Tips integraal(systeem)helm??

Mazzia

MF veteraan
16 sep 2004
2.242
0
Alphen aan den Rijn
In de zomer rijd ik het liefst met een potje maar in de winter en met regen is het toch wel relaxed om een integraal te dragen. Nou heb ik er wel eentje maar die is aan vervanging toe.
Omdat ik dus echt met goed weer met een potje rijd dacht ik met een ROOF BOXER de ultieme helm gevonden te hebben. Dan heb je eigenlijk altijd je integraal bij je en hoef je nooit te dubben bij wisselvallig weer welke helm je zal pakken.

Tot ik een beetje mijn licht ging opsteken over een ROOF BOXER en ik eigenlijk las dat ie juist met regen waardeloos is omdat de hele boel binnen no-time beslaat. Ik vind dit echt waanzinnig jammer want het leek mij zo'n perfecte oplossing.

Heeft iemand misschien tips voor een andere dergelijke, wel regenproof, systeemhelm????
 
Dat beslaan heb je eigenlijk bij alle helmen waar geen dubbel vizier/pinlock/fogcity in zit, maakt niet uit of het nu een systeemhelm of integraalhelm is. Het is nu eenmaal zo dat als het wat kouder wordt je vizier binnen no-time aan de binnenkant beslagen is doordat het vocht binnen in je helm niet weg kan en dus maar neerslaat tegen de binnenkant van je (koude) vizier. Het enige dat je écht kunt doen om dit te voorkomen, is een binnenvizier (laten) monteren.

Oh, trouwens, de meeste fabrikanten van systeemhelmen waarschuwen er expliciet voor dat je niet moet gaan rijden met opgeklapt kinstuk, omdat je dan toch een essentieel stuk bescherming mist. Het is maar dat je het weet.
 
de schuberth's (ja ben fan ;-) hebben een anti-fog laag. nou heb ik de mijne nog maar kort, maar bij mij werkt het goed. de ruit beslaat véél minder snel.
 
Ik heb een Caberg J1+ systeemhelm, met een pinlock binnenvizier.
Bevalt goed en is met optionele set volledig om te bouwen tot jethelm.

Tom
 
Terug
Bovenaan Onderaan