me niet echt handig, met een accu dat je al na slechts 48 uur weer moet opladen. Je moet dat ding dus ergens inbouwen waar je makkelijk bij kunt. En je accu moet dus om de dag opgeladen worden, wat een gedoe.
Tevens moet je 2 accu's hebben zodat je fiets nooit gps-loos staat.
Het is een prima idee, maar dan zou wat mij betreft die accu langer mee moeten gaan.


er zit een autolader bij, stekker eraf knippen en op je motor accu aansluiten?
 
Laatst bewerkt:
Dus stel het werkt, je motor is gestolen, en er komt een bliepje uit Polen op je PC... zou je dan medewerking krijgen van de politie hier en daar? :?
Het is opzich toch een goed id of niet?
Op je op deze manier naar dingen gaat kijken kun je beter stoppen met leven, op alles is wel iets negatiefs te verzinnen nl.
 
Het is opzich toch een goed id of niet?
Op je op deze manier naar dingen gaat kijken kun je beter stoppen met leven, op alles is wel iets negatiefs te verzinnen nl.
:^
Psies.
Kwor zo moej van die negatieve benadering.
 
Eh... was niet echt als negatieve benadering bedoeld... ik vraag het me gewoon af.

Ik word wel een beetje moe van die negatieve benadering hoor :P
 
en als je er een afstandsbediening bij maakt?

je zorgt dat die altijd op je accu is aangesloten maar je zet hem pas aan als het nodig is en weer uit als je op je bike zit of hem kunt zien.

dan trekt die nooit de hele accu leeg :)
 
Jij bent een slim zoogdier.... ;)

Ik kan ook nog een interessante aanpassing bedenken...;

Stel je hebt al een relatief goedkoop alarmsysteem maar zonder ingebouwde tracker.... dan zou je die, bij een evt. alarm, de SOS button kunnen laten activeren.Wordt je dus direct bij een dieftsalpoging gebeld. :Y
 
harley davidson heeft het "smart II" alarm systeem, als iemand em aanraakt krijg je een berichtje op een beeper...

zon trackbox is in mijn opel vivaro ingebouwd, aangesloten op de autoaccu, volgens mijn baas werkt het super
 
Ja, gek he.

Goed, dus je komt een politiebureau binnen.
"Hallo, mijn motor is gestolen, en ik heb reden om aan te nemen dat hij nu op de Swarslkystraat te Poznań staat."

Wat doet de politie?

niets,.........................................natuurlijk.

we zijn aan het staken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan