Tips gezocht! MotoGP Mugello

Kim46

MF veteraan
22 mei 2010
1.602
0
Hallo!

Dit jaar dan eindelijk een droom die uit gaat komen! We gaan naar de MotoGP in Mugello! Alleen duimen dat Rossi geen been gaat breken voor de tijd.. iets met onderbuikgevoel denk ik :+ :+

We hebben inmiddels de tickets en een aantal hotels al geregeld. Voor de GP gaan we eerst nog een bezoek brengen aan Tavullia. Vanuit daar we richting het circuit om donderdag in de rij te gaan staan voor de camper plekken! :P

Nog een aantal vragen..
- Zijn er in Tavullia nog speciale plekken/gebouwen wat je als Rossi fan gezien moet hebben?
- Is de Rossi ranch een bezoekje waard? Als je daar überhaupt mag komen tenminste..
- Moet je donderdag ochtend al op tijd in de rij staan voor de camper plekken aan de baan? Ik heb ergens gelezen dat het circuit om 16:00 open gaat. Is dit nog steeds zo?
- Kun je vlakbij start/finish op een mooie plek langs te baan staan? (Aangezien we wel als een stel gekken na afloop van de race de baan op willen lopen *O* )
- Hoeveel vertraging/files kunnen we na de race verwachten?
- Nog algemene tips wat handig is om te weten?

Dankje! :)
 
Er staat al veel op M-F over Mugello, Tavullia en de ranch.
Maar een eigen topic is natuurlijk het leukste.
En je hebt al wat eigen vragen. :t
Veel plezier alvast. *O*

Ervaring met GP Mugello?
 
Laatst bewerkt:
Hallo!

Dit jaar dan eindelijk een droom die uit gaat komen! We gaan naar de MotoGP in Mugello! Alleen duimen dat Rossi geen been gaat breken voor de tijd.. iets met onderbuikgevoel denk ik :+ :+

We hebben inmiddels de tickets en een aantal hotels al geregeld. Voor de GP gaan we eerst nog een bezoek brengen aan Tavullia. Vanuit daar we richting het circuit om donderdag in de rij te gaan staan voor de camper plekken! :P

Nog een aantal vragen..
- Zijn er in Tavullia nog speciale plekken/gebouwen wat je als Rossi fan gezien moet hebben?
Wij zijn in het museum 'The History of Sic' geweest. Niet groot, maar mooi om al zijn motoren etc te bekijken, maar vooral de sfeer is bijzonder, alles ademt motorsport in die omgeving. Ben ook even op de ongeluklocatie van Nicky geweest en daar een kaarte opgehangen. Speciaal moment.
Wat ik ook erg de moeite waard vond is om de Route Panoramica tussen Catollica en Pesaro te rijden. Deze route omschrijft Rossi in zijn biografie als de route waar hij met zijn vrienden op zijn scooter heen en weer scheurde. De moeite waard om voor € 40,- een dag een 125cc scooter te huren daar. :]

- Is de Rossi ranch een bezoekje waard? Als je daar überhaupt mag komen tenminste..
Leuk om even te bekijken, maar niet hel spectaculair (toen wij er waren tenminste)
- Moet je donderdag ochtend al op tijd in de rij staan voor de camper plekken aan de baan? Ik heb ergens gelezen dat het circuit om 16:00 open gaat. Is dit nog steeds zo?
Wij zijn 2 keer heen geweest en om 21:00u sávonds uit nood-Drenthe vertrokken en kwamen daar rond 13:30u/14:00u aan. Dan staan er ca. 100 campers voor je in de rij, maar die rij lost aardig snel op. Ze willen bij de ingang wel even in je camper kijken, maar dat gaat vrij vlot.
- Kun je vlakbij start/finish op een mooie plek langs te baan staan? (Aangezien we wel als een stel gekken na afloop van de race de baan op willen lopen *O* )
Wij stonden t.h.v. rempunt na start/finish, daar klappen ze met 340/350 in de remmen. Daar staat een groot videoscherm en je kan daar echt met je camper op ca. 25/30m van de baan staan! In de hoek thv de bocht 1 is een hek wat ze opendoen na de race. Ook thv de uitgang pitstraat is een hek wat ze openzetten.
- Hoeveel vertraging/files kunnen we na de race verwachten?
4 uur stilstaan voordat je het circuit af bent, dus gewoon rustig even gaan eten en inpakken en rond 19:00u/20:00u gewoon het circuit afrijden.
- Nog algemene tips wat handig is om te weten?
Pitbike voorzien van bromfietskentekenplaat en gefotosjopte papieren. Zo lang de pitbike meer als 50cc heeft is het goed. Bromfietsen laten ze namelijk niet toe.

Dankje! :)

Oh ja, heel belangrijk om vooral niet te vergeten! :Y : http://rookstaven.nl/product/rookstaaf-geel/

PlekkieMugello.jpg~original
 
Laatst bewerkt:
Neem ingang scarperia. Daar kun je dicht aan de baan camperen. Pb me maar voor mooie routes in toscane. Kom zelf al jaren in mugello. Op de motor er naar toe natuurlijk. Wil je snachts slapen ga dan naar camping Mugello verde dat is vlak bij het circuit.
full
 
Oh ja, heel belangrijk om vooral niet te vergeten! :Y : http://rookstaven.nl/product/rookstaaf-geel/

[afbeelding]


Bedankt voor alle tips! Top! ;)
Waarschijnlijk een stomme vraag.. Weet je waar de ongeluklocatie van Hayden is? Dit is in de buurt van Riccione, maar waar precies?
Wat een mooie plek om met de camper te staan zeg! Bij welke ingang moet je zijn om daar te kunnen komen? Kun je nog een beetje mooi de eerste bocht inkijken of valt dat nog tegen? In de buurt van een scherm is in ieder geval al fijn!

Ik las ook ergens dat het gekkenwerk is met inderdaad pitbikes en dat spul. Is dat ook zo op dat stuk waar jij hebt gestaan? Beetje zoals vroeger toen het nog minder streng was op Assen.. Lomp en onbenullig dus :}
 
Bedankt voor alle tips! Top! ;)
Waarschijnlijk een stomme vraag.. Weet je waar de ongeluklocatie van Hayden is? Dit is in de buurt van Riccione, maar waar precies?
Wat een mooie plek om met de camper te staan zeg! Bij welke ingang moet je zijn om daar te kunnen komen? Kun je nog een beetje mooi de eerste bocht inkijken of valt dat nog tegen? In de buurt van een scherm is in ieder geval al fijn!

Ik las ook ergens dat het gekkenwerk is met inderdaad pitbikes en dat spul. Is dat ook zo op dat stuk waar jij hebt gestaan? Beetje zoals vroeger toen het nog minder streng was op Assen.. Lomp en onbenullig dus :}

:? :?
 
Bedankt voor alle tips! Top! ;)
Waarschijnlijk een stomme vraag.. Weet je waar de ongeluklocatie van Hayden is? Dit is in de buurt van Riccione, maar waar precies? Direct achter het circuit van Misano, kruising Tavoleto/Via Ca Raffaelli. Was wel even speciaal, had in april een meet en greet met Nicky gehad in de Ten Kate pitbox en 3 weken verongelukte hij '(
Wat een mooie plek om met de camper te staan zeg! Bij welke ingang moet je zijVia n om daar te kunnen komen? Mugello - Ingresso Palagio Kun je nog een beetje mooi de eerste bocht inkijken of valt dat nog tegen? Eerste bocht inkijken valt tegen, dan moet je iets verder naar de bocht lopen In de buurt van een scherm is in ieder geval al fijn!

Ik las ook ergens dat het gekkenwerk is met inderdaad pitbikes en dat spul. Is dat ook zo op dat stuk waar jij hebt gestaan? Beetje zoals vroeger toen het nog minder streng was op Assen.. Lomp en onbenullig dus :} Ze controleren elke camper daar op lawaaimotoren etc. Naast ons stonden 3 campers met Italianen en daar kwam uit de ene camper een cilinderkop, uit de ander een onderblok en uit de andere een kabelboom en die sleutelden ter plekke een lawaaimotorblok in elkaar, geniaal! Pitbike voorzien van nummerplaat met bijhorende papieren. 50cc is niet toegestaan, alleen motoren, dus een pitbike van 110cc is geen probleem.
Maak je geen zorgen, aan gekkigheid geen gebrek, al mugello non si dorme *O* *O* *O*
 
Oma👋

Zojuist kaarten besteld voor Mugello 2020! We gaan met 5 man heen en hebben er een kleine week voor uit getrokken om er te komen! Ontzettend veel zin in!
Camping MugelloVerde ben ik al eerder geweest met een motortrip, daar gaan we nu weer heen. Was goed bevallen.
 
Mijn vriendin en ik twijfelen tussen Mugello en Misano..
Denk dat het Misano word ivm de vakantie en dan ook meteen ff tavulia meepakken
 
Hallo,

Wij gaan dit jaar ook naar Mugello en denken om op camping MugelloVerde te kamperen. Weet 1 van jullie of het lopend of met een fiets te doen is naar het circuit?
 
We zijn ook eens geweest. Niet verbleven op een camping maar in een hotel in Misano. Om op het circuit te komen geen probleem maar na de races..wat een puinhoop. Wij zaten op de rossi tribune acheraf geen goede keuze. Rond het circuit wandelen kon niet we konden alleen achter die tribune wandelen dat was het.
 
Oma👋

Zojuist kaarten besteld voor Mugello 2020! We gaan met 5 man heen en hebben er een kleine week voor uit getrokken om er te komen! Ontzettend veel zin in!
Camping MugelloVerde ben ik al eerder geweest met een motortrip, daar gaan we nu weer heen. Was goed bevallen.
Oma👋

Zojuist kaarten besteld voor Mugello 2020! We gaan met 5 man heen en hebben er een kleine week voor uit getrokken om er te komen! Ontzettend veel zin in!
Camping MugelloVerde ben ik al eerder geweest met een motortrip, daar gaan we nu weer heen. Was goed bevallen.
@Keeskapstok, aangezien jij op MugelloVerde hebt gestaan heb jij misschien antwoord op mijn vraag?
 
Ik ben daar een keer geweest op doorreis naar Misano. Mugello circuit is ook voor mij nieuw. Geen idee of het aan te lopen/fietsen is
 
Wij zijn twee jaar geleden rond de GP van Misano in Tavullia geweest, niet veel bijzonders maar het ademt er VR46. We zijn er enkel naar de Rossishop en Pizzaria geweest. Stond nog op de bucketlist.
 
Wij ook, 1 overnachting gedaan daar dat was ook wel meer dan genoeg.
Wel leuk om een keer naar toe te gaan maar er is weinig te beleven.
 
Tips voor de MotoGP van San Marino.
San Marino, Urbino en Gradara zijn leuk en om te overnachten is Catolica erg leuk, helemaal in Rossi sfeer! Daar kun je ook nog even lekker naar het strand.
En het Simoncelli museum is de moeite waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan