Tips over donkere vizieren

Hmmm asociaal, dus je moet nu ook al om andere mensen denken als je een donker vizier hebt, het moet niet gekker worden. Ach ja, scheit aan die mensen want ik neem nooit meer een helder vizier. Ik had mijn vizier al 3 jaar eerder moeten kopen, ik kan het echt aanraden. En het kijkt veel relaxer.


[afbeelding]


Heb ook het zelfde vizier, is idd wel erg irritant als he donker wordt, en nog irritanter
als het begint te regenen.
Dit zijn de enige nadelen voor mij.
Maar heb er ook een normaal vizier bij, wat ik alleen draagt als ik van huis weg gaat met flinke regen, of als het weer eerder donker wordt.
Alleen nog is een keer een Pinlockje aanschaffen ;)

Verder alleen maar voordelen..
Zonnestralen, doen je niets.
Heerlijk rustig voor je ogen.
In mijn brommer jaren, reed ik al met zwart vizier rond...

En ja, het staat ook stoer..
Intimiderend???
Dan zal dat wel te maken hebben met de persoon die dat vindt.
Bij een ander vindt ik het ook erg gaaf staan.
 
Ik vond het rijden met een zonnebril helemaal niks.
Met een donker vizier heb ik een perfect zicht en geen last van de zon.

Als het donker is, moet je inderdaad je vizier wisselen.
Kan een nadeel zijn als je hier geen rekening mee hebt gehouden.
 
Ik heb een meekleurende Fogcity. Toppertje.

Voor de écht zonnige dagen heb ik zo'n Bertoni motorzonnebril. Past prima en schuif je zó de helm in (platte pootjes) Kun je tot zo'n 80 km/u prima mee met open viziertje rijden, zodat alles lekker doorwaait.
 
9 van de 10 keer zetten ze de pomp niet eens aan wanneer je je helm nog op hebt ;)

Dus als je niet wilt dat iedereen je belachelijke zonnebril ziet, zet je wanneer je naar binnen loopt om te betalen inderdaad weer je helm op :+

9 van de 10 keer hou ik mn helm op, want ik tank over het algemeen toch bij dezelfde pomp waar ik mijn pinpas in zo'n handig sleufje prop, waarop ie het gewoon doet.

Mensen mogen niet weten dat ik het ben die bij de ANWB 'goedkope' euro95 in zn motor pleurt, dus ben maar wat blij met mn donkere vizier :+
 
Ik vind die 99 euro voor een Arai viziertje toch heikel minpunt B|
En de kwaliteit is dan ook ver te zoeken :X .
 
9 van de 10 keer hou ik mn helm op, want ik tank over het algemeen toch bij dezelfde pomp waar ik mijn pinpas in zo'n handig sleufje prop, waarop ie het gewoon doet.

Mensen mogen niet weten dat ik het ben die bij de ANWB 'goedkope' euro95 in zn motor pleurt, dus ben maar wat blij met mn donkere vizier :+


Yep, die pinpompen zijn ideaal ;)

Krauwer :+
 
Er bestaan zonnebrillen die donkerder worden in de zon en lichter worden in de schaduw (of 's nachts)

Bestaan er zo geen vizieren?

Nu weet ik niet of dit met kunststof mogelijk is :?
 
Er bestaan zonnebrillen die donkerder worden in de zon en lichter worden in de schaduw (of 's nachts)

Bestaan er zo geen vizieren?

Nu weet ik niet of dit met kunststof mogelijk is :?

Het is uiteraard mogelijk. Een zonnebril heeft tenslotte ook kunststof glazen.....

Fogcity light reactive heeft een meekleurende laag. Werkt prima.
 
Ik heb een vraag over mijn silvere vizier waar ik op dit topic wel mee terecht kan denk :
Ik heb een ''meer doorschijnende'' plek in het midden... :( ....van mijn visier, nadat ik
voorzichtig met 1 vinger een plekje weg wou halen.. zijn deze spiegelvisieren nu echt zo kwetsbaar of is dit nog te herstellen/of mischien een productiefout ??
anders wordt het waarschijnlijk weer een 40 euri voor een nieuw visier dankzij dit |(
 
Ik heb een vraag over mijn silvere vizier waar ik op dit topic wel mee terecht kan denk :
Ik heb een ''meer doorschijnende'' plek in het midden... :( ....van mijn visier, nadat ik
voorzichtig met 1 vinger een plekje weg wou halen.. zijn deze spiegelvisieren nu echt zo kwetsbaar of is dit nog te herstellen/of mischien een productiefout ??
anders wordt het waarschijnlijk weer een 40 euri voor een nieuw visier dankzij dit |(


Als je deels de reflectielaag hebt beschadigd......... weer een euri of 40 :Y
 
nee dat wordt weer een nieuw visier :P volgende keer voorzichtiger schoonmaken maar
 
Heb eerst ook met een zonnebril gereden ...........wat een drama!!

Tranende ogen,gleed door zweet telkens van me neus af,en dan zijn er nog steeds van die gevleugelde beesten die het presteren om achter de zonnebril te gaan zitten.

Lekker is dat als je op de snelweg zit om dan met je vinger te proberen om dat beest er weer weg te krijgen. :(

Heb nu een roofhelm met getint vizier,wat een verademing is dat .........kinstuk naar beneden,vizier omlaag en rijden maar.
Kan nu tenminste mijn verstand bij het rijden houden, inplaats van vliegen achter me bril weg te pulken...................

Ow ja en een bijkomend voordeel voor mij is dan weer dat mijn mascara niet meer doorloopt.................heel belangrijk _O-
Dat argument had ik hier nog niet gehoord................. :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een donker vizier... vind ik gewoon fijn. Gewoon effe openklappen als je wel normaal licht wil en als je denkt dat je in het donker moet rijden doe je gewoon ff een blank viziertje erin. simpel zat.

En: Ik vind het gewoon mooi.


P1010749-1.JPG
 
- Dus denk er nog maar eens over na en koop er dan snel een. Een zonnebril onder een licht vizier ziet er belachelijk uit, zeker als je verder op een flitsende motor en met een flitsend pak rijdt (toch dat stoere element dan........................................... :+)

idd _O-
 
En zijn die verspiegelde vizieren nou legaal? of kunnen ze je daar nou een boete voor aansmeren?

heb een blauw verspiegelde besteld voor op mijn blauwe carbon Lordship :}

En ik zorg wel datk genoeg zie.. btw was op je vizier smeren lijkt me niet echt handig voor je vizier.. je hebt toch speciale spray voor vizieren en ruiten etc? water afstotend? siliconenzooi of wat is dat? :+
 
ze hebben meer voordelen dan nadelen....

1 je kan geen oogcontact maken met automobilisten....

zien ze jou.....en zie jij hen? Een automobilist kan dat niet zien als hij je ogen niet ziet.

en 2: het staat gewoon asociaal naar mijn mening en die van velen anderen.

3: het kan intimiderend overkomen....zeker als je zo het tankstation binnen gaat om te betalen met je vizier naar beneden.

4: als het donker is buiten zie je VEEL minder met zo'n donker vizier.

koop liever een zonnebril voor als de zon schijnt.


Want het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat het 'stoer' staat en cool zou zijn.

toch?

1- dat kunnen mensen met een zonnebril ook niet

2- asociaal? die mis ik ff.

3- als je een tankstation(of welke winkel) binneloopt dan doe je je helm af.

4- dan neem je een helder vizier mee. En veel mensen rijden alleen met mooi weer.

goede reden om met een donker/spiegelvizier te rijden? op een zonnige dag is het prettig om met zo'n vizier te rijden :)
 
Welk godvergeten lompe hond wandeld tegenwoordig nog met een helm op een tankstation in? Dan ontgaat je alles wat er in deze wereld speelt :N
Ik. :)

Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar hier in de buurt is dat iig geen enkel probleem. Vizier open, afrekenen, klaar. Nog nooit commentaar op gehad.

Je ziet spoken.

:? waarom zou ik in godsnaam oogcontact met een automobilist willen hebben?

Moet je eens proberen in de spits op de A9. Staan best wel veel automobilisten.

Krijg je best een stijve nek van, ook. Steeds achterom kijken, enzo.
 
Laatst bewerkt:
als ik trouwens oogcontact wil maken kan ik met me donkervizier bij het stoplicht gewoon ff vizier omhoog doen.. ziek je met zonnebril nog niet doen! ;) en wat tijdens het rijden betreft: men ziet echt je oogbewegingen niet hoor :+ hoogstens of je helm draait, dus daar maakt het vizier niet veel bij uit :+
 
Ik. :)

Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar hier in de buurt is dat iig geen enkel probleem. Vizier open, afrekenen, klaar. Nog nooit commentaar op gehad.

Je ziet spoken.


nou.......

ik moet toch wel zeggen... tegenwoordig heb je gewoon aso's die tankstations overvallen met helm op..... dussssss, als je helm ophoudt, of je nou lief bent of niet, zo'n bediende's hartslag gaat dan gelijk omhoog omdat ie rekening mee houden moet dat....
en ja, bij jou om de hoek waar je ze kennen zal dat miss niet het geval zijn, maar ik vind het gewoon beleefd denk ik....?



hey trouwens ik moet nog een mf stickertje voor op de motor kentekenplaat 2x hebben :z
en een voor op de kentekenplaat van koekblik als het die geeft? :Y
 
Laatst bewerkt:
nou.......

ik moet toch wel zeggen... tegenwoordig heb je gewoon aso's die tankstations overvallen met helm op..... dussssss, als je helm ophoudt, of je nou lief bent of niet, zo'n bediende's hartslag gaat dan gelijk omhoog omdat ie rekening mee houden moet dat....
en ja, bij jou om de hoek waar je ze kennen zal dat miss niet het geval zijn, maar ik vind het gewoon beleefd denk ik....?



hey trouwens ik moet nog een mf stickertje voor op de motor kentekenplaat 2x hebben :z
en een voor op de kentekenplaat van koekblik als het die geeft? :Y

Right. Zal ik dan de volgende keer mijn jas ook maar in de auto laten liggen? Stel je voor dat de laatste overvaller ook een blauwe jas aan had, zeg. De pompbediende zou ter plekke een hartverzakking krijgen.

Als ze, nadat ik daar eerst uitgebreid, met kenteken en weet ik wat in vol zicht, heb staan tanken, vervolgens netjes in de rij ben gaan staan met mijn portemonnaie in mijn hand, etc. nog in hun broek zeiken omdat ze een helm zien, zijn ze toe aan ander werk. Bloemschikken ofzo. Of punniken. Hoewel dat laatste misschien wel wat te spannend is, met die naalden enzo.

Overigens, stickers kun je bestellen via het bestelformulier in het stickertopic. Voor de auto kentekenplaat zijn geen speciale stickers. Alleen langwerpige transparante die je eronder op een kentekenhouder zou kunnen plakken of ovale à la de ouderwetse NL sticker.
 
Laatst bewerkt:
Trouwens, rijden met een donker vizier in het holst van de nacht terwijl de regen met bakken uit de hemel valt, is ook niet bevorderlijk voor het zicht op de weg.
Wel spannnend: is dat een witte lijn, is dat de berm, is dat een auto?
Niet doen dus, levensgevaarlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan