Tip van Jip -> colletje tegen wespen

ff hierop inhakend...
Goeie wespenvanger voor de prijs van TWRD!!!!!!

pak een plastick limonadefles, snij die op 1/4 van de bovenkant door, draai de bovenkant om, en doe er 2 cm ranja in, gearandeerd zit ie binnen een mum van vol met verzuipende wespen
 
ff hierop inhakend...
Goeie wespenvanger voor de prijs van TWRD!!!!!!

pak een plastick limonadefles, snij die op 1/4 van de bovenkant door, draai de bovenkant om, en doe er 2 cm ranja in, gearandeerd zit ie binnen een mum van vol met verzuipende wespen

Handige tip, heb je ook een plaatje van jou en die fles op de motor :+
 
Blegh, ik sla ze ook niet dood hoor, net als spinnen , vliegen ,bijen en ander gespuis.
Die dingen kraken joh! bah bah.....als het echt niet anders kan doe ik het wel, en dan met veel grof geweld en iets dat echt veel lawaai maakt, zodat ik het gekraak niet hoor.

Of Ik stuur mijn kat erop af....
 
Blegh, ik sla ze ook niet dood hoor, net als spinnen , vliegen ,bijen en ander gespuis.
Die dingen kraken joh! bah bah.....als het echt niet anders kan doe ik het wel, en dan met veel grof geweld en iets dat echt veel lawaai maakt, zodat ik het gekraak niet hoor.

Of Ik stuur mijn kat erop af....

doe ik thuis ook met grote spinnen... hij vind ze lekkerrrr })

alleen het geluid dat er dan opvolgt :r
 
spinnen enzo laat ik lekker zitten, die vangen de muggen en vliegen *D
 
wij vangen ze en laten ze op het balkon weer vrij :Y
Net ook gedaan.

Afgelopen zaterdag niet, toen met electro tennisracket ze geëlectocuteerd en vervolgens platgestampt (waarbij er een plasje siroop achterbleef aangezien ze uit de lokflesjes waren gevallen waar er heel veel omheen zwermden), tientallen kapot gemaakt.
Ook met deo en een aansteker. Ze ploffen wel apart met een korte fluittoon.

En dan lees je op nu.nl dat de wespenplaag die heerst.... jawel, limonadewespen zijn.
 
Handige tip, heb je ook een plaatje van jou en die fles op de motor :+
Ja inderdaad, alle wespen uit de buurt komen naar jou toe. Dus ipv 5 heb je er ineens 50.
En ja, uit ervaring (zie boven).


Ow enne.... Feefie!!! :W

Edit: køt.... verkeerde gekwoot.... ach ja, vakantie he, hoef je minder op te letten.
 
Laatst bewerkt:
Uit ervaring, houd ook met dit warme weer je hals bedekt. Een dun colletje o.i.d. moet voldoende zijn.
Immers, er heerst een soort van wespenplaag en ik kan (nogmaals, uit ervaring) zeggen dat een wesp ook met 80 nog je in je hals kan steken als je 'm onderschept.
En dat voel je best wel. Dus een dun colletje o.i.d. houdt ze in ieder geval van je huid en ze vliegen ook niet zo makkelijk via je kraag naar binnen.
Zo lullig als je onder het rijden er zodanig van schrikt dat je van de weg raakt of allergisch blijkt te zijn.

Ik rij altijd met m'n zwarte Buffje (of eigenlijk een Vanucci !) als een balaclava.
Houdt m'n helm van binnen schoon en m'n hals vrij van insecten en ander straatspul dat richting ikke geslingerd wordt!


Buff_how_to_wear.jpg


:Y
 
hmm, pas terug van een dagje circuit kwam ik er achter dat ik 3 keer gestoken was net onder mijn col.... ik gok een paniek gevalletje die onder de col was gekomen en niet meer wist waar hij het zoeken moest...

Blijf de buff wel dragen, maar niet meer heilig overtuigd van het nut er van. Fijn dat ze in 99% van de gevallen buiten blijven, maar als ze eenmaal binnen zitten :X
 
Laatst bewerkt:
Niet alleen muggen en vliegen maar ook vaak een half slapende Hex met zijn ochtendkop..
Herkenbaar! Ben altijd de langste die de deur uitstapt... en zodoende het meeste spinrag in (het kleine beetje) haar heeft zitten.

Spinnen in huis gaan er uit (glas, papiertje, balkon/raam). Buiten laat ik ze meestal wel zitten.
 
Reed 's morgens naar m'n werk. Zag opeens iets geelzwarts in m'n helm bewegen.

Nou is er één ding waar ik écht een hekel aan heb en dat is wespen. De paniek sloeg al toe en ik was aan het zoeken waar ik de vluchtstrook op kon. Ik zag het beestje naar de rand van m'n vizier kruipen. In een beweging heb ik het vizier opengeklapt en dat kreng er uit gewerkt.

Bleek dat beest op m'n jas te zijn afgeketst en via de onderkant van de helm naar binnen te zijn gewaaid.....

Sindsdien draag ik áltijd een buff.
 
Heb zo'n helm met onder mijn kin een afgesloten gedeelte, via dat heb ik nog nooit een beest naar binnen gehad...
 
In al die jaren slechts een keer gestoken terwijl ik op de motor reed, precies op mijn adamsappel. Ben rustig naar de kant gereden en heb de helft van dat beest verwijderd. De achterkant zat nog in mijn keel gestoken.
 
:^

Afgelopen vakantie m'n jas deels opengeritst voor een beetje koele lucht en toen een wesp gevangen. Beest heeft me een flink aantal keren weten te steken voordat ik de motor aan de kant had gezet en dat kreng uit m'n jas had weten te plukken B|

:?

Mijn schoolmeester heeft mij altijd geleerd dat een wesp maar één keer kan steken en dan dood gaat. Of ben ik nu in de war met een hommel?

Hmmm...Wikipedia...

*D
 
Alléén vrouwtjeswespen kunnen steken. Met wespen moet daarom enigszins voorzichtig omgegaan worden, dit in tegenstelling tot hommels. Hommels proberen te vluchten, tenzij men ze dreigt te pletten. Daarentegen kunnen wespen, vooral als hun nest wordt verstoord, agressief worden waarbij ze de verstoorder achtervolgen om deze liefst meerdere keren te steken. Wespen hebben geen weerhaakjes aan de angel en kunnen telkens opnieuw steken. Een steek van een plooivleugelwesp is een aantal uren tot zelfs een paar dagen flink pijnlijk, en gaat vaak gepaard met een fikse zwelling ter plaatse, soms ook van een hele arm. Dit zijn directe toxische effecten; van echte allergische reacties is pas sprake als er ook niet-lokale symptomen zijn als misselijkheid, flauw worden, of jeukbulten of uitslag over het hele lijf. Zie ook insectensteek. Bij een echte allergie voor wespensteken kan gebruikgemaakt worden van een zogenaamde EpiPen. Met deze pen kan adrenaline als onderhuidse (subcutane) injectie toegediend worden. Adrenaline voorkomt een allergische reactie niet, maar zorgt er voor dat de gevolgen van de allergische reactie beperkt blijven. Verstrekking van een dergelijke pen dient alleen te gebeuren bij een aangetoonde gegeneraliseerde allergische reactie. Gebruik zonder noodzaak is niet geheel zonder gevaar, vooral bij mensen met hartproblemen.

Weer wat geleerd op deze zonnige wespendag ;)
 
Laatst bewerkt:
Een keer in m'n hals gestoken onder het rijden, moest de motor aan de kant zetten van de pijn.
En een keer in m'n knie, beestje zat klem tussen knie en tank..., minder pijnlijk.
Maar dat was allebei gelukkig al lang geleden.
ik draag ook altijd zo'n colletje, ik hoop maar dat dat helpt!

Ik heb een helm en een motorbril, geen vizier, en vaak komen er kleine vliegjes enzo achter de bril.... ook leuk onder het rijden, heb je wat om naar te kijken!
 
Terug
Bovenaan Onderaan