Tipje, zeg op tijd je lidmaatschap op van MAG

Stefan666

MF veteraan
23 jan 2013
15.393
18.445
Zeeuws Vlaanderen
Vorig jaar m'n lidmaatschap opgezegd van MAG.
( Motorrijders Actie Groep )

Reden, kan de euro's beter gebruiken in *voor mij* economisch wat mindere tijden.

( lees, stel je prioriteiten, en een vereniging steunen viel dus af van de lijst )

Niks meer, niks minder.


Gedacht beschermd te zijn door de wet van dam (stilzwijgende verlengingen mag niet meer)
Heb ik in December 2014 * bij het ontvangen van de factuur van 2015 *
aangegeven ze in 2015 niet meer te willen steunen.

Wat blijkt, had in oktober opgezegd te moeten hebben.
* de kleine lettertjes *

Wat blijkt, aangezien MAG een vereniging is, geld de wet van dam niet voor hun.

Dus , bij deze , als je van je lidmaatschap af wilt , geef dit alvast aan, anders zit je er ongewenst nog een jaar aan vast.


( heb dus ook even een mailtje naar de belasting dienst gestuurd, hoop dat ik op tijd ben voor het jaar 2016 :+ )



Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker wel , hier kan je opzeggen :

Motorrijders Actie Groep - Opzeggen
 
Laatst bewerkt:
is ook een truc die veel fitnessclubs uithalen.... die zijn plots een fitnessvereniging geworden zodat hun klanten een jaar moeten blijven betalen na opzegging ;-)
 
Oja die moet ik nog betalen volgendsmij.
Sturen ze maar een nieuwe rekening...

EDIT:
Rekening lag op de mat, vandaag deze post ineens.
Gelijk maar betaald en nog genoeg over voor een koningsdag biertje. :P
 
Laatst bewerkt:
En?
Het is een vereniging, geen tijdschrift. Je kent de wet van Dam toch wel een beetje?


Ja, ik ken deze wet , ik zou zeggen, verdomd, eindelijk eentje die eens nuttig is geweest.

Máár ik wist niet dat ze voor verenigingen een uitzondering hadden gemaakt,
deze kunnen je nog wel binden aan een woeker polis.

( ja, ik vind , een vrijwillige bijdrage aan *een goed doel* zonder de mogelijkheid tot opzeggen binnen een maand, afdeling de tent naaien )

Maar goed, ze moeten het zelf weten, ieder geval 1 lid die van "tijdelijke opzegging tot betere tijden" overgaat tot , nooit meer een cent naar deze club.


Ieder geval nu een herinnering aan de forum bezoekers dat als je wilt opzeggen
bij de MAG / motorrijdersactiegroep / motor rijders actie groep je dit op tijd moet doen.

Het blijft natuurlijk een ontmoediging beleid / hopen dat mensen het vergeten,
dat als je in 2015 geen lid wilt zijn.
Je dit wel voor oktober 2014 moet aangeven.

Of voor dit jaar, vergeet niet voor oktober 2015 aan te geven, dat je in 2016 geen
MAG lid meer wilt zijn.

En ja, persoonlijk vind ik dit een nogal nare streek om zo aan je centen te willen komen , en de leden die je voorheen financieel steunde, een oor aan te naaien met kleine lettertjes.

Dat is geen vereniging waar ik nog wat mee te maken wilt hebben.
 
Als je het niet bevalt moet je niet hier klagen, maar naar de ledenvergadering. Het lidmaatschap van een vereniging valt niet binnen de Wet van Dam. Via een algemene ledenvergadering bepaalt een vereniging hoe de opzegregelingen eruit zien, dat gaat dus altijd in samenspraak en een vereniging is verplicht hier helder over te communiceren.
Als een vereniging een andere dienst levert waarvoor je ook een contract moet afsluiten, dan is de Wet van Dam wel van toepassing. Bij de vereniging ANWB is de Wegenwacht bijvoorbeeld een aparte dienst.
Een vereniging heeft geen winstoogmerk, daarom is continuiteit belangrijk. Dat is iets heel anders als je verzekering of je abbonement op de Panorama.
Ik begrijp echt niet waarom je zo beledigd doet.
 
Er is beduidend meer nodig om me te beledigen :)
Veel minder is er nodig om me te irriteren, dat is vrij eenvoudig :)

Natuurlijk meld ik dit hier wel, al is het alleen maar om andere te waarschuwen en te
voorkomen dat zij dezelfde fout maken.

( de fout, dat ik dácht dat de wet van dam, ook voor een vereniging telt )
Niks mis mee dacht ik zo.

Als de MAG geen winstoogmerk had gehad, hadden ze er vast geen probleem
van gemaakt dat ik hun niet meer wil steunen.
Ook had dan de MAG de hindernissen ( ergens in oktober bedenken dat je volgend jaar... )
dan niet opgeworpen.

Het is niet dat ik het niet meer eens ben met hun doelstellingen, maar dat ze wel waren
geschrapt van het lijstje financiële prioriteiten.
Komt wel vaker voor, er waren er meer in .. ehh.. onmin gevallen :)
* nothing personal *

... totdat ze moeilijk gingen doen over opzeggen, dan ga je al snel irriteren...
 
Nog een tip.
Voorwaarden/overeenkomst lezen voor je iets afsluit.
Dan heb je ook geen verassingen.

South Park fans will know.

humanCentipad
 
Zou ik kunnen tikken dat je bv lid zou kunnen worden van een volkstuin vereniging, maar dat doe ik niet.
want Zeeuwen, net als Friezen en Groningers die snappen dat niet

Klopt, die hebben zo'n clubje niet nodig.. die spitten gewoon een brokje grond om
wat ze nodig hebben.

* kijkt naar de 15 hectare landbouwgrond bij z'n voordeur *
.. loopt naar achterdeur..
* ah.. nog 25 hectare ...*

( en, ja, ik woon gewoon binnen de bebouwde kom .. niet in het buiten gebied :) )


... volkstuintje... grinnik..
Nope.. heb dat nut nooit zo gezien nee :+
 
Laatst bewerkt:
Hier idem, en gelijk mijn lidmaatschap van de belastingdienst opgezegd.

Waar kan ik dat formulier vinden? Ik denk dat ik er overheen kijk op de website maar wil ook graag mijn lidmaatschap bij de belastingdienst opzeggen..
 
Klopt, die hebben zo'n clubje niet nodig.. die spitten gewoon een brokje grond om
wat ze nodig hebben.


( en, ja, ik woon gewoon binnen de bebouwde kom .. niet in het buiten gebied :) )
* kijkt naar de 15 hectare landbouwgrond bij z'n voordeur *
.. loopt naar achterdeur..
* ah.. nog 25 hectare ...*


... volkstuintje... grinnik..
Nope.. heb dat nut nooit zo gezien nee :+

Pics or it didn't happen! :+
 
Pics or it didn't happen! :+


met een beetje snuffelwerk op MF is het wel uit te vissen , maar anders is het net effe wat té makkelijk om het staladres van m'n brommertje uit te vissen.
Iets met.. te makkelijk maken.

Speeltip 6, Wim-Lex komt hier binnenkort buurten , dat.. en google maps.. zorgt voor een oplosbaar raadseltje ( aangegeven hectare's kloppen )

edit: nee, inspecteurs.. ook bij het juist aangeven van de locatie zal het natuurlijk niet bevestigd of ontkent worden..

Koffie ?
 
Laatst bewerkt:
Er is beduidend meer nodig om me te beledigen :)
Veel minder is er nodig om me te irriteren, dat is vrij eenvoudig :)

Natuurlijk meld ik dit hier wel, al is het alleen maar om andere te waarschuwen en te
voorkomen dat zij dezelfde fout maken.

( de fout, dat ik dácht dat de wet van dam, ook voor een vereniging telt )
Niks mis mee dacht ik zo.

Als de MAG geen winstoogmerk had gehad, hadden ze er vast geen probleem
van gemaakt dat ik hun niet meer wil steunen.
Ook had dan de MAG de hindernissen ( ergens in oktober bedenken dat je volgend jaar... )
dan niet opgeworpen.

Het is niet dat ik het niet meer eens ben met hun doelstellingen, maar dat ze wel waren
geschrapt van het lijstje financiële prioriteiten.
Komt wel vaker voor, er waren er meer in .. ehh.. onmin gevallen :)
* nothing personal *

... totdat ze moeilijk gingen doen over opzeggen, dan ga je al snel irriteren...
De MAG is een vereniging. Ze behartigen de belangen van motorrijders. Hun doen dat niet omdat hun daar geld mee willen verdienen. Hun zijn honderden vrijwilligers die pakken vrije tijd in onderzoeken en overleggen steken. Van jou contributie worden postzegels en telefoonkosten vergoed.
De MAG zal jouw contributie niet missen. Maar om over een jaar de bus naar Brussel te kunnen betalen is het wel nodig dat ze dan nog weten hoeveel leden ze ongeveer hebben. Ze doen niet moeilijk over opzeggen. Je moet je gewoon aan de spelregels houden die jij als lid hebt goedgekeurd.
 
Laatst bewerkt:
een woord belachelijk ;)
Voor de mag had ik meer verwacht dan een verplichte jaar contributie :X
ik betaal voor mijn verenigingen die ik bij aangesloten sta ook elke maand premie en kan ook elke maand op zeggen ;)
 
De MAG is een vereniging. Ze behartigen de belangen van motorrijders. Hun doen dat niet omdat hun daar geld mee willen verdienen. Hun zijn honderden vrijwilligers die pakken vrije tijd in onderzoeken en overleggen steken. Van jou contributie worden postzegels en telefoonkosten vergoed.
De MAG zal jouw contributie niet missen. Maar om over een jaar de bus naar Brussel te kunnen betalen is het wel nodig dat ze dan nog weten hoeveel leden ze ongeveer hebben. Ze doen niet moeilijk over opzeggen. Je moet je gewoon aan de spelregels houden die jij als lid hebt goedgekeurd.


Mha, heb gewoon zelf de benzine betaald om naar Brussel te rijden hoor.
( net als die andere , tenzij ik het declaratie formulier ergens gemist heb )

Ik weet wat de MAG doet, was lid met een reden..
Voor het club blaadje hoef je het niet te doen zeg maar :+

Waar ik me aan stoor, is al duidelijk.

En nogmaals, zie geen reden om dit voor me te houden , al is het alleen maar
om een ander voor deze ongewenste kosten te behoeden.
 
Nog een tipje: Zeg je lidmaatschap van de MAG NIET op. De MAG is helaas hard nodig voor ons motorrijders, dus zijn ze (en daarmee wij) gebaat bij zo veel mogelijk leden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan