Tip: ontvetter

Charles

Die hard MF'er
16 aug 2010
297
0
Hellevoetsluis
Ikzelf heb jarenlang onderstaande gebruikt als ontvetter voor echt alles. Ik spreek dus uit ervaring dat dit echt wereldspul is. Nagenoeg geurloos kan op (on)gelakte metalen en plastic gebruikt worden en laat geen residu achter.

Ideaal als velgenreiniger vanwege kettingvet. Of de ketting ermee schoongemaakt kan worden durf ik je niet vertellen.

Verkrijgbaar in de meeste automaterialen zaken.

MOTIP DUPLI GROUP ...de nummer 1 in Europa op het gebied van spuitbussen en lakstiften - MOTIP DUPLI GROUP

Gr,

Charles
 
Laatst bewerkt:
images


kost zo goed als niks en werkt perfect
 
[picture]

kost zo goed als niks en werkt perfect

Dit is perfect spul! reageert ook niet op gelakte delen en plastic, dus geen weekmaker.

En die ontvetter van Motip zou ik alleen gebruiken voor het spuiten, dat is waar ik het voor gebruik tenminste.. voor het schoonmaken vindt ik het te duur! €5,- ongeveer voor 200ml.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik altijd industriële ontvetter van abalco. dat is echt een magisch spul en milieu vriendelijk.

kan het verdunnen met 90% water 10% ontvetter en het ontvet nog geweldig.

15 euro voor 5 liter, waar je met verdunnen 50 liter van kan maken. heb er nog nooit iets niet schoon mee kunnen krijgen.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

kost zo goed als niks en werkt perfect

Heb ik ook, maar een kleine waarschuwing lijkt me op z'n plek.
Nadat ik het een paar keer had gebruikt ontdekte ik dat er op het motorblok gelakte delen een beetje waren aangetast. Het zag er uit of er afbijt langs was gedropen. Ik gebruik het dus nu alleen nog op de niet gelakte delen.
 
Voor het reinigen van aangekoekte delen op ketting, blok, carbs etc gebruik ik lampenolie a 1,20€ de liter

Wil ik de ketting echt vetvrij hebben dan diesel of velgreiniger
 
Terug
Bovenaan Onderaan