Tip: v-power voor de prijs van 95E5 in Duitsland

Djuulz

Rookie
26 mei 2008
9
1
Venlo
Hier een tip voor diegene die hun gekoesterde tweewieler (of vierwieler) alleen 'het beste' willen geven.
Shell Duitsland heeft een z.g. smartdeal, waarbij je voor E110,- een jaar lang V-power kan tanken voor de prijs van de Shell FuelSave (95E5). Dit scheelt op het moment van schrijven 26ct/l (SuperE5 = 1.889, Shell V-Power Racing = 2.149).

Om van deze deal gebruik te maken dien je eerst een Shell ClubSmart account aan te maken, wanneer dat is geactiveerd kun je de deal kopen (activiatie van de deal kan 3 dagen duren). Afgelopen vrijdag heb ik me aangemeld en heb zondag mijn Viffer volgegooid me V-Power.
Positief neven effect, mijn direct ingespoten vierwieler (waar ik net iets meer kilometers mee rijdt) loopt veel lekkerder op V-Power.

Dus, woon je in de grensstreek, doe er je voordeel mee. Bij Shell Duitsland tank je trouwens ook altijd maximaal 2ct. duurder dan de goedkooptste pomp in een straal van 10km wanneer je ClubSmart lid bent.
 
Als je auto er beter op loopt is het tijd om hem even na te laten kijken.

Of zichzelf omdat hij denkt dat hij er beter op loopt. Ik heb zelf wel eens getest met Vpower en E98, maar merk echt geen verschil behalve het af te rekenen bedrag. Verbruik ongeveer hetzelfde, net zo makkelijk starten, net zo goed stationair en geen dure reparaties door E10 gedurende vele duizenden kilometers.
 
Hier een tip voor diegene die hun gekoesterde tweewieler (of vierwieler) alleen 'het beste' willen geven.
Shell Duitsland heeft een z.g. smartdeal, waarbij je voor E110,- een jaar lang V-power kan tanken voor de prijs van de Shell FuelSave (95E5). Dit scheelt op het moment van schrijven 26ct/l (SuperE5 = 1.889, Shell V-Power Racing = 2.149).

Om van deze deal gebruik te maken dien je eerst een Shell ClubSmart account aan te maken, wanneer dat is geactiveerd kun je de deal kopen (activiatie van de deal kan 3 dagen duren). Afgelopen vrijdag heb ik me aangemeld en heb zondag mijn Viffer volgegooid me V-Power.
Positief neven effect, mijn direct ingespoten vierwieler (waar ik net iets meer kilometers mee rijdt) loopt veel lekkerder op V-Power.

Dus, woon je in de grensstreek, doe er je voordeel mee. Bij Shell Duitsland tank je trouwens ook altijd maximaal 2ct. duurder dan de goedkooptste pomp in een straal van 10km wanneer je ClubSmart lid bent.
Heb ik al een jaar of 4.
Onze twee auto’s en motor krijgen niks anders.
 
Als je auto er beter op loopt is het tijd om hem even na te laten kijken.
Nee hoor, ik ervaar precies hetzelfde. Mijn auto (Alfa V6) loopt mooier en rustiger op Supreme brandstoffen. (Niet perse V-Power, maar in ieder geval minimaal octaangetal 98 en ethanolvrij)

Mijn Aprilia's geven minder backfire en minder mechanisch geluid met Supreme brandstoffen. Ik ga niet zeggen dat ze meer vermogen leveren, want die nuanceverschillen zijn niet echt voelbaar. Maar het loopt allemaal wel soepeler.

Ik kan me voorstellen dat je bij minder extreme voertuigen vrijwel geen verschil merkt.
 
In de auto tank ik altijd 98 en gooi er nog wat octaanbooster bij. Loopt ie soepeler op. Ik denk dat de ontsteking wordt verzet iom de klopsensor. Zit ongeveer 90pk per liter in n/a. Sportieve auto dus misschien meer communicatieve rubbers/motorsteunen.
 
Hoger octaan, betere verbranding loopt altijd veel beter! elke auto of motor!
Volgens mij is het zo simpel niet..

Heb echt het idee dat het bij mijn auto naar voren komt omdat de ecu zich aan kan passen aan de brandstof. Niet elke auto kan dat?
 
Hoger octaan, betere verbranding loopt altijd veel beter! elke auto of motor!
Alleen als de motor zich daarnaar aanpast of extremer presteert. Hoe hoger het octaangetal hoe minder makkelijk het ontbrandt. Bij een matig presterende motor zal het geen (positief) verschil maken omdat de brandstof niet perse maximaal verbrandt.

Als je met hoge compressieverhoudingen en met kritische ontstekingstimingen gaat werken gaat deze vlieger wel op, omdat je minder ongecontroleerde ontsteking (detonatie) hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Volgens mij is het zo simpel niet..

Heb echt het idee dat het bij mijn auto naar voren komt omdat de ecu zich aan kan passen aan de brandstof. Niet elke auto kan dat?
Al je een c1 1.0 hebt heeft t niet zo heel veel zin, maar ik heb een mini cooper clubman s met chip, m5 v10, 750i v8 dubbele turbo, ...laatste twee op de testbank gehad,....scheelde 40 pk!!! tussen 95 en vpower,.... dus of ik had 560 of 600 pk,.... met de 7 serie.... al mn motoren liepen beter op vpower dan op 95,.... dus tank als je vlot spul hebt altijd vpower,.... ik heb wel is geraced met een r1200s met octaan 105 erin jaren geleden in de ducati clubraces,....ding liep als een dolle... (reed er ook podium mee maar dat terzijde)
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Allemaal heftig auto erotisch spul :) Was er ook iets bij dat niet bijregelde en toch mooier liep?
 
Hoger octaan, betere verbranding loopt altijd veel beter! elke auto of motor!
Er is geen betere verbranding. Brandstof met een hoger octaangetal kan dus beter tegen zelfontbranding onder hoge compressie en hoge temperatuur. Oftewel er moet een turbo op zitten en een flinke ook om het potentie van een hoger octaangetal te benutten. Echter zijn deze auto's zo ontworpen dat ze alsnog op 95 octaan zullen werken. Hij zal er niet beroerd van lopen

Hierboven noemt iemand een uitzonderlijk geval op met een M5 oid met een twin turbo wat wellicht 1% representeert van al het blik op de weg en kan je inderdaad meer vermogen behalen. Met je geknepen ex lease afdanksel waar het gros in rijdt heeft het vrijwel geen zin om hoger octaan te tanken.

De enige reden om een brandstof te tanken met hoger octaan is omdat dat het enige is wat zonder ethanol beschikbaar is. In je motor wil je dat ook liever hebben.

Dan hebben we nog altijd de idioten die zweren meer vermogen te hebben in hun motorfiets zonder pingelsensor met 102 octaan. Gaat nog zelfs zo ver dat ze beweren dat euro 95 slecht is want je gaat toch niet bezuinigen op je brandstof :+
 
Er is geen betere verbranding. Brandstof met een hoger octaangetal kan dus beter tegen zelfontbranding onder hoge compressie en hoge temperatuur. Oftewel er moet een turbo op zitten en een flinke ook om het potentie van een hoger octaangetal te benutten. Echter zijn deze auto's zo ontworpen dat ze alsnog op 95 octaan zullen werken. Hij zal er niet beroerd van lopen

Hierboven noemt iemand een uitzonderlijk geval op met een M5 oid met een twin turbo wat wellicht 1% representeert van al het blik op de weg en kan je inderdaad meer vermogen behalen. Met je geknepen ex lease afdanksel waar het gros in rijdt heeft het vrijwel geen zin om hoger octaan te tanken.

De enige reden om een brandstof te tanken met hoger octaan is omdat dat het enige is wat zonder ethanol beschikbaar is. In je motor wil je dat ook liever hebben.

Dan hebben we nog altijd de idioten die zweren meer vermogen te hebben in hun motorfiets zonder pingelsensor met 102 octaan. Gaat nog zelfs zo ver dat ze beweren dat euro 95 slecht is want je gaat toch niet bezuinigen op je brandstof :+
Dat durf ik ook wel te beweren. Het grotere aandeel bio ethanol in deze brandstoffen zorgt voor een hoop ellende en schade.... niet direct maar wel op de langere termijn.

Maar van mij mogen al mijn klanten E10 brandstof tanken, het zorgt voor een goed gevulde werkplaats.
 
Terug
Bovenaan Onderaan