Tips gevraagd

Quukske

Rookie
19 apr 2017
9
0
Hallo,

Graag wil ik jullie adviezen, welke motoren bij me kunnen passen en welke ik zeker moet proberen.
Ik ben een vrouw van 1.71cm, in verhouding lange benen.
Mijn lesmotor was een Yamaha MT07, voor mijn gevoel iets te veel voorover hangen. Verder fijne motor.
Mijn eerste eigen motor was een Yamaha Bulldog 1100cc. Helemaal verliefd op, maar te groot en zwaar voor mij. Moeite met verzetten en parkeren.
Ik rijd nu op een Honda Rebel 450cc uit ‘89. Deze is wat te klein. Niet comfortabel voor langere stukken.
Ik wil er graag mee naar mijn werk, 40km per dag. Maar ook weekendjes mee weg kunnen.
Budget Max €4000,- qua stijl houd ik van naked en shoppers.

graag jullie tips! Alvast bedankt!
 
Hallo,
Max €4000,- qua stijl houd ik van naked en shoppers
Je hebt verschillende designs. Zie ze ook wel eens in het geel, met een andere logo erop. Denk dat je qua budget wel uit komt.

F264AF49-0354-4384-863F-FC63D0E17BB6.jpeg
 
Hallo,

Graag wil ik jullie adviezen, welke motoren bij me kunnen passen en welke ik zeker moet proberen.
Ik ben een vrouw van 1.71cm, in verhouding lange benen.
Mijn lesmotor was een Yamaha MT07, voor mijn gevoel iets te veel voorover hangen. Verder fijne motor.
Mijn eerste eigen motor was een Yamaha Bulldog 1100cc. Helemaal verliefd op, maar te groot en zwaar voor mij. Moeite met verzetten en parkeren.
Ik rijd nu op een Honda Rebel 450cc uit ‘89. Deze is wat te klein. Niet comfortabel voor langere stukken.
Ik wil er graag mee naar mijn werk, 40km per dag. Maar ook weekendjes mee weg kunnen.
Budget Max €4000,- qua stijl houd ik van naked en shoppers.

graag jullie tips! Alvast bedankt!
Suzuki SV650N
 
qua stijl houd ik van naked en shoppers.
Tip n.a.v de hint van @MrProper : zoek op choppers ipv shoppers.

Verder heeft Suzuki een rits prima nakeds gemaakt in de vorm van Bandits, SV's, Gladiussen etc. Maar leuke nakeds vind je overal (....vrijdag, must resist..). Ducati Monsters zijn legendarisch, elke Japanse frabriek heeft nakeds gemaakt, Triumph Street en speed triples staan hoog aangeschreven enz.

Er blijft dan nog steeds veel te kiezen over. Misschien is een rondje door een grote motorzaak een optie om eerst proef te zitten en te kijken wat je vooral niet wil.

Welke opties wil je? ABS maakt de spoeling bijvoorbeeld al een stuk dunner
 
  • Haha
Waarderingen: Loki
Hallo,

Graag wil ik jullie adviezen, welke motoren bij me kunnen passen en welke ik zeker moet proberen.
Ik ben een vrouw van 1.71cm, in verhouding lange benen.
Mijn lesmotor was een Yamaha MT07, voor mijn gevoel iets te veel voorover hangen. Verder fijne motor.
Mijn eerste eigen motor was een Yamaha Bulldog 1100cc. Helemaal verliefd op, maar te groot en zwaar voor mij. Moeite met verzetten en parkeren.
Ik rijd nu op een Honda Rebel 450cc uit ‘89. Deze is wat te klein. Niet comfortabel voor langere stukken.
Ik wil er graag mee naar mijn werk, 40km per dag. Maar ook weekendjes mee weg kunnen.
Budget Max €4000,- qua stijl houd ik van naked en shoppers.

graag jullie tips! Alvast bedankt!

Even een paar serieuze pogingen:
Ongeveer 700 - 900 cc
Comfortabel als reis- en woonwerkmotor
Niet te hoog, niet te zwaar
Max 4000,-
Naked / chopper achtig.
Niet merkgebonden.
Leeftijd maakt niet uit.
Gezien je liefde voor de Bulldog, en de keuze voor de Rebel, bij voorkeur een twin.



Toch een 4 cilinder:




 
M'n vriendin (inmiddels vrouw) was op zoek naar iets heel anders en slingerde haar been per ongeluk op een Ducati monster uit '95. Op slag verliefd. Ze is 1.67. Wellicht dat zoiets jou ook goed past. Lekker naar een grote motorzaak gaan en overal op proefzitten.
 
motorzaak opzoeken en om wat verschillende motoren zitten. daarna kritischer worden op je keuze motor.
idd, grote zaak opzoeken en proefzitten - ritten, voorselectie hier ahv adviezen maar voor het echte reetwerk zul jezelf moeten ondervinden.
 
Mijn advies: Gsr 600.
Een van de fijnste motoren die ik gereden heb.
Rechtop zitten, fijn zadel, licht in gewicht, makkelijk sturen, en het vriendelijke karakter van een viercilinder.

 
Als je een BT1100 leuk vond dan ga je een Monster ook leuk vinden,die
hebben het zelfde motorkarakter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan