tipje

stekman

MF veteraan
15 mei 2003
8.130
29
spijkenisse
Ik wilde jullie dit tipjeniet onthouden. Ik heb wel evengezocht maar kon het niet echt vinden. Mocht het een oude tip zijn, gooi maar dicht dan.

Ik was vandaag mijn bike ff aan het poetsen en wassen maar kreeg de achtervelg niet schoon. Veel vet enz.

Nou had Stekvrouw een flesje Croon kettingreiniger meegenomen. Die heb ik geprobeerd en................ perfect. Alle zooi in no time van de velg af. Ziet er weer keurig uit nu. Misschien hebben meer mensen dit probleem.
 
Nou had Stekvrouw een flesje Croon kettingreiniger meegenomen. Die heb ik geprobeerd en................ perfect. Alle zooi in no time van de velg af. Ziet er weer keurig uit nu. Misschien hebben meer mensen dit probleem.
Ik heb dat probleem ook dat mijn vrouw meer weet dan dat ik weet :P :9
 
het alom gekende WD40 is ook ideaal om je velgen netjes te krijgen ;)
( maar dat weet bijna iedereen hier wel :X )

Dat was laatst echt bizar inderdaad... Ik had het nog nooit gebruikt eigenlijk en op een dag was ik thuis bij m'n ouders en dacht ik aan de tips van MF (had er veel over gehoord), dus ik dat spul op de velgen sprayen en het verdween als sneeuw voor de zon. Je kon het zo wegpoetsen *D

Supergaaf dat WD40 :9
 
[mischien beetje offtopic]

Weet iemand een goedkoper alternatief voor S100 Totaalreiniger??? Enorm goed spulletje, alleen zo duur ;(

[/mischien beetje offtopic]
 
Laat kettingreiniger wel je balanceer loodjes zitten? WD40 heeft namelijk de nare eigenschap de lijm op te lossen waar deze mee zitten vastgelijmd, zeker als je ietwat enthousiast met de spuitbus tekeer gaat.
(WD40 bevat weekmakers)
 
Mij is wel eens verteld dat ketting reiniger van S100 je lak beschadigd van je velgen?? kan iemand mij vertellen of dat zo is.

Ikzelf gebruik motofix van het merk riwax. (100% safe)
 
maak niet uit wat je gebruikt , als het maat het vet wegpoetst en je lak heel houd. Helaas zie ik hierboven nog veel goedjes die je lak aantasten.(maar wel goed ontvetten)
Ik zou niet gaan voor een pure ontvetter ,maar voor een dun smeer/kruipmiddel.

mijn ervaringen :
-benzine : ontvet niet heel erg goed ,tast je lak aan op den duur.maakt je velg te "droog"
-lampenolie / parafine / diesel : ontvet prima ,maar laat een vette waas achter
op de velg.
-Toen ben ik overgestapt naar wd ,onvet prima (je hebt erg weinig nodig) en laat geen strepen achter. Tip : spuit het eerst op een doek (klein beedje) en je doet heel je velg ermee.
 
Laat kettingreiniger wel je balanceer loodjes zitten? WD40 heeft namelijk de nare eigenschap de lijm op te lossen waar deze mee zitten vastgelijmd, zeker als je ietwat enthousiast met de spuitbus tekeer gaat.
(WD40 bevat weekmakers)

geen probleem, mijne kleven er alleszins nog op en hangen muurvast
(had hetzelfde gedacht als jij maar kan je verzekeren dat het geen probleem is)
en of die al in contact gekomen zijn met WD40 ... amai nie ;)
 
Laat kettingreiniger wel je balanceer loodjes zitten? WD40 heeft namelijk de nare eigenschap de lijm op te lossen waar deze mee zitten vastgelijmd, zeker als je ietwat enthousiast met de spuitbus tekeer gaat.
(WD40 bevat weekmakers)
ze zitten er nog op. Hoop nu dat dat zo blijft :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan