Tips om voor de eerste keer te crossen op parcour

Idd Rednas, krampachtig vasthouden. Meestal komt dat omdat je niet stabiel genoeg op de motor zit. Wat dus wil zeggen dat je met je knieeen moet klemmen.

Dat je na 3 ronden niet meer kunt zoals hier op de vorige pagina staat ligt in eerste instantsie grotendeels aan je positie op de motor. Wil je zo snel mogenlijk beter worden? zoek dan een mooi kort baantje op. Bij een te lange baan heb je snel dat je als je denkt dat je de volgende keer de bocht anders gaan nemen, of een andere lijn wilt rijden. Dat je het het volgende rondje al weer vergeten bent. Dat komt vooral omdat je al je aandacht al nodig hebt om op de motor te blijven zitten :P

Owja, de eerste keren lijkt het niet zo leuk. Je hebt overal moeite mee alles doet pijn naderhand enz. ga toch gewoon weer rijden de volgende keer je zult merken dat je elke keer dat je gaat rijden gigantisch veel bijleerd!
Voldoening naderhand is meestal ook groot (mits geen stukken) als je weer het gevoel hebt dat je echt 2x zo hard rond ging als vorige keer :D

En je hebt echt niet zoveel tijd nodig om op een redelijk niveau te komen. Ik had +- 12 uur nodig (zuiger tijd) om van totale beginner naar een leuk niveau te komen. (mee kunnen komen met middenmoot)
 
ik ben dus vandaag gaan rijden en het is nog redelijk gegaan vondt ik
de motoren van 125cc en meer mochten 5x 20 min rijden.

1e keer: ik reed in 2e versnelling en er was mischien 5 man op de baan van 800m.
ben niet gevallen maar reed zeer traag. na 3 ronden inderdaat dood op.

2e keer: ik reed iets sneller en er zat 30 man op de piste en bij de eerste bocht haakt mijn voorwiel in het losse zand en viel ik = remhendel gebroken en terug te voet.

3e keer weer 30 man :( op de piste maar ik reed wat sneller dan de vorige keren (hoog in toeren in 2e en derde).
na 3 ronden ben ik gestopt want ik had kramp in mijn armen.

4e keer werd er net gesproeid alles was modder en ik heb 4 ronden gereden tot ik weer kramp kreeg in mijn armen in de derde ronde kwam er een piloot vies op mij, doordat het vers gesproeid was reed iedereen op de zijkant en hij wilde me inhalen en blokkeerde hem zeker onbewust en hij begon te roepen.

dan ben ik naar huis gegaan.

ik heb geen schrik om te vallen of zo ik heb alleen schrik van de mede piloten voor wanneer ik val of zoals het nu nog is wanneer ik traag een bocht neem en zij snel.
soms raken ze je met je stuur en dan knijp ik ze echt.

maar al bij al gaat het goed, snelheid en techniek nog een stuk bijwerken en het zal wel lukken.

ik weet wat je bedoelt metde eerste keren saai, ik haat het gewoon dat ik niet op mijn gemak kan rijden en er altijd 10 achter mij zitten om te kijken hoe ze mij kunnen paseren.

ik heb 1x gesprongen 50cm hoog op een tafelberg.

ik ga nu wel gaan slpaen want het was echt vermeoiend en volgende week ga ik weer.
;)
 
Als je veel last hebt van medestanders moet je gewoon de volgende keer op n andere baan gaan rijden. MON banen zijn meestal al wat minder bezet. want 30 man op een circuit van 800 meter, dat gaat niet goed. Ga bv. een naar bergehem als dat in de buurt is dan. Daar kun je makkelijk je eigen tempo rijden, tis er op zondag nooit echt druk. Baan is ook breed genoeg enzo. Maar er zijn nog legio circuits meer die aan die beschrijving voldoen.

Succes de volgende keer :D
 
Nog een tip, op zondag zijn de banen meestal rustiger omdat dan wedstrijden zijn. En anders moet je maar gewoon een keer in zuid-nederland rijden.
Ik ken maar weinig banen waar het zo druk met trainen.

En piccies !! *D :Y ;)
 
En als je mederijders het niet op kunnen brengen om respect te tonen, ook voor de langzamere brommers, zijn ze vergeten dat ze zelf ook zo zijn begonnen. :W :W
 
full


WOW, los! goed bezig, heb ik vroegah met mijn dt-tje ook weleens gehad, ik sta ook op het punt eens te beginnen met crossen :P

Tip voor die afgebroken remhendel: boor een gaatje net achter de kop van de hendel, dan breekt de kop af en niet de hele hendel ;)
 
ja maar als je kop afbreekt mag je ook geen wedstrijden rijden want als ze je motor dan controleren is het een scherp uitstekend deel en kun je weer terug om een nieuwe hendel erop te zetten ;) dus het maakt nix uit
 
ja maar als je kop afbreekt mag je ook geen wedstrijden rijden want als ze je motor dan controleren is het een scherp uitstekend deel en kun je weer terug om een nieuwe hendel erop te zetten ;) dus het maakt nix uit

Hij heeft moeten lopen door een afgebroken hendel ;) ;)
En had jij al het idee dat bovenstaande aan wedstrijden meedoet?
Bedankt voor het melden, maar ik vind het meer betweterig overkomen, zeker met die ;) het maakt voor de topicstarter dus wel degelijk uit :)

;)
 
ik heb zelf een honda en die hebben meestal te lange koppelingshendels bij mij is die ook een paar keer afgebroken maar hij rijdt er wel om hoor
 
ok, bedankt
en ook bedankt voor die tip zal ik doen zo moet ik niet terug lopen en kan ik naar weg rijden om een neuwe hendel te bevestigen *D
 
och schij uit iedereen was trager maar iedereen was ook bek af toen ze van de baan waren hihi.... Gelukkis was de 2de manch ook afgelast konden we eindelijk naar huis
maar gelukkig ben ik er toen wel op blijven zitten anders was mijn pak zo smerig geworden _O-


:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan