Tips kopen nieuwe motor

Status
Niet open voor verdere reacties.

M-Martijn-

MF'er
30 jun 2015
113
3
Best Motorrijders

Vorige week ben ik geslaagd voor mijn a2 rijbewijs, en nu kan ik eindelijk een motor gaan kopen! *O* nou is mijn oog gevallen op een Honda cbr500r (2e hands) uit 2013. (20.000 km gelopen)

Nou vraag ik mij af of jullie misschien goeie tips of trucks hebben bij het bekijken van een 2e hands motor. waar moet ik op letten bij proefrit bijvoorbeeld? zijn er mensen met een cbr500r? zijn er Misschien productie problemen met het model? (las ergens iets over te strakke kleppen. maar niks verder over kunnen vinden)

alles ervaring is welkom
ik hoor het graag!

thnx alvast

Ps: ik heb de zoekfunctie gebruikt naar vergelijkbare topics maar kwam niet veel uit.
 
Weet niet wat voor soort truck je zoekt, maar hier passen genoeg motoren in:
6850298188_8fcc61b2ef_b.jpg
 
Altijd handje tegen de motor aan als je aan komt.
Als deze warm is heeft de eigenaar hem net warm gereden. Kan het zijn dat er startproblemen zijn ofzo.
Koude motor moet je hebben.
Olie nakijken. Te weinig olie, vermoedelijk slecht onderhoud.
Olie nog netjes?
Gezond verstand.
En evt iemand meenemen die er wat meer verstand van heeft.
 
Rij op een rechte weg en niet teveel wind van opzij even met de handen los van het stuur, trekt de motor erg naar links of rechts dan zal hij krom zijn door schade....
Kijk ook naar pakkingen of die niet zweten, voorvorkkeringen mogen ook niet lekken, afgeschampte moeren beloven vaak ook niet veel goeds. Het rubber van de voetsteunen mag bij deze km stand natuurlijk ook niet afgesleten zijn. Succes!
 
Je krijgt hier straks zoveel tips en vrachtwagens dat je er scheel van wordt. Neem even iemand mee die d'r wat meer verstand van heeft en weet waar die op moet letten. Kun je zelf ook veel leren ;)
Is natuurlijk nooit een garantie want niemand kan in het blok kijken :N
 
Je krijgt hier straks zoveel tips en vrachtwagens dat je er scheel van wordt. Neem even iemand mee die d'r wat meer verstand van heeft en weet waar die op moet letten. Kun je zelf ook veel leren ;)
Is natuurlijk nooit een garantie want niemand kan in het blok kijken :N

Doen!
 
Welkom op motor-forum en gefeliciteerd met je A2 *O*

Het is een Honda en hij is net 2 jaar jong. Het belangrijkste zal zijn om uit te kijken voor eventuele valschade. Een keer omvallen en een krasje is niet erg (wel onderhandelingspunt ;) ), een flinke smakkerd is een ander verhaal. Maar waarschijnlijk staat ie te koop omdat de huidige eigenaar nu onbeperkt mag rijden en meer powerrrrr on de de bips wil :)
 
Ik heb inmiddels een andere cbr500r gekocht. dus ik zeg slotje op dit topic. hoe werkt dat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan