Tips om motor in aanhanger (huif) vast te zetten

Heeft die huif aanhanger niet gewoon een buis boven de zijkanten? Kan je spanband daar aan.

Huif aan de zijkant kan ook gewoon los, spanband om de sjor ogen huif weer vast, lijkt me niet zo'n probleem, of is het een gesloten aanhanger ipv huif, dus vaste wanden.
Misschien zitten er gewoon sjor ogen in de bodem?
 
Ben ik nu de enige die hem niet in vering trekt? Is nergens voor nodig als je vooras maar vaststaat. Je ziet hem wel bewegen in je spiegels maar hij loopt echt niet weg. Bekijk bijlage 1435105

Ik vind dit niet verstandig. Je trekt de motor wel in de voorvering, maar door de achterkant naar voor te trekken. Dat is op zich nog niet zo erg, ware het niet dat je hard trekt aan een relatief zwak onderdeel: de duo steps. Er komt erg veel kracht op het montagepunt van de steps in een richting waar het niet op berekend is.

Veel beter is een spanband om de voorpoot/onderste kroonplaat. En aan de achterkant de achterbrug of de band. En als het echt niet anders kan de duo steps, maar veel minder vast. Dat zit aan de voorkant immers al goed. Het is puur voorkomen dat de achterkant opzij kan stuiteren.
 
Ik ga zaterdag een motor aanschaffen.
Gezien hij aan de andere kant van het land staat huur ik een dichte aanhangwagen met huif.
Hoe kan ik hem het beste vastzetten in deze huif?

Zit te denken om een deken mee te nemen en tussen de motor en de zijkant te doen,
om hem vervolgens met 2 spanbanden, 1 om het frame in het midden, en 1 om de voorvork te doen.
En zo tegen de zijkant te spannen.

Gezien ik bij het uitladen geen hulp heb (inladen wel gelukkig),
huur ik meteen deze plaat zodat ik hem eruit kan rijden.

Bedankt alvast voor de tips!

oprijplaat_big_1.jpg
Ennnn.... is het gelukt?
 
Ben ik nu de enige die hem niet in vering trekt? Is nergens voor nodig als je vooras maar vaststaat. Je ziet hem wel bewegen in je spiegels maar hij loopt echt niet weg. Bekijk bijlage 1435105
Mensen moeten toch beter geen voorbeeld nemen aan jouw kunsten.
Je trekt aan de stepjes in een richting waarin ze normaal nooit belast worden.(naar buiten toe)
Dat riempje vooraan is goed om een reiskoffer aan te spannen of hem te bevestigen in je koffer zodat hij niet te veel schuift.
Die riemen kunnen 200 kg aan als je er recht aan trekt.
Je belast die riemen onder een hoek waardoor ze meer belast worden.
En je trekt de motor duidelijk wel in de voorvering (kijk naar je voorvork).
 
Tja, misschien zie ik het ook verkeerd maar zoals B2 zou ik het ook niet doen.
Ben benieuwd of de spanbandjes of de duo steppies het houden als je met de aanhanger een stoeprandje meepikt of door een gat in de weg rijdt, het gewicht vd motor wordt dan aan de bovenkant niet in bedwang gehouden (topzwaar), motor donderd om ....
Neehh, ik trek hem liever met 2 ratelbandjes (niet die vd tv !!) L+R vlak boven de onderste kroonplaat een stukkie in z'n veren, liefst naar voren zodat 'ie in de steady stand getrokken wordt.
Dan nog een bandje van L naar R om/over het achterwiel dattie niet aan de wandel gaat.
Met hier en daar een beschermende poetsdoek/t-shirt tussen zodat je de verf en niet afschuurt.....

Maar misschien ben ik wel een doom-denker..... 8-)

En hebbie geen steady stand dan druk j'um in een hoek van de aanhanger....
 
Jawel, hij zit nu in het pcx forumgedeelte.
Hij heeft hem wel thuis gekregen, maar het is blijkbaar niet zo'n beste....
WAT?!?! Een pcx???! Zeg dan meteen dat het om zo’n k*t scooter gaat, |(ik zeg al steeds dat een scooter GEEN motor is.
Hebben we het continue over steppies en kroonplaten etc, zo’n plastic raceplee kun je alleen maar vastzetten met tien rollen ductape, je komt nergens bij ...

Nou succes ermee :t
 
Allemaal goede tips, gewoon twee keer naar voren vanuit de kroonplaat en voor wiel in een hoek zetten.

maar op de boot gooide ze een kussentje op de buddy, spanbandje daar over en klaar.
 
Allemaal goede tips, gewoon twee keer naar voren vanuit de kroonplaat en voor wiel in een hoek zetten.

maar op de boot gooide ze een kussentje op de buddy, spanbandje daar over en klaar.

De keren dat ik op de boot zat moest iedereen z'n eigen motor vast zetten. En dat heeft ook mijn voorkeur.

Alleen is het niet aan iedereen besteed .. heb een hele stoere Harley rijder geholpen. Die wist zich geen raad met een spanband om de motor :p
 
Bedankt voor jullie reacties mannen.
Dankzij jullie tips heb ik dezelfde avond nog een motortrailer gehuurd.
En gisteren na een lange rit thuisgekomen.
De kosten waren dusdanig laag dat ik het risico niet wilde lopen op beschadigingen.
2 spanbanden eromheen en alles is prima verlopen.

En wat betreft de andere reacties,
een beetje kort door de bocht. Ik ben net nieuw hier en had me notificaties uitstaan.

@KwaSuz
Ik heb ook een normale motor, de manier hoe jij je nu profileert zegt veel over jezelf.
Echt kansloos om zo te reageren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan