Tip gevraagd vuurvaste zwarte spuitverf voor op uitlaatbocht..

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.116
8.242
Assen
..Die al wat roestig is.. Mag gerust beter/duurder zijn dan action-zooi.

Wel/niet eerst met roestomvormer er overheen?
 
Dat afbakken in de oven. Als dat niet kan, uitlaat blijft gemonteerd a d cb500, volstaat dan de motor ff te laten draaien binnen x uur na het aanbrengen?
Doe ik niet: in de winter verf ik de uitlaatbochten en medio februari ga ik er dan gewoon mee rijden....
 
@James Bond Motor stationair laten lopen voldoet... VHT zegt hierover:

Het afbakken van deze uitlaatlak zorgt voor de hittebestendigheid en moet gebeuren nadat de verf compleet gedroogd is. Dit kan na een dag maar mag ook na een week of een maand, zolang het maar gebeurt voor het eerste gebruik.
Het afbakken van VHT uitlaatlak kan op twee manieren:

Op/aan de motor;

  1. Laat het motorblok 10 minuten stationair draaien
  2. 20 minuten af laten koelen
  3. Laat het motorblok 20 minuten stationair draaien
  4. 20 minuten af laten koelen
  5. Gebruik het voertuig 30 minuten onder normale omstandigheden.

of afbakken in een oven op 3 stappen..
 
Professioneel hittebestendig laten poedercoaten probleem opgelost ipv allerlei smeerseltjes en spuitbussen. Hoewel ik op mn Gpz 1100 b1 ook hittebestendig van de Action heb gespoten en blijft prima zitten.
 
Hier jarenlang geen succes met diverse spuitbussen en kachelzwart. Zolang het droog is, blijft het redelijk zitten, maar na 2x regen slaat het wit/geel uit, of valt er af. Van voor tot achter RVS gemonteerd, en klaar.
 
Deze heb ik ooit gebruikt op de bochten van een Suzuki TL 1000 S. Je hebt het in zwart en antraciet.
Die bochten staan bloot aan weer en wind door gebrek aan kuip, heel mooi resultaat en heel duurzaam (lekker deugwoord:+)
Ik heb er 15.000km mee gereden en niks geleden.

16469245474177590765018396493889.jpg
 
Zou eerst een kijken wat er op de spuitbus staat van die action-zooi als je een BBQ en kachel kunt spuiten met dat spul en verder uithard dan kan er niets mis gaan.
Heb het ook gebruikt in de regen gereden en het zit er een tig aantal maanden erop.
Gebruik een verbrander Föhn om uit te harden van de verf.
Verder alles goed schoonmaken en het Chrome dof schuren remreiniger om te ontvetten spuiten uitharden en klaar.
Ergens heb ik hier al over geschreven en wat foto’s gemaakt dus even zoeken.
 
Ik heb zeer goede ervaring met de VHT flameproof uitlaatlak. Heeft dan nog eens een heel aantrekkelijke kleur ook, en over de duurzaamheid (op een uitlaatcollector) heb ik nooit, niets te klagen gehad! Ik heb de ondergrond gewoon een goede voorbereiding gegeven en dan de lak gewoon gespoten, niet ingebakken of wat dan ook.
 
Eerst even staalborstel (grondig), dan licht opgeschuurd, en dan de gebruikelijke stof- en vetvrij procedure. Nooit ingebakken of enige nabehandeling gehad.
Was een collector die al ettelijke jaren op de teller had, dus niet eens de ideale startsituatie.
Het was op een 4-2-1 collector van een auto motor (B18C6 Honda VTEC), resultaat was voor mij boven verwachting en dat bleef ook zo.
Komt daar nog eens bovenop dat VHT heel aangename "spuitmonden" heeft, waardoor je geen spieren kweekt in je wijsvinger.

Ik maak veel zaken doorgaans nodeloos gecompliceerd, maar dit is voor mij echt een no-brainer geworden.

 
Terug
Bovenaan Onderaan