Tips en tricks voor bijzondere gevallen...

Desmohyper

🇮🇹Ducati addicted🇮🇹 Profiteur
3 feb 2019
6.262
6.583
Aan de goede kant van de IJssel
Kuch kuch....niet omdat ik Ducati rij of zo...

Maar mag je dit in onderstaande situatie in NL ?
kan me voorstellen dat het sommige gevallen best handig kan zijn (voor korte afstanden of zo...) :X


4F213060-5850-4CA3-8379-A80455567893.jpeg


wellicht een aardig topic voor nog meer tips en tricks die niet voor de hand liggend zijn maar wel handig op z’n tijd

(hou me een beetje heel met jullie reacties hè _O-)
 
De kentekenplaat van de auto is onvoldoende zichtbaar. Vanwege dat feit mag het in Nederland niet. Of er wettelijk gezien nog andere bezwaren zijn weet ik zo niet.

Ik kan me zo geen noodgeval bedenken dat dit de beste oplossing zou zijn. Wat is er mis met een aanhanger huren of lenen?
 
Wel leep :)

Het eerste probleem dat ik zie als ik aan 100.000 afleveringen BodW/WMB denk is een slecht leesbare nummerplaat van de auto. Maar misschien als je je aanhangerplaat achterop de motor plakt?

Trek je hiermee ook niet bij het minste bochtje alles scheef aan je voorwiel/as/stuurinrichting/etc.?
 
Als er niks over in de wet staat mag het toch gewoon ??

Waar gaat ook Agent in zijn feitenboekje de prent vandaan halen

Nou zijn ze wel erg creatief met wat verzinnen om je als nog te bekeuren zou de gok niet nemen
 
Als er niks over in de wet staat mag het toch gewoon ??

Waar gaat ook Agent in zijn feitenboekje de prent vandaan halen

Nou zijn ze wel erg creatief met wat verzinnen om je als nog te bekeuren zou de gok niet nemen
Post 6 of 9 eerst eens lezen? Artikel 5 van de wegenverkeetswet eens leze ? Dan misschien je stelling herzien. Hoeft niet, mag wel.
 
Waarom zou dit niet mogen?
Verlichtingsbalk met witte plaat (kenteken van de auto) achterop de motor en wat is er dan nog op tegen?
In NL mag je ieder zelf gefabriekt aanhangsel achter je auto koppelen zolang het maar beneden de 750kg blijft.
Uiteraard moet het aan enkele eisen voldoen en mag het de verkeersveiligheid niet in gevaar brengen.
Enige wat misschien een puntje is is de kogeldruk en een veiligheidskabeltje.
 
Post 6 of 9 eerst eens lezen? Artikel 5 van de wegenverkeetswet eens leze ? Dan misschien je stelling herzien. Hoeft niet, mag wel.
kel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Zoals ik al zei ze verzinnen altijd wel wat als ze het niet vertrouwen

Dan blijft over het de RDW te vragen

En ja kenteken en verlichting moet goed zijn lijkt me logisch
 
Een auto zo mag ook.
Vaak genoeg gezien achter een camper.
Dus met lichtbalk mag het met een motor ook.
Of het aan te raden is voor de versnellingsbak ?????
Hij draait wel in de olie tandwielen worden juist van de andere kant belast (licht)
Je zou natuurlijk als je dit voor lange ritten gebruikt je ketting kunnen verwijderen .Maar dan zit je met een kettingschakel met een visje of dat nou toppy is ???

En met cardan geen optie voor dat die opmerking komt ;)
 
Een auto zo mag ook.
Vaak genoeg gezien achter een camper.
Dus met lichtbalk mag het met een motor ook.
Of het aan te raden is voor de versnellingsbak ?????
Hij draait wel in de olie tandwielen worden juist van de andere kant belast (licht)

Interessant... maar tegelijkertijd niet echt...
Bij mijn auto gaat automatisch het stuurslot er op bij het verwijderen van de sleutel.... niet in iedere positie maar als je aan het stuur draait dan springt de pin er in...
 
Interessant... maar tegelijkertijd niet echt...
Bij mijn auto gaat automatisch het stuurslot er op bij het verwijderen van de sleutel.... niet in iedere positie maar als je aan het stuur draait dan springt de pin er in...
Dan laat je de sleutel onder het rijden er toch gewoon inzitten .Pikken zullen ze hem niet
 
Interessant... maar tegelijkertijd niet echt...
Bij mijn auto gaat automatisch het stuurslot er op bij het verwijderen van de sleutel.... niet in iedere positie maar als je aan het stuur draait dan springt de pin er in...

In het filmpje wordt de auto afgesloten met de reservesleutel, dus ik ga er van uit dat de andere sleutel in het contact blijft zitten.
 
Nee, het mag niet aangezien je geen type goedkeur hebt op je trekhaak om meer dan 75 kilo te dragen. Daar naast is je kenteken niet zichtbaar maar dat kun je eenvoudig oplossen.
Een auto achter een camper is iets heel anders maar dat mag alleen als de camper goedgekeurd is als vrachtwagen, je ziet het ook alleen achter echt grote campers, niet achter een VW busje.
 
kel 5
Het is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.

Zoals ik al zei ze verzinnen altijd wel wat als ze het niet vertrouwen

Dan blijft over het de RDW te vragen

En ja kenteken en verlichting moet goed zijn lijkt me logisch

Artikel 5 Wegenverkeerswet is hier absoluut niet van toepassing.
Artikel 5 is van toepassing op gedragingen door een persoon, niet op dingen die al in het regeling voertuigen een eigen verbod opleggen.

Mensen roepen erg snel artikel 5, maar dat is uit gebrek aan kennis.
 
De opmerkingen bewaar ik wel voor het andere topic Gijs...

Oké ontopic; waar is dit dan? Ik weet niet hoor, maar ook al zou het mogen zou ik het niet willen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan