Tip digitale schuifmaat 200mm

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.116
8.242
Assen
Ze zijn er van 35 euro tot over de 200?
200mm om vb. remtrommels op te kunnen meten.
Heeft iemand een tip voor een redelijk geprijsd, doch goed exemplaar?
 
Een gebruikte van een goed merk zoals Mitutoyo, digitaal is absoluut niet nodig en drijft alleen maar de prijs op.

Ik zou ook mijn 300 mm HBM schuifmaat kunnen vergelijken met mijn 300 mm Mitutoyo en kijken of die eerste een beetje zuiver is dan zou je die eventueel over kunnen nemen voor een mooi prijsje.
 
Je zegt dat je een digitale wil, maar zelf zou ik voor die paar keer meten een analoge nemen.
Ik denk dat eentje met lange bekken wel handig is bij jouw gebruik.
Deze bijvoorbeeld, of deze.
Voor zo rond de 40-80 heb je al aardig spul voor af en toe gebruik.
Digitaal 100-150 voor een basis modelletje.
Ali kan ook, is goedkoper maar de kans bestaat dat je eerst Chinees moet leren😆
 

Deze ben ik best tevreden mee. Gebruik met enige regelmaat de 300mm versie. Kom in een nette hardschalen bewaardoos, en de prijs vond ik ook wel prima.
 
Dan heb je wel zoiets nodig anders meet je niet de slijtage

BV
remtrommel schuifmaat.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik zou niet weten wat.

Heb zelf ook een maatje groter dan gangbaar, digitaal, zonnecelletje erop van een eenvoudig merk. Veel gebruik ik hem niet maar batterij gaat best snel vind ik. Als ik dan iets meet en de zonnecel helpt genoeg, dan blijft het scherm nog aan. Leg ik hem weg uit het licht dan valt ie uit en weg meting.

Voor sporadisch gebruik zou ik een analoge nemen. Bij een gebruikte even oppassen of de puntjes van de bekken netjes zijn..?
 
Duss.. digitaal heeft niet echt een meerwaarde naast gebruiksgemak?
Als je weet hoe je tiendes af moet lezen, en zo moeilijk is dat niet, heeft het (vind ik) geen meerwaarde. Ik vind het juist irritant dat als ik drie keer hetzelfde onderdeel meet dat ik dan drie licht afwijkende resultaten te zien krijg, om hondersten te meten bestaan er schroefmaten. Nu is een binnenkant remtrommel wel een rottige vorm om te meten trouwens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan