tips over schoonmaken integraalhelm

jerome_mattie

Die hard MF'er
10 feb 2004
373
0
heb net een 2de hands integraal helm gekocht voor de vrouw en wil hem schoonmaken

kan iemand mij tips geven hoe ik de vastgelijmde binnenvoering het beste schoon kan krijgen/uitspoelen?

mag ik de helm in een emmer met sop dompelen?

ik ben benieuwd!!!!
 
Oh oh..... Een helm is zo'n beetje het enige onderdeel dat je NOOIT 2e hands zou moeten kopen. Je weet nooit wat er mee gebeurd is.
Je draagt een botspet voor de veiligheid, niet vanwege de mode...... Maar wat als je op je plaat gaat en dat ding blijkt al een keer te zijn "gebruikt"??? Dat kun je in veel gevallen niet zien....
Je eigen leven en dat van je vrouw/vriendin zou je meer waard moeten zijn. Zó duur is een nieuwe botspet toch niet????
 
jan klopt helemaal!!!

voor wat betreft de andere opmerkingen:

mijn vriendin is ook 2dehands ofzelfs meer-de-hands.

en zoals Jan dat zou zeggen: kun je dat ook niet van de buitenkant zien, pas als je het gebruikt merk je dat, en dan misschien nog niet. Dus die kun je die beter ook nieuw aanschaffen.
 
was een grapje over mn vriendin!!

wat betreft de helm, is die als 2dehands verkocht maar niet veel gebruikt en dat zie je eraan, toch wil je dan zo'n ding even wassen voor eigen gebruik, toch?

vandaar even de vraag op het forum
 
Gebruik geen glassex voor het vizier, knappen de barsten na een paar weken in het vizier.
 
kijk ff op de site van die helm, daar staat meestal wel hoe en of het kan
 
Gebruik geen glassex voor het vizier, knappen de barsten na een paar weken in het vizier.

Onzin. Ik gebruik al jaren Glassex. Niks aan het handje.

Wil wel graag weten wat ik tegen condensvorming kan doen.

Zeker met dit weer moet ik "open" rijden bij lage snelheden of (rode) verkeerslichten. Anderen lijken daar minder last van te hebben.
 
Glassex werkt super, voor de buitenkant dan.

Voor de binnenkant van de helm kan je hem gewoon in bad doen. klein beetje schoonmaakmiddel voor de wasmachine gebruiken en dan heel erg goed uitspoelen. Het grootste deel van de helm is piepschuim en dat kan net als de 'voering' gewoon goed tegen water.
Schrik niet van de kleur van het badwater na het schoonmaken :r

Tegen condens is er maar een goede oplossing. Een Pin-Lock vizier. Bij de meeste zaken monteren ze hem voor dat bedrag ook. Het werkt als een soort dubbel glas, NOOIT meer een beslagen visier.
Het zullen de best bestede € 25,- zijn van het jaar!!!!


Succes!!!
 
Rain-X anti rain gebruiken, is niet alleen handig tegen de regen maar reinigt daarnaast ook nog eens erg goed, Of Rain-X anti Fog, Heb ze beide en het werkt hardstikke goed.

groet,
 
Om te beginnen zou ik nooit een tweedehands helm kopen. je weet nooit...

Een tijdje geleden maakte ik de fout om na een optreden mijn helm op te zetten met de schmink nog op m'n gezicht. Ik heb de vettige smeerboel schoon gekregen met water en een gewoon stuk zeep.

Voor wat betreft mijn vizier:
Zonnebril, skibril, duikbril, bij mij beslaat het allemaal!
Maar m'n vizier met pinlock: altijd helder :}
(Nee, ik heb geen aandelen).

Na een insektenrijk ritje hang ik altijd een nat vaatdoekje met afwasmiddel over m'n vizier. Na tien minuten veeg je alles er zó af. Even naspoelen, streeploos schoon.
 
Laatst bewerkt:
:^

Pinn-lock is idd de enige echt goede oplossing tegen condensvorming
Stierepoep, een Respro Foggy Mask houdt echt de condens van je vizier, vertekent niet en kan je van helm naar helm verplaatsen.

Voering helm wassen met shampoo (zonder conditioner :) ). Ondersteboven laten drogen zodat de voering niet gaat hangen. Eventuele ventilatie openlaten.
 
idd onzin ,gebruik zelf ook al jaren glassex om mn vizier schoon te maken, heeft gewoon met kwaliteit van je vizier te maken (walsen van vizier met bepaalde temp. als temp. dan zouden dit soort weekmakers barstjes kunnen veroorzaken bij het vizier .
heb ooit eens discussies gehad met MDI mbt dubble bouble scherm die barstjes vertoonde na 2mndn aanschaf ,en gaven de schuld aan verkeerd gebruikte schoonmaak middelen (yeah sure,alleen het beste voor mn schatje).dus geen garantie???? vervolg is dat ik me goed had laten informeren door een collega die in de plastic industrie zit ,en verhaal weer verteld aan MDI ,gevolg(na uren zeueren) een nieuwe scherm :p
Gebruik geen glassex voor het vizier, knappen de barsten na een paar weken in het vizier.
 
mij is altijd verteld dat chemicalien het plastic week maken, wat tot verbuigen vizier lijdt.

Trouwens, het binnenwerk gaat tot altijd naar je hoofd staan? Dus een tweede hands helm is om die reden dan toch al af te raden?

Maargoed, ben zelf ook leek...dusss...
 
s100helmetcleane.jpeg


om de vastzittende binnenkant van je helm mee te reinigen. Werkt uitstekend.

Vizier met water of evt. groene zeep reinigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan