Tips gevraagd m.b.t. motorreis Australie

Leuk om de reacties en tips te lezen! Excuus dat ik een tijdje niet reageerde, ben er even tussenuit geweest.

Inmiddels heb ik alle bagage wel verzameld met uitzondering van een benzinebrander, het pak en de helm, deze koop ik in Oz.

Als ik er tijd voor heb ben ik van plan ook een verhaal zoals Michiel85 te posten (het zal waarschijnlijk wel een korter verhaal worden). Mochten jullie het leuk vinden, hou het forum dan in de gaten voor een nieuwe post met link!
 
Hoi,
Moet je doen op de motor!
Ben in 1997 op een gekochte Yamaha XT600 vanuit Melbourne naar Sydney,Brisbane, Bundaburg (RUM), Cairns(great barrier reef), Darwin ,Kakadu nat. park. (nog met een road train meegereden) en terug through the middle naar Alice, Ulluru, Broken Hill, naar Sydney.
Waanzinnig zou het direkt weer willen doen!!!!!
Had geen telefoon of communicatie bij me, heeft ook iets avontuurlijks, water mee en bandenlapperij en gaan!!!

Groet, Gert Jan
 
Topic nog niet helemaal gelezen... ben op mn werk. Maar zal proberen ff tijd te maken vanavond en een reactie achter te laten.

Ben zelf in April terug gekomen van een 6mnd rondreis door Australië. Uiteraard met een motor, daar gekocht en verkocht overigens :]


edit:
haha... zie al dat er naar mij verwezen wordt in dit topic *D Leuk zeg! 1 goede tip die ik je sowieso wil geven, en ja er komen er meer! Koop de "Motorcycle atlas Australia". Dat is een atlas speciaal voor motorrijders :+ met daarin echt de mooiste routes met veel informatie over de omgeving etc. Alle overige boeken heb ik meteen gedumpt, dit book was mijn bijbel O-)
 
Laatst bewerkt:
Topic nog niet helemaal gelezen... ben op mn werk. Maar zal proberen ff tijd te maken vanavond en een reactie achter te laten.

Ben zelf in April terug gekomen van een 6mnd rondreis door Australië. Uiteraard met een motor, daar gekocht en verkocht overigens :]


edit:
haha... zie al dat er naar mij verwezen wordt in dit topic *D Leuk zeg! 1 goede tip die ik je sowieso wil geven, en ja er komen er meer! Koop de "Motorcycle atlas Australia". Dat is een atlas speciaal voor motorrijders :+ met daarin echt de mooiste routes met veel informatie over de omgeving etc. Alle overige boeken heb ik meteen gedumpt, dit book was mijn bijbel O-)

Ik zag dat boek voorbij komen in je topic, 5 december zit ie in de zak van de goedheiligman :)
 
Kijk aan, precies het onderwerp dat ik zocht.
Ik wil na april 2010 en voor september dat jaar een maand of 2 naar Australie met een vriend, motor touren, sfeer proeven en landschappen bekijken.
Ik heb nog niet echt iets kunnen vinden van vervoer, motoren daar huren kost bijna 80 euro per dag voor zover ik vond dus ik lees hier even mee ondertussen.

Iemand enig idee of een Yamaha Wildstar en een Pan european 1100 geschikt zijn voor een westkust rit van een maand, en waar je het vervoer vanaf Nederland het best kan regelen?

Nogmaals, supertopic!!

Groet,
Wiete
 
Probeer eens www.motortransport.nl


Heeft in 2005 het transport voor mijn motor en nog 2 vrienden geregeld naar Australië (Adelaide)
 
Bedoel je met westkust de oostkust (Gold Coast etc.)? :P Dan is het goed te doen.

Ik zou wel iets langer gaan als het kan, maar 2 maanden is ook erg lekker.
 
Kijk aan, precies het onderwerp dat ik zocht.
Ik wil na april 2010 en voor september dat jaar een maand of 2 naar Australie met een vriend, motor touren, sfeer proeven en landschappen bekijken.
Ik heb nog niet echt iets kunnen vinden van vervoer, motoren daar huren kost bijna 80 euro per dag voor zover ik vond dus ik lees hier even mee ondertussen.

Iemand enig idee of een Yamaha Wildstar en een Pan european 1100 geschikt zijn voor een westkust rit van een maand, en waar je het vervoer vanaf Nederland het best kan regelen?

Nogmaals, supertopic!!

Groet,
Wiete
Ik heb ervoor gekozen om een motor daar te kopen en weer te verkopen aangezien ik daar ruim 5mnd op zou rijden. Voor transport van eigen motor kan ik je niet verder helpen.

Huren is inderdaad aan de prijzige kant, maar moet ook voordeliger kunnen hoor. Ga je van A naar B of een "rondje"? Je kan dan namelijk proberen om bij een lokale motorzaak een motor te huren en daar ook terug te brengen. Of een deal maken; kopen en terug laten kopen mits in goede staat (brokken is dokken zegmaar).

Westkust ken ik zelf niet. Maar de normale wegen zijn prima en geschikt voor alle motoren. Dus dat is het probleem niet. Succes met de voorbereidingen en veel plz! :} :]
 
Michiel, ik ga ook kopen/verkopen.. hoe groot is het aanbod? Als ik via internet kijk lijkt het aanbod in 2e hands motoren rond de 5000 AUD niet groot.. valt het mee? en is het verkopen veel gedoe of ben je de fiets zo kwijt?
 
Bedoel je met westkust de oostkust (Gold Coast etc.)? :P Dan is het goed te doen.

Ik zou wel iets langer gaan als het kan, maar 2 maanden is ook erg lekker.

:^
Westkust is van Perth noordwaarts naar Broome/Darwin.
Een heel eind, met weinig bewoners en nog veel minder benzinestations, dat vraagt dus wat planning.
De weg is goed geasfalteerd dat wel.
 
Michiel, ik ga ook kopen/verkopen.. hoe groot is het aanbod? Als ik via internet kijk lijkt het aanbod in 2e hands motoren rond de 5000 AUD niet groot.. valt het mee? en is het verkopen veel gedoe of ben je de fiets zo kwijt?
Ik heb mijn fiets daar voor 5000AUD gekocht, een Kawasaki ER5 uit (200X). Ik ben de eerste week bij familie geweest in Adelaide, dus die konden mij mooi even 2dagen rond rijden bij verschillende motorzaken zodat ik kon kijken en testrijden (heel geen speciale papieren voor nodig, gewoon geldig NL rijbewijs!).

Het daadwerkelijkkopen gaat bijna het zelfde als in NL. Alleen heb je daar een zogenaamd "client-number" nodig. Wat heb je daarvoor nodig; rijbewijs, paspoort, visum en in mijn geval ook een Australische bankrekening (ter controle van mijn handtekening :? ). Dat laatste was echt !@#$ onzin, maargoed zo gaan die dingen soms. Zo'n client-number is nodig om de motor op jou naam te kunnen zetten. Gok dat het iets vergelijkbaars is als sofi/bsn nummer zoals wij dat kennen.

Toen ik mijn motor ging kopen, echt een hele goede zaak en TOP service!, heb ik aangegeven wat ik ermee wilde gaan doen en dat ik ook graag de motor tegen een normale prijs wilde terug verkopen aan hun als ik klaar was. Hoefde geen hoofdprijs, maar gewoon een redelijke prijs en klaar. Ze gaven aan dat te willen doen mits hij in goede staat was, maar zoiets niet op papier te willen zetten... begrijpelijk, maar die toezegging was voldoende.


5mnd, 22.000km en 2 crashes later kom ik terug met de motor. Ik had nog maar 4dagen voordat ik terug zou vliegen... dus had haast :P Ze wilden mij voor de motor in die staat iets van 1700AUD geven ,vond ik echt veel te weinig. Okey, ze moesten wel wat opknappen voor een nette verkoop staat. Was al bij een Kawa dealer geweest de dag ervoor. En die heeft mij netjes alles kosten voor hun laten zien om de motor in verkoopstaat te krijgen en boden mij 2200AUD. Maarja die zaten helemaal aan de andere kant van de stad en verkocht de motor liever aan de zaak waar ik 'm gekocht had. Uiteindelijk ook bij een sloper geweest, die bood 2500AUD.

Maar wat heb ik nou gedaan? Toch terug naar de zaak waar ik 'm gekocht had. Zij gaven aan de motor namens mij te verkopen. Ik zou alle papier alvast invullen en zodra de motor verkocht zou worden rond het richtbedrag, 3000AUD, zou ik het geld op mn rekening gestort krijgen O-) Aangezien ik niet direct op het geld te wachten stond, vond ik dit een prima deal. Heb mn motor daar dus achter gelaten, hun gingen alleen even 2 kleine dingen aanpakken zodat hij net wat netter was en daarna hebben ze 'm namens mij verkocht. Duurde 2.5mnd, maar ze hebben 'm wel voor 3000AUD verkocht *D *O*

Mocht je dus ook vanuit Adelaide vertrekken of daar eindigen, dan weet ik wel een goede motorzaak! Het verkopen aan een willekeurige motorzaak is echt vrij simpel... binnen enkele minuten gedaan. Mits je niet de hoofdprijs wilt en de motor nog een redelijke staat is :X

full



Wat voor iets zoek je?


edit:
Tja aanbod... als je weet in welke stad je wilt kopen kan je via internet wat lokale motorzaken opzoeken met eigen site en daar kijken. Je hebt ook nog iets als een (autotrader.com.au???)... maar daar staat echt niet het gehele aanbod op.

Ik denk dat je gewoon online even moet gaan kijken wat er zoal is, wat je wilt, welke prijzen etc. En zodra je er eenmaal bent naar een paar zaken gaan en kopen maar!
 
Laatst bewerkt:
:^
Westkust is van Perth noordwaarts naar Broome/Darwin.
Een heel eind, met weinig bewoners en nog veel minder benzinestations, dat vraagt dus wat planning.
De weg is goed geasfalteerd dat wel.
Voor de kleine afstanden moet je maar lekker een dagje in NL gaan touren :+


hehe, klopt dat daar weinig mensen wonen en de afstanden tussen de steden groot is zelfs voor Australische begrippen. De wegen zijn prima en ook voldoende benzine te vinden! Van te voren even checken als je wilt. Maar een paar extra liter achterop en bij iedere gelegenheid vol gooien moet voldoende zijn hoor!

:]
 
Jerrycans voor benzine.
Je zal plekken doorkruisen waar het volgende tankstation 300miles weg is.

Niet als je je tot te hoofdweg beperkt. Daar zijn NET voldoende benzinepompen (laat het woord 'station' maar achterwege) om met een motor doenbaar te zijn zonder grote reserve.

Maar ... het is zooooooooooo verleidelijk om ook ff een zijweg in te slaan, en dan kom je snel aan 100/200km extra tussen de benzinepompen, en dara heb je dan weer en grote jerrycan voor nodig.
Of een zuinige brommer die je 400/500km ver kan brengen
 
Terug
Bovenaan Onderaan