Tips om 's ochtends de doorwaai jas aan te kunnen

Frank-m

Die hard MF'er
Donateur
13 apr 2017
976
870
Zalk
Goedemorgen allemaal,

Met de fantastische temperaturen van de afgelopen dagen heb ik graag mijn doorwaai jas aan op mijn woon-werk traject.
Ik vertrek omstreeks half 7 naar mijn werk en dan vindt ik het nog verekte fris, ongeveer 12°.

Om toch een beetje comfy te rijden doe ik er nu de regenvoering van mijn gewone jas eronder.
Deze sluit namelijk nauw aan (ik heb weinig ruimte over in mijn doorwaai jas :P ) en is winddicht.
Zijn hier eventueel ook betere alternatieven voor (behalve niet huilen natuurlijk)?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen :t
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er 's ochtends een trui onder aan. Geen dikke, dus misschien past dat bij jou ook nog.
 
Die regenvoering is een goede. Er zijn ook doorwaaijassen te koop met zo'n voering. Anders een dunne windstopper.
 
Ik vindt het nadeel van een trui dat die niet wind dicht is.
Soft shell gaat er echt niet bij onder passen, met de regenvoering is het al krap zat...
 
Een normale regenjas er bovenop, is ook gemakkelijk uit te trekken wanneer je het onderweg warm krijgt. Je kan ook een paar kranten in je jas proppen.
 
Zo’n windstopper is nauwelijks dik te noemen.. :? ..de mijne lijkt wel op een een t-shirt.

Van het voorjaar op advies van Motoport de combinatie gekocht van doorwaaijas/windstopper....ook in de frisse maanden zo gebruikt......en sindsdien mijn motorpak niet meer aangehad met deze zomerse temperaturen..... :+
 
Ik heb zelf een Alpinestars T-GP R Air, daar zat zo'n windstopper en die heb ik er 's ochtends inzitten. En dan gewoon een t-shirt er onder. Ook heb ik een kol aan(of om). Daarmee is het voor mij te doen, moet wel zeggen dat ik een uurtje later opstap.

En als het nou echt niet te doen is, gewoon gas geven en grote kop koffie op het werk nemen :+
 
Met dit warme weer rij ik ook om half 7 's ochtends gewoon met een t-shirt onder de doorwaaijas.
Heerlijk koel begin van een warme dag.
 
ik ga gewoon zo` lekker luchtig. _O-

full
 
Laatst bewerkt:
Ik draag een goretex regenjas (overjas zonder voering). Is winddicht en houdt de warmte vast...
 
een doorwaai jas kopen met een windvoering die je er 's middags uit kan halen?
Een dun laagje voor de wind is echte genoeg. truien enzo helpen niks, maar zijn wel onhandig.
 
Ik ga s'ochtends al kapot van de warmte. Maar mocht het ineens afkoelen tot min zes heb ik een flinterdun winddicht sportjasje opgerold tot tennisbal in de kofferbak van mijn Falco.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan